ПУБЛИКАЦИИ

26.08.2014 г.

ИЗМАМАТА НАРЕЧЕНА ВИЗАНТИЯ


Много хора изпадат в екстаз като чуят за Византия и византийско изкуство. В мислите започват да витаят представи за красота и благородство. Някои смятат дори, че гърците са създателите на всичко хубаво в столицата на Източната Римска Империя. И не само това, има такива, които искрено вярват, че Византия е гръцка държава.

                           http://www.linkstolearning.com/Images/wh32.jpg

Едва ли има по-голяма заблуда от свързването на гърците с основаването на Константинопол (Византион) и неговата култура. Понятията Византия и византийци са изкуствени. Названието Византия като синоним на ИРИ е измислено през 1553 г. от немеца Йероним Волф. Самата държава Гърция започва съществуването си едва след 1830 г. 

Нека видим как стоят нещата в действителност.Византион е тракийско селище. Названието идва от името на основателя Byzas, което е древен вариант на българското Бузан). Това, че гърци са населявали тракийския град, не означава, че той е създаден от гърци, или, че името му е гръцко.   

До началото на ІV-ти век Византион е само един малък град.  Тракиецът Константин Велики обаче осъзнава стратегическото му значение и го прави столица на Римската Империя. По това време гърците не играят никаква значителна роля в събитията. 

След Константин Велики идват неговите синове Константин IІ, Констанций II, Констанс І. Последвани са от техния роднина тракиеца Юлиан, а също и от траките Йовиан, Валентиан, Валент, Маркиан, Лъв Бесът, Лъв ІІ, Юстин І, Юстиниан Велики, Юстин ІІ, Тиберий ІІ, Фока.

                              КОНСТАНТИН ВЕЛИКИ
http://www.christian-history.org/image-files/constantine-the-great-bust-wcpd-250px.jpg

                                    КОНСТАНТИН II

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Constantine_II.jpg

                                      КОНСТАНТ I

 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/Emperor_Constans_Louvre_Ma1021.jpg/640px-Emperor_Constans_Louvre_Ma1021.jpg

                                ЮСТИНИАН ВЕЛИКИ

http://figures.boundless.com/11798/full/-von-san-vitale-in-ravenna.jpe

                                        ЛЪВ БЕСЪТ

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/Leo_I_Louvre_Ma1012_n2.jpg/640px-Leo_I_Louvre_Ma1012_n2.jpg

От превръщането на Византиум в столица на Римската Империя, до началото на VІІ-ми век в него са властвали петнадесет тракийски императора. Тяхна е заслугата за изграждането на най-красивите сгради и най-внушителните укрепителни съоръжения.

Между 330 г. и 610 г. предимно траки са тези, които защитават Контантинопол (Византиум). Запомнете това много добре – в първите три века на своето съществуване Източната Римската Империя е управлявана предимно от нашите деди траките

Три века е огромен период от време, поради това е напълно справедливо да се каже, че нашите деди са изконните наследници на Източната Римска Империя  наречена през ХVІ-ти век Византия. Не можем да пренебрегнем факта, че не само града е тракийски, но и това, че траки имат най-големите заслуги за неговото устройване и укрепване.

След 610 г. в Константинопол идва на власт идва не грък, а арменеца Ираклий – приятелят на княз Кубрат. Той е последван от синовете си Ираклий ІІ и Константин ІІ...Дори и в по-късни времена на трона в Константинопол седят не гърци а арменци. Става дума за не за някакви изключения, не за един-двама души. Арменците на римски престол са много: Христофор Лакапин, Константин Лакапин, Стефан Лакапин, Лъв V Арменец, Роман І, Йоан Цимисхи, Артавазд, Филип Вардан, Василий І...

По време на Средновековието, в древния тракийски град станал столица на Римската Империя царуват също и фригийците Михаил ІІ, Теофил, Михаил ІІІ. Според П. Каранис фригиецът Михаил ІІ не бил елинизирал изобщо, презирал гръцката култура....както и много от неговите съотечественици:

“The Phrygians, for instance, as we may infer from what we know of the back- ground of Michael II, seem to have been only semi-Hellenized as late as the beginning of the ninth century. Michael, who is described as coarse, ill-educated, and contemptuous of Hellenic culture, was no doubt typical of the natives of Phrygia, many of whom may not have known any Greek at all.


В Константинопол управлява също илириецът Анастасий, исаврийците Зенон, Лъв ІІІ Исавриец, Константин Копроним, Лъв ІV, Константин VІ и др. Около 40 владетеля на града основан от тракиеца Константин Велики не са от гръцки произход. Пълно безумие би било Византия, или по-правилно Източната Римска Империя да бъде считана за гръцка държава...както си мислят някои хора.

Тракийските императори правят много неща за народа, от който са произлезли. Константин Велики финансира построяването на Плиска, Преслав и Силистра.


Юстиниан Велики създава Юстиниана Прима. Там е седалището на независимата  църква за траките. Отново Юстиниан укрепва Сердика (столицата ни София), Филипопол (Пловдив), Берое (Стара Загора) и др. Когато император Маврикий си позволява гонения срещу дедите ни, тракиеца Фока въстава, сваля го от трона и сам става владетел на Константинопол (Византион). За това слабо познато тракийско въстание пише Йоан от Никиу...

Изконното право на траките над Константинопол е причината на Тервел да бъде дадена титлата кесар, а Симеон Велики да бъде провъзгласен за цар на всички българи и ромеи. През ХІІІ-ти век в надпис от земите на Асеновград, Иван-Асен ІІ е наречен цар на българи, гърци и други страни.

Не случайно Папа Инокентий ІІІ признава, че предците на Калоян са от древен римски род...Във Ватикана са знаели много добре кои са нашите деди и какъв е техния произход. Знаело се е, че Калоян е от същия род както и Константин Велики...и двамата са мизи.

В работата си “Кроватова България и Покръстването на Българите” проф. Ценов обяснява, че Константинопол е бил български град, който е бил прочистен етнически в по-късни времена. В “Убийството на Юстиниановата Самоличност” Г. Сотиров разказва за император Юстиниан. Той симпатизирал на група наречена сините. Те били с бръсната глава и кика, носели дълги мустаци...Сотиров предава и злобната забележка на Прокопий Цезарийски, че Юстиниан пропилял златото от хазната поради добрината си към...варварите...Любовта на един тракиец към собствения си народ е наречена...порок...

Следва да се запитаме – защо тези факти не са популярни? Защо е премълчана ролята на траките в основаването на Константинопол и първите три века от неговото управление? Става дума за три века, а не за година-две! Как може такъв голям период от време да се пренебрегне, още повече, че той засяга нашите предци!

Лъгаха ни, че старите българи са носили чалми. Лъгаха ни, че  жилищата им са били юр. Лъгаха ни, че най-древните ни владетели са носили титлата хан. Лъгаха ни, че сме сме потомци на тюрки почитащи Тангра...А заслугите на дедите ни в изграждането на Източната Римска Империя бяха сметени под тъмно одеало...Наука ли е това, или убийство на българското национално съзнание!

Всеки може да сгреши. Всеки може да се увлече от определено виждане на даден авторитет. В нашия случай обаче едва ли става дума за грешка и увличане. В нашия случай има укриване на данни. Заслугите на дедите ни са премълчани, а за сметка на това не е разяснено на широката публика, че така наречената Византия не е гръцка държава и, че ние имаме много повече право да претендираме за създаването на великата държава отколокото нашите южни съседи.  

Не ме разбирайте погрешно, аз не мразя гърците. Напротив, аз се възхищавам на таланта на Праксител и Фидий, възхищавам се на откровеността и точността на Страбон. Възхищавам се на работите на Еврипид, Павзаний, Тукидид. 

Хубавото и положителното не бива да се отричат, но същото важи и за негативното. Не е редно то да се премълчава и укрива. Не е справедливо ние да сме вечно белязани като войнолюбиви варвари тормозещи Византия, а гърците да се смятат за най-великия народ на Европа. Светци и убийци е имало и в двете държави.

Смятам, че трябва да се стремим към приятелски отношения с Атина. Православни народи сме, трябва да се поддържаме един друг и да се уважаваме. От друга страна трябва да си кажем и истината. Пясъчните кули трябва да паднат, колкото и болезнено да е това за някои хора, то е и наложително. Без болка няма катарзис, без катарзис няма бъдеще. Старото и гнилото трябва да изчезнат, за да направят място на едно ново мислене и нова духовност. Не идва краят на света, а началото на Ерата на Светлината. Хубаво е да се подготвим за нея.




87 коментара:

  1. Странно. Това не го очаквах като тема, но статията ми допадна. За съжаление съм много бос по отношение на Византийска история. Съмнявам се, че 99,99% от Българите също. Но, ако "... България не съществува без Византия и Византия не съществува без България...", защо никъде в учебната програма ги няма упоменати тези факти? Защо не се учи история на съседните народи? То е вярно,че "... Българския народ е единствният, който граничи със себе си...", но ако искаме да познаваме истински собствената си история, би трябвало да познаваме историята на съседите ни. Как сме си взаимодействали, помагали и противопоставяли.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се чудя защо истината не се казва и не се вдъхва гордост у младото поколение...За сметка на това броят на унизителните и мачкащите самочувствието ни лъжи е несметен...

      Изтриване
    2. Защото официалната българска история, която предлагат учебниците, не е писана от българи, а от евреи, а истинските български историци винаги са били отричани. Но всяко нещо е до време и истината за славата и величието на народа ни ще излезе наяве.

      Изтриване
    3. Гърчолята много мразят Юстиниян Велики и го представят за неграмотен, прост и т.н. Истината е, че негояит чичо Император Юстин е бил такъв и това подпомага подмяната.
      В действителност Юстиниян е владеел перфектно гръцки език, бил е изключително образован но никога не е употребявал гръцки език. Той е считал гърчолята за втора употреба твари.
      Толерирал е нашите земи (Илирия-Тракия) със множество строежи и за да приобщи своя народ към Империята учредява Юстиниана Прима. Ето и моята полу-професионална полу-любителска видео версия в YouTube:

      THRACIAN SPIRIT @ EAST ROMAN EMPIRE
      https://www.youtube.com/watch?v=f2-_BqVd2Q4

      Изтриване
  2. Ерата на Светлината ...дано да съм жива и да видя признанието на всички. ...Благодаря Павел Серафимов.

    ОтговорИзтриване
  3. Най-напред психопатът е личност, която лесно поема всякакви отговорности и с удоволствие тази да управлява милиони. Той е лишен от собствен цензор, от каквато и да е самокритичност. Той не се колебае нито миг. Той пожелава властта и обикновено дълбоко е уверен, че притежава всички необходими достойнства, възможности, дори пари. Той вдъхновено и трескаво лъже, но не изпитва никаква гузност, защото си вярва. И все пак важното е не защо психопатът иска власт, а защо толкова често я придобива. Един от възможните отговори, според мене е, че във времена на упадък и страдание, на безверие и отчаяние хората престават да разчитат на логиката, която не вижда в утрешния ден надежда, и започват да очакват чудото, което ще ги спаси. Великото чудо. Месията!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Месията дойде преди около 2000 години...

      Изтриване
    2. Дойде, но не ти се иска да дойде отново, както е писано, а мечтаеш за ВЕЛЗЕВУЛ !

      Изтриване
  4. Браво, още един забит пирон в ковчега на българофобията, но краят не ми харесва. "Приятелски отношения" с крадци не желая да имам!

    ИМПЕРИАЛИСТ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз лично смятам, че приятелските отношения с гърците са важни. Човек не бива да забравя миналото, но и не е разумно да живее в него.

      Изтриване
    2. 1. „..............Не малко смотани гърци и подобни чужди музиканти си купиха /завършиха/ образование муз.фолклор в АМТИ-Пловдив, а сега си разпространяват с плагиатство нашите танци ,песни,дори и костюми за ТЯХНИ......”
      2. „...........Гърци произвеждат сирене и го продават с етикет "българско" в чужбина. Това алармираха пред "Стандарт" шефове на родни компании в бранша. Така съседите ни пласирали стоката си с голям успех в Израел и Русия.....”
      3. „......На туристическа борса в Москва преди 10 дни Гърция е обявила своето ново рекламно лого: "Елате в страната на Орфей", а това е чиста кражба, заявиха вчера известният археолог ст.н.с. Николай Овчаров от АИМ при БАН и доц. Красимир Лещаков от СУ, специалист по къснобронзовата епоха. Българската държава не реагира по никакъв начин на спекулацията, а трябва незабавно да се обяви срещу това поредно посегателство върху нашето културноисторическо наследство, коментираха учените.....”
      4. „......Писна ни гърците да ни крадат кучетата, оплакват се ловци от крайграничното кирковско село Чакаларово, съобщи Нов живот. Казват, че наскоро в Кремен изчезнало най-доброто гонче свинар. По време на лов, мине ли наш копой на гръцка територия, връщане назад няма.
      Докога гръцките колеги ще ни работят, пет години трябват да се обучи едно куче, повече не можем да им бъдем чираци, недоволства ловец, на който са му изчезнали няколко кучета.
      Авджиите се притесняват, че ще стане скандал, защото повече не могат да търпят.
      Нашите авджии не посягат на чужди кучета, защото животните нямат вина, за тях граници няма.........”
      5. „По долината на Струма части от Седма Рилска дивизия начело с ген. Тодоров достигат на 26 октомври 1912 г. до предградията на Солун. Генералът разполага с 32 000 бойци и офицери, с които се готви да щурмува 35 000-ния турски гарнизон на добре укрепения град, защитаван от брегови батареи и от големокалибрените оръдия на броненосците. Но на 28 октомври ген. Тодоров научава, че гръцките войски, стигнали Солун от юг, влизат без бой в града. По-късно ще се разбере, че гръцкият крал е подкупил коменданта на крепостта да пусне гърците да окупират града, а армията му да се изтегли с кораби на Галиполския полуостров. Така и става. Единствен комендантът не тръгва към Галиполи, а към Париж, за да харчи подкупа си от 25-те милиона франка. Така българската кавалерия заема само крайните северни квартали на Солун, докато гърците вече са окупирали центъра на града и пристанището. Те все пак допускат една българска рота и в центъра, а и позволяват откриването на българска пощенска станция. Затова пък нахално обявяват българите за "гости" в "гръцкия град Солун", въпреки че най-многочисленият етнос в града са евреите. Които демонстративно развяват български знамена от прозорците на къщите си.”

      Копи-пейст: ИМПЕРИАЛИСТ

      Изтриване
    3. Те и техните царе/крале не са били етнически гърци... Затова и тази политика на вражда, омраза и войни между нас... Все някой чужд командва от векове по нашите ширини, за да вкарва във вражда християнските народи, които ги населяват.

      Изтриване
    4. Ето за това аз съм против омразата и негативизма. Проблемите се разрешават по-лесно с разбирателство.

      Изтриване
  5. шегувате се!това което се учи по история в училище е скалъпено от политици,истината лъсва ,ако следвате история.това е ненормално

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нищо не ни пречи да търсим истината сами вместо да се уповаваме само на това, което ни е преподавано.

      Изтриване
  6. Света София, това чудо на архитектурата е построено точно от Констанций II и после от Юстиниан I. Не случайно, не много след като възстановяваме българската Екзархия, създаваме още нещо уникално, защото ние така си знаем, единствения в СВЕТА железен Православен Храм. Така правим ние, винаги вървим с добро и с изкуство.
    Не случайно българите все така наричаме Константинопол - Цариград. Аз лично поправям всеки, който казва истамбул... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Цариград май е най-точното име.

      Изтриване
    2. istanbul az si go prevegdam kato stana na bulgarite koeto govori che turcite sa znaeli na koi e gradut i ne sa praveli razlika megdu traki i bulgari

      Изтриване
    3. Истамбул е турското предаване на Константинопол. По-старото име на селището е Бюзантион, Византион, а най-старото селище на това място е Лугос.

      Изтриване
    4. Истанбул е турското изопачаване на гръцкия израз "И стин полис" (В града), която е било референция за Константинопол ("В града" или "градът", както е бил наричан разговорно в района. И-стин-полис = И-стан-бул.

      Изтриване
  7. ПАВЛОС ГЕОРГАДИС27 август 2014 г. в 11:12

    ТОВА НЕ Е ВЯРНО...ВИЗАНТИЯ Е ГРЪЦКА ПО КОРЕН И ПО ВСИЧКО. ДЪРЖАВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ЕЗИКА НА РОМЕИТЕ Е ГРЪЦКИ.

    ВИЕ БЪЛГАРИТЕ...СТЕ ХУБАВИ ХОРА. ...АМА, ПАК ЩЕ ВИДИТЕ КРАЯ НА МАХЕРАТА, ИЛИ ПСИЛАТА, НА МИЛИМЕТРИ ОТ ВРАТОВЕТЕ СИ.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно е, че гръцкият език става официален във Византия, но причината за това е проста. В тази държава живеят много народи говорещи различни езици. Гръцкият е избран поради това, че благодарение на гръцките колонии в Средиземноморието, повечето хора са го разбирали...та това е заслугата.

      Ще ти бъда благодарен, ако посмекчиш тона си, със заплахи нищо не се постига.

      Изтриване
    2. ПАВЛОС ГЕОРГАДИС, мери си думите! Опровергавайки без обиди.

      Изтриване
    3. държава гърция има от деветнадесети век,не помня годината,а всичко от преди това подлежи на ревизия/както и еврейската история/.съжалявам,но истината е като шило-в торба не седи.

      Изтриване
    4. ПАВЛОС ГЕОРГАДИС27 август 2014 г. в 15:34

      И ти бъркаш като другите си слуги, Павеле !!

      Как става официален, приятелю Павел ?? ТА ТОИ Е БИЛ ОФИЦИАЛЕН - ''''ВИНАГИ'''....НЕ СТАВА ЗА ЕДИН ДЕН ИЛИ ЗА ЕДИН МЕСЕЦ.

      ГРЪЦКИЯ ЕЗИК ВИНАГИ Е БИЛ ОФИЦИАЛЕН...НЕ САМО ЧЕ НЕ ОТ ВИЗАНТИЯ...АМИ ОЩЕ ОТ ВРЕМЕТО НА РОМА РЕС ПУБЛИКА---ОТ 146 Г. ПР ХР, ПРЕЗ РОМАНСКАТА ИМПЕРИУМ ОТ 30 Г.ПР.ХРИСТУ......И ДО 324 Г. С ПРЕНАСЯНЕТО НА КАПИТАЛА ВАВ ВИЗАНТИОН !!


      ЩЕ СТЕ РАЗЧЕКНА...АКО СЕ ЯВА С ТЕБЕ НА ЕДИН СПОР ..КАДЕТО И ДА Е...СМЕШКО.

      Изтриване
    5. Хубаво, чувствай се поканен! Пиши ми кога ти е удобно да се явим на публична дискусия на живо в Пловдивската телевизия.

      Изтриване
    6. ПАВЛОС ГЕОРГАДИС27 август 2014 г. в 17:55

      НЕ НЕ... ЩЕ СПОРИМ ВЪВ ГРАД КОМОТИНИ...НЯМА В ФИЛИППОПОЛИС. ПРЕД 7 ТЕЛЕ-КАНАЛИА.

      СЪС ЧУЖДИ ПРОФЕСОРИ ПО ВСЕКИ ВИД ИСТОРИА НА БАЛКАНИТЕ--ЗА ВСЯКА ЕПОХА.
      ЩЕ СПОРИШ СЪС ГРЪЦКИ АКАДЕМИЦИ..А АКО ИСКАШ И СЪС ТУРАКО-ТРАКО-ТУРСКИ ДОКТОРИ ПО ТАРИХИ=НА ТРАКИИСКИ ТОВА ЩЕ РЕЧЕ ИСТОРИА.


      ТИ ПАВЕЛЕ....ЩЕ РАЗБЕРЕШ КОИ КОИ Е.....И ЩЕ РАЗБЕРЕШ НАЙ-НАКРАЯ, КОИ СТЕ ВИЕ ВУЛГАРИТЕ.

      Изтриване
    7. Щом ще довеждаш няколко гръцки академика значи здраво си се изплашил :)

      Изтриване
    8. Павлос, тъй като виждам, че те е страх да отговориш, продължавам да настоявам:

      Павлос, направи тема за данайците, днес целия свят смята данайците за роднини на етиопците(чисти африканци) - доказано с генетични изследвания.
      Павлос, обясни в темата, как така в Африка няма ни един европейски език, а гърците говорят европейски език днес.
      Признай в темата, че всъщност гърците са продукт на нашите прадеди - Наследниците на Тео(Зеос) Блегур. Те са ги научили на европейски език, с говоренето на който гърците не се справят много добре.
      Обясни, как при етиопците няма следи от керамика и архитектура, която гърците "изобретили" тук(ама дори нищо подобно)
      А виж днес как сте помазани от съдбата - люлка на Европа. Въпроса е, кой ви насади в тази люлка и докъде се простира вашата неблагодарност

      Изтриване
    9. Първо трябва да знаеш, че сам Чадуик признава, че гърците приемат думите за керамика, а и самата керамика от по-старото население на страната.

      Кой е казал, че гърците са говорили европейски език, а не го научили едва след идването си в Европа. По същият начин жителите на Мозамбик, Либерия, Тунис, Алжир, Либия научават португалски, английски и френски.

      Ние може да сме изстрадали, но миналото ни не е изградено на лъжи както това на гърците.

      Пясъчните кули се срутват...нали знаеш това...

      Изтриване
    10. Мръсен и крадлив данаецо-грък, като ще си довеждаш гръцките професори, да не забравиш и професор Скилариос от Атина, защото той признава, че всичко сте откраднали от траките боклуко тъп !!! Ето и тук в този красив клип за падането на Констатинуполи пак твой сънародник е сложил българска (тракийска народна музика) - Павел Серафимов по-горе ти е обяснил защо тъпако ! СКУПИДИ !!! https://www.youtube.com/watch?v=xgaGNOq_aRs

      Изтриване
    11. Не е вярно, че гръцкия език е бил официален за Константинопол и Източната римска империя. Става такъв едва през 7 в. Четете изворите и законодателството на империята.

      Изтриване
  8. Иво Иванов. С риск да се повторя, ще кажа, че в Гърция имаше издадена книжка на тема ,,Антиелинизма на византийските императори." В нея ясно и категорично се обясняваше как всички източноримски императори и патриарси са организирали гонения и изтребление за тези, които се обявят за елини, а не ромеи. Това е неоспорим факт, документиран в не един документ. Факт е, че няма нито един източноримски император, роден на територията на днешна Гърция. Факт е, че и до днес малкото останали гърци в Истанбул, се самонаричат ромеи и по-рядко елини. Също така е факт, че Източната Римска империя е теократична империя, а не национална, каквато е била България през цялото си съществуване, т.е. важна е била религията, а не националната принадлежност. Представете си какъв тюрлю гювеч е днешната гръцка нация, не че е нещо лошо. Факт е, че до 6-7 век официалния език в ИРИ е бил латинския. Но също така е факт, и това, че официален език в същата ИРИ става гръцкия. На мен, Павка, това никога не успя да ми се изясни, колкото и да се опитвах да намеря логично обяснение на този феномен. Уж наши императори, уж наши територии и накрая гърчолята си налагат езика. Как става това? Дали причината е, че империята обхваща огромни територии, а европейските владения са по-незначителната част от владенията и, и гърците там са преобладаващо мнозинство? Нека не забравяме, че по това време цялото източно средиземноморие, северен Египет, южна Италия са с преобладаващо гръцко население. Само в Светите земи, Галилея, Юдея, броя на гръцките селища, е 110. Дали това е част от причината? Ако можеш да ми разясниш това, ще ти бъда безкрайно благодарен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иво, процесът на асимилация на коренното балканско население и изкуственото налагане на гръцкия език е бавен процес. Различните групи на дедите ни са били противопоставяни една на друга и така са били отслабвани. Загубили силата си, дедите ни лесно са губели езика и културата си.

      Представи си, че живееш в далечното минало и водиш труден живот. Дава ти се позволение да търгуваш и да отидеш до определена територия само, ако говориш гръцки. Пред теб има две възможности - или да се погърчиш, или родът ти да изтлее в немотия...

      Изтриване
    2. Налагането на гръцкия, както каза Серафимов, е било по-икономически причини. Ситуацията е била подобна с английския днес. Англия въобще няма добро отношенив към България, но анхлийският език е международен и за улеснение хората го използват за да търгуват и общуват.

      Изтриване
    3. Мисля,че налагането на гръцкия е станало на базата на приемането на християнството.След ,като библията се е пишела на три езика и единият е бил гръцки.Вероятно са започнали да исползват гръцкия и при издаването на различни други държавни документи и така се е гърцизирала Източната римска империя.Предполагам,че това може да е настроило българите(траките)срещу този процес и да ги е принудило да поведат първо вътрешна борба с гърцизиращата се империя а после с идването на Исперих са се отцепили и са започнали безкрайните българо-ромейски войни ! Името Византия се е наложило в много по-късни времена.

      Изтриване
  9. Ако пак се стигне до там Павлосе прошка няма да има, всеки път когато български войски стигнат до Солун го удряте на молби и поткупи, обещания и клетви ама само докато съберете войска от азиатските колонии щото вие (данайците)за войници не ставате.

    ОтговорИзтриване
  10. Поздравления ! Изключително интересна статия !
    Ще я препоръчам на всичките приятели. Както се вижда статията се чете и от Българи и от гърци. Нека четат хората, нека се учат.
    Наистина в момента термините не са ясни и може би е добре да има още една статия по въпроса.
    За историците може да е ясно, но обикновения човек се обърква от многото термини - византийци, гърци, елини, ромеи ....
    Понятия, доста различни. Това ще е добре да се обясни. Гърция наистина се създава доста късно - чал през 19 век.
    За смесване на понятията Гърция и Византия ( в Западно-Европейските карти почти няма такова име ), голям грях имат нашите историци.
    Но грешката винаги може да се оправи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Длъжни сме да настояваме за изясняване на понятията и за коригиране на грешките. Не стане ли това, името на народа ни ще остане незаслужено опетнено.

      Изтриване
  11. Имената на държавите в Европа през вековете можете да видите тук :
    http://www.euratlas.net/history/europe/1000/index.html ( в ляво кликвате на съответния век и се зарежда съответната карта ).
    До 19 век няма и няма държава с име Гърция ! Има Roman Empire.
    Докато Bulgaria има !
    http://www.euratlas.net/history/europe/700/index.html ,
    http://www.euratlas.net/history/europe/800/index.html , http://www.euratlas.net/history/europe/900/index.html ...........
    Мнооого държави ни завиждат, че сме стара, древна държава , но това е историята.
    Нямам предвид само вековете в сайта euratlas, а доста по-отдавна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, така е. Дори да приемем, че Българската Държава е създадена някъде към 160 година след Христа, то гръцката се появява на бял свят около 1600 години по-късно.

      Изтриване
  12. Зададох въпроса си в една от предишните статии на Серафимов,но не получих отговор.Чета,тук все интелигентни хора и затова питам всички:
    След Освобождението са обособени "Царство България" и "Източна Румелия".Защо във второто наименование е спомената РУМЕЛИЯ,а не БЪЛГАРИЯ?Мислил ли е някой по този въпрос и дали го е проучвал.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пак повтарям - Румелия не е название ползвано от българите :)

      Изтриване
    2. Много просто - при завладяването на Балканите и "Византия" народа по тези земи става - рум-милет (тоест народа на РИМ)
      Оттам, при конференция на великите сили, за да не се каже, че там има българи - измислят Румелия.

      Изтриване
    3. Именно, така наречениет велики сили са тези наложили термия Румелия.

      Изтриване
  13. Тъй наречените "византийци" ако не са гърци защо са писали на гръцки тогава?Или това е пак свързано с траките щото и те са ползвали гръцката азбука?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Би ли уточнил кой стар автор е казал, че гърците са създали азбука? Тези хора добавят само няколко букви, но няколко букви не са азбука.

      Гръцкият става официален език на Източната Римска Империя едва в Ранното Средновековие и то поради това, че е бил разбиран от хората от Средиземноморието.

      Изтриване
    2. До 6-ти век официалния език в Източната римска империя е латинския.
      Тогава и след това, чак до 15-и век това е РИМСКА държава, наричана е РОМАНИЯ, а жителите и -ромеи
      Почити няма етнически гърци императори в Цариград.
      Гърция като държава има от 19-ти век, което е и официалната истина и в самата Гърция
      Фкат е обаче че гърците успешно заемат административни постове в империята, особено в Църквата. Но това не прави Романия гръцка държава

      Изтриване
  14. Радвам се за публикуваната статия, Павел. Тя ми напомня една друга на същата тема и със същия заряд *Траките са Българи
    псевдонаучен труд от инж. Емил Живков (Ziezi)
    (непълен вариант е публикуван в сп. АВИ-ТОХОЛ книжка 22-23, 2002 г. )
    Там, като че ли, се дава някакво обяснение и по повод на писмения гръцки език, азбуката им, както и дори за взаимстваните от траките традиции в изкуството. Може би дори това, че съществуват два вида гръцки - класически и народен (доста различни един от друг, доколкото знам), също може да насочи изследователите на тази тема в определена посока, т.е. че все пак има нещо изкуствено в него. Това са само някои повърхностни мисли от моя страна, не съм познавач в темата, но определено ме вълнува всичко с българско начало.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Емил Живков е родолюбив българин! Моята методика е различна от неговата, но целта ни е една и съща.

      Изтриване
    2. Много лесно е да се докаже,че гърците някой друг ги е измислил...щом Холивуд им мисли сертакито и национален танц какво остава за историята им и Орфей...Ако беше Орфей техен щяха да са населявали Родопа планина...

      Изтриване
  15. Много хубава статия. Поздравления. Наскоро обаче прочетох една статия, за "Манасиевата хроника" и там се споменаваше, че на едно място пише Византия. Тогава се замислих, колко копия всъщност има въпросният документ? Това което ни се представя истинският документ ли е и ако не е къде се пази той? Все въпроси на които няма как да получа отговор! До господин анонимния 27 август 2014- 16 :32. По въпроса за Румелия. Гледала съм стари карти от XV, XVI и XVIIвек. Почти на всички тях територията на която е Източна Румелия е обозначена като Румелия. Сигурно пак има връзка с Римската империя. По тази причина "Великите сили" решават след освобождението да я кръстят Румелия. Разделяй и владей.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Различните карти показват различни неща

      http://www.historyandcivilization.com/Themes_of_the_Byzantine_Empire_in_the_10th_century.jpg

      https://img0.etsystatic.com/000/0/6132368/il_fullxfull.225046176.jpg

      http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/images/byz-map-1000.jpg

      http://www.ostu.ru/personal/nikolaev/byzantium950.gif

      Изтриване
    2. http://www.rodopskistarini.com/2012/02/1500-1750.html

      Изтриване
  16. Икономика.
    От едната страна робство.ИРИ.
    От другата робството е строго забранено....със закон.БГИмперия.
    Но и двете империи са България.
    Поздрав Родолюбецо
    Bgwest

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Българи са участвали в изграждането на двете империи, но само едната носи български дух.

      Изтриване
    2. Ама ние и до ден днешен сме царе да се делим! Като дойде врагът да ни разделя за да ни завладее...си тръгва с шизофрения.
      От едната страна робство било! От другата не! Това ти е довод за какво?
      Че едните са монголи, а другите етиопи ли?
      Мисленето е аналитичен процес!
      Не всеки го владее обаче. И си личи в разговор, ама МНООООГО си личи! Стане ли спор. ТВЪРДО спорещия не мисли. Тоест тъп е. ПАПАГАЛ.

      Ако имаш железните доводи... сподели ги, така всички ще се обогатим...всички! Глей колко е лесно!
      Без ароганстване, родонезнаецо!

      А не като оня с главните, щел да викне татко си и дедко си и тогава, че се тепаме, и за секи случай, ела у нашта махала. Иииии ЩЕ РАЗЧЕКНАААА.

      Недейте с нерви, ще си докарате болест!

      Павка, като гледам България днес мисля, че и двете си носят Българския дух. Щото България и духа, характер нямат. Хората имат. И като се усложни тоя характер....

      Милен



      Изтриване
    3. Милене, отдавна съм се убедил, че нито хората се карат просто ей така, спонтанно, нито пък деленето на народа е един естествен процес...винаги има замесен трети. Не случайно е казано - двама се карат, третия печели. Като видиш кой печели от нашите караници и делене, ще разбереш и кой ги е организирал.

      Изтриване
  17. Здравей, Павле!

    Въпросът за въвеждането на гръцкия език според мен следва да се разгледа по-дълбоко. Също и в светлината на повдигането на бъларите и българската държава по това време.

    Ето тук вчера се появи труд на д-р Асен 1илингиров, който разглежда един по-следващ етап от развитието на българското и взинатнийското изкуство, а именно X-XII век. Това е вече след периода на "гърцизиране" на Източната Римска Империя. Мисля, че е добро допълнение към тази статия: http://www.otizvora.com/2014/08/6417/

    Петър Матеев

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Проф. Чилингиров предлага винаги интересни неща, ще прегледам новия материал веднага.

      Изтриване
  18. http://www.otizvora.com/2014/08/6417/
    Тази книга е жива реклама на гърците, вие в ред ли сте?

    ОтговорИзтриване
  19. Когато обиждаш другите, да не би да излезе, че си обидил самия себе си !

    В коментара си от 28.08. 12:23 възкликваш:„Хайде пак дивотии...“ За това, че от изявленията ти става ясно, че нямаш и хабер от второто пришествие на Месията, а определено очакваш Луцифер – „бога на светлината“.
    Не е ли така ?!
    Настоящата статия завършваш с думите:„Не идва краят на света, а началото на Ерата на Светлината“.
    В твоята статия „Как дедите ни дадоха името на Палестина“ пишеш, че ВЕЛЗЕВУЛ (Луцифер) е бил почитан в старо време на Балканите като бог на светлината.
    В твоя коментар от 23.06.2014 0:09 даваш израз на представата си за Луцифер:„Обликът на принца на този свят като грозен и страшен, рогат и космат не отговаря на истината. Той е даже най–красивия и така съблазнява, иначе не става...не случайно е наречен син на зората...“
    Да не би пък ти и твоите братя МАСОНИТЕ да сте истинските творци на ДИВОТИИ ???

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, че е дивотия, дори е и престъпно да обвиняваш някого, когото никога не си виждал в служба на сатаната.

      Изтриване
  20. И кое му е измамното?
    В статията няма нито един факт, който да е укрит и да не е известен.
    По отношение на т.н. "тракийски императори" нищо за тях не е укрито. Но тук се набляга на техния произход, който не е съвсем ясен. Например Константин Велики е роден в Ниш. За произхода на баща му Констанций Хлор няма достатъчно точни сведения. Прието е че е от илирийски произход, макар че има и други версии. Според една от тях баща му Евторпий е брат на Евторпия, съпругата на имп. Максимиан, която е сирийка. Т.е има версия, според която Констанций Хлор е сириец. За съпругата му Елена също няма точни данни. Според най-разпространената версия е от Витиня, но има сведения и че е британка. При тези противоречиви сведения, да се твърди, че Константин Велики е тракиец е некоректно. Какъвто и да е бил произхода му, той си остава римски гражданин. Не трак, сириец или британец.
    Цялата статия е една спекулация.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Времето ще покаже дали статията е спекулация.

      Изтриване
    2. "Какъвто и да е бил произхода му, той си остава римски гражданин. Не трак, сириец или британец."
      Точно по същия начин Източната римска империя си остава РИМСКА и никога гръцка

      "Прието е" е и основния довод в официалната история на България
      "Прието е" че българите са пришълци в България, но това е точно спекулация, защото няма никакви подкрепящи това "прието" за факт.
      "Прието е " че гърците са създали азбука, но не е доказано. Но на вас това не ви пречи?
      Как точно "приемате" едно "прието за факт" и отхвърляте друго?
      Кой ви е критерия, освен пристрастието?
      Твърдението че Константин е тракиец не е спекулация, защото за него има основания. Спекулация е да се изкарва ИРИ гръцка държава, защото тя е създадена от негърци и е управлявана от негърци

      Изтриване
    3. Ето го проблема на българската наука - приети неща, или по-точто наложени неща се представят като факти...

      Изтриване
    4. Мисля, че това е най-коректния коментар от гледна точка на историческата истина. Действително няма никакви доказателства , че Константин Велики и Юстиниан са траки. От друга страна Източната Римска империя, действително не е национална държава и наистина повечето императори не са етнически гърци. Идеята е за универсална християнска империя, която се крепи на два стълба - християнството и императорската власт /самодържавието/.

      Изтриване
    5. Зависи от желаното доказателство и от критерия за доказателство, а иначе доказателства има.

      Изтриване
    6. А кой е най-изтъкнатият военначалник на Константин и къде е роден!? Идете в днешна Сепарева баня , наричана Германия и ще разберете дали е тракиец!

      Изтриване
  21. С удоволствие прочетох статията, тъй като винаги ме е дразнило използването на името Византия в историческата и киултурологична литература, след като никога не е съществувала държава с такова име. Употребата му става предпоставка за възприемането на Източната Римска империя като гръцка държава, а като наследници на Римската империя и римската култура - само държавите в Западна Европа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така се създават заблудите - чрез въвеждане на неясна терминология и укриване на важни сведения.

      Изтриване
  22. Г-н Серафимов, добре започвате статията, но от един момент нататък, когато започвате да говорите за българите и техните царе, съвсем окашвате нещата. Мисля, че дълбоко грешите, смесвайки тракийското с българското. Вярно, траките заедно с македонците и елините доминират в ромейската империя (Византия), но българите, да ме прощавате, са нашественици. Аз лично живея около Пловдив и се мисля за наследничка на ромеите (романизираното трякийско население). Никога няма да приема за своя историята на българите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ваше право е да приемате, или отричате каквото и да е било. Историята обаче не се гради от чувства, усещания и лични виждания, а от факти. От фактите, с които аз разполагам и съм проверил съдя, че старите българи няма как да са чужд народ. Имена, обичаи, бит, култура и т.н. показват, че Аспарух и хората му принадлежат на палеобалканските народи.

      Изтриване
    2. Бъркате госпожо! Просто една част от българите(траките)отсам Дунава са били покорени от римляните а тези отвъд Дунава ,не! Знаете,че Кубер е погребан в територията на днешна украйна,навремето това са тракийски земи,че чак до Волга.Така,че тези отвъд Дунава просто идват да помогнат на тези отсам Дунава.

      Изтриване
  23. Г-жо Берова, прощавайте, но аз се съмнявам, че сте учили история. Названието ΕΛΛΑΔΑ не е съществувало в никакъв случай през 1200 пр. Христа. Няма го по епиграфски паметници, не съществува и в документи на египтяни, хети, асирийци. Омировата Илиада не е запазена в оригинален вид, познаваме я от късни преписи. Някои от писанията на Херодот от друга страна са добре запазени. В такъв случай за най-ранно достоверно споменаване на ΕΛΛΑΔΑ някъде към 440 г. преди Христа, а това е доста след 1200 пр. Христа.

    Голяма част от населението не само на Северна Гърция, но и на Пелопонес наистина е било българско. Доказват го стотиците български топоними и хидроними. Намерете работата на Фаедон Малингудис "Slavische Flurnamen aus der messenischen Mani "

    Всеки има право на лично мнение, но когато фактите говорят....

    ОтговорИзтриване
  24. Здравей, Спароток ! Подкрепям напълно гореизложените факти ! Вярно е, че произходът на императорските династии представлява един много сериозен аргумент, но също така има и много други доказателства. Преди всичко Източната Римска империя е един конгломерат от множество общности с различни влияния в социалната йерархия или прояви в професионалните гилдии. Тя не може да бъде тотално гръцка и действително е некоректно залитането в посока изцяло гръцко изкуство, гръцка литература или гръцко наследство като синоним на византийско. Демографската картина, монашеските братства, ктиторите, така, както и произходът на хората, които са създавали това изкуство с векове говорят убедително за наличието на многоброен български етнически елемент по тези земи и в този социум. Необходим е нов подход, по - детайлно изнасяне на фактите. Считам, че така, както например Синай, Атон, Кападокия, Метеора, Хора и др. не са само гръцки - византийски, така и същността на Империята не може автоматично да бъде отъждествявана с гръцката / византийска етническа група. Най - сърдечни приятелски поздрави !!!

    ОтговорИзтриване
  25. Чудесна статия, браво и за времето което намираш за да пишеш.

    Погледнете само ако гърци са по по най,защо сърби,хървати,чехи,поляци,словаци,украинци ,руснаци,румънци ,българи (македонци) не говорят гръцки или близък до гръцкия,а говорят език близък до българския или чист български.
    Гръцки фолклор и култура. Фолклор много слабо изразен в танци и хора. Няколко хора и те даже не са тяхни. На фона на нашите хора и ръченици които са над 500. Даже и сертакито не е тяхно произлизащо от един английско американско гръцки филм.”Зорба гъркът” с участието на Антони Куин 1964г.
    Гърци = на етиопци
    Те и в Щатите гледат да се налагат
    Гръцки гюрос
    Гръцко пиле
    Гръцко сирене(фета чииз) и какво ли още не

    Наско

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Когато Моисеи бяга от Египет са го придружавали 12 племена. Едно от тях, дванадесетото се отделя от групата и тръгва на запд с предводител Дан.Според някои източници наи напред се заселват на остров Крит, където по това време с живели Пелазгите, според друге в Пелопонес. Пелазгите,като наследници на Хипербореиците, били високо цивилизовани за времето си народ.Етиопците с по ниска култура вземат вичко от Пелазгите и другите тракииски племена намиращи се на територията на днешна Гърция.Ако си спомняте дванадесетото племе от Библията което изчезва, отделя се от племената Моисееви., това са днешните гърци, братя на евреите.През 19 век, по нашите села на гърците презрително са казвали Етиопски цигани.

      Изтриване
    2. Не племето на Дан идва от земите на днешна Етиопия. Днешна Етиопия и днешен Йемен са влизали в границите на Царството управлявано от Савската царица ,която е с еврейски корен.Тя е любимата на Соломон. Последният император от този корен беше Хайле Силасие.Преди години излезна книга от една от последните принцеси от коляното на Савската царица. Макар и романизирана тя разказва цялата история на това царство . Тези евреи са били във връзка с другите евреи и са се знаели. Днес Йемен е ислямизиран и арабизиран ,а в Етиопия и до сега има две религии,християнска и юдаизъм.Много етиопски евреи се преселват в Израел и са известни,като фалаши. Нашите деди са наричали гърците етиопски цигани ,както съм чувал.

      Изтриване
  26. МИСЛЯ ЧЕ СЕ Е НАРИЧАЛ БИЗАНТИОН!

    ОтговорИзтриване