ПУБЛИКАЦИИ

27.11.2014 г.

КОЙ УНИЩОЖИ ТРАКИЙСКАТА ПИСМЕНОСТ ?


Ще ви призная най-откровено, че преди повече от двадесет години аз вярвах на заблуди. Не подлагах на съмнение твърдението, че старите българи са живели в юрти и, че са наричали владетелите си ханове. Не търсех опровержение на догмата, че през 681 година народът наречен траки е бил само едно незначително, забравило езика си малцинство. Все пак тези неща бяха казвани от уважавани хора, от академици – хора с богат опит в проучването на историята.

След време обаче възникнаха въпроси, които ме глождеха. Как така най-големият народ след индийците се превръща в най-малкия? Как нанеслите съкрушителна победа над Византия прабългари изгубват езика си? Защо след като предците ни са определени за азиатци, съвременните българи не приличат изобщо на азиатските народи

Понеже никой не успя да ми даде логичен отговор, започнах да търся истината сам. Доволен съм, че направих това, защото открих неща, които нито бях търсил, нито пък бях предполагал, че съществуват.

Стъпка по стъпка отгръщах страниците на истинската ни история. Изпадах във възторг при намирането на нови данни за миналото ни, но в душата ми се промъкваше и страх когато разбирах колко много неща са укрити от нас. Не става дума за неточности и грешки, а за факти имащи важност за историята ни, но останали неизвестни не само за широката публика, но дори и за студентите изучаващи история и лингвистика.

Това е причината дори и днес доста от нас все още да са в плен на догмите създадени в миналото. Една такава догма е твърдението, че хората наричани от гърци и римляни с името траки са безписмен народ – лъжа, която продължава да бъде повтаряна с фанатизъм. Тя трови нашето съзнание и мачка самочувствието ни.

Казват, че който пише остава, но е факт и това, че всеки документ може да се унищожи. Ще дам ярък пример от недалечното минало.В периода 1944 -1989 година, във всяко българско селище имаше доста надписи и плакати с възхвала на БКП, КПСС и т.н. По груби изчисления става дума за около 50 000 надписа от този тип. Днес, само тридесетина години по-късно, от тези реликви от времето на тоталитаризма са останали само бледи спомени. Тук - там по селата може да се види някое избледняло послание от преди 1989 г.

Ето, не е никак трудно сраввително кратът период от време да изчезнат десетки хиляди надписи. Дедите ни са били над половин хилядолетие под римска власт, век и половина под византийско потисничество и после отново са последвали пет страшни века на геноцид. 

Враговете ни са имали на разположение доста повече от 1000 години, за да заличат всичко неудобно. Щом за 25 години могат да се заличат около 50 000 надписа, то представете си колко писмени паметника могат да бъдат напълно унищожение за повече от едно хилядолетие.

Свидетелства за масово унищожаване на надписи на територията на Тракия има.

С. Торбатов е създал прекрасна работа, в която се разглеждат укрепителните съоръжения на Провинция Скития (Добруджа). На с. 90 е казано нещо от голяма важност. Авторът обяснява, че при изграждането на стените на крепости са използвани и плочи с надписи, като по правило надписът се е поставял с лице към пълнежа на стената, т.е. написаното остава невидимо за човешкото око. Ако случайно строителите са поставяли плочата с надписа навън, по-късно някой е унищожавал напълно текста.

Цитирам дословно: “За отбелязване е подчертания стремеж към вграждането на преизползваните епиграфски паметници с надписаното поле към емплектона. В редките случаи, в които това правило не е спазено, надписите са старателно изчуквани в последствие.” - С.Торбатов, Укрепителната Система на Провинция Скития ( края на III-VIII в), Фабер, Велико Търново, 2002, c.90.

При такова методично заличаване на определени писмени паметници, дори дедите ни да са оставили 50 000 -100 000 надписа, само за век всичко може да е заличено, а дедите ни са били под чужда власт не век, а повече от хилядолетие.

На всеки разумен човек трябва да му направи впечатление, че оцелелите тракийски надписи са скрити от човешкото око. Надписите от Езерово, Дуванлий, Браничево, Кьолмен и др. са намерени в подмогилни погребения. Тракийските епиграфски паметници от Ситово, Надарци, Буково, а и новоткритите протофригийски надписи от Сакар Планина са в дебрите на планините.


                          

Надпис от Дуванлий http://www.thracians.net/images/stories/arabadgiyskaprasten_312.gif


Нека да помислим, има ли логика дедите ни да са създавали надписи с единствената цел да ги скрият

Единственото логическо обяснение е това, че това, че са оцелели само тези писмени паметници, до които враговете на дедите ни не са знаели, че съществуват.

Въпреки фанатичните пориви на чужденците да унищожат културата ни, оцелелите паметници не са малко. На днешната територия на България са открити доста тракийски надписи и графити, но широката публика не знае за тях. Много са и надписите от остров Самотраки, който в древността е принадлежал на дедите ни. Още по-далеч, във Фригия оцелелите надписи са стотици. В надписи от VIII век преди Христа срещаме лични имена като Войнес, Инас и Багун, а те отговарят на българските имена Войн, Ино и Богун.

В такъв случай няма как да се твърди, че траките са безписмен народ, въпреки, че някои авторитети го правят.
                                     



                                                       Надпис от Фригия 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhn4U1eiyTzcAoQQ_ku1cvUw-VJ61B9iR3kzNIOwIdjMycXfEarIOD1VcA5MaturrEgvq1AUyVm-q9U5lmuKJEhhzHWVDeSsRShgT39Qu0uz33MZ6gAXsxPeriJeQLwYkyXEX5yMRo5qMbD/s1600/9811512_202fbc82e2.jpg


Тъжното е това, че огромна част от тракийските писмени паметници са унищожени, но още по-тъжно е, че се разпространяват лъжи за предците ни. Питам се защо на студентите не се преподава за твърдението на Алкидамант, че тракиецът Орфей е създател на азбуката

Това твърдение се подкрепя от свидетелството на Диодор Сицилийски, според когото Орфей и Лин са първите ползвали пеласгийските букви? За древна тракийска писменост споменава и Еврипид. 

Неотдавна американски изследователи се увериха в това, че траките са имали писменост преди гърците: “ the  graffiti  from  Gordion  precede  the  oldest  Greek  inscriptions  by more  than a half-century


Питам се – как при наличие на тази информация се намират хора, които да твърдят, че траките са безписмен народ. Въз основание на каква информация се правят подобни вредни и неиздържани изказвания? 

Защо не се разгледа връзката между българската глаголица и Линеар А, Линеар Б? Успоредиците във форма на знаци между глаголицата и трако-пеласгийската писменост са над тридесет.



ГЛ - Глаголица
зв - звукова стойност на глаголическата буква
ЛА - Линеар А
ЛБ - Линеар Б
Гр - Гръцка азбука
Ев - Еврейска азбука
Кп- Копстска азбука
См - Самаританска азбука

Освен по форма глаголическите букви показват прилики и спрямо звуковата стойност на знаците от времето на Орфей и Лин.



ГЛ - Глаголица
зс - звукова стойност
ЛА – Линеар А
ЛБ – Линеар Б

Със създадените през Бронзовата епоха Линеар А и Линеар Б са документирани признати за тракийски имена като Одрис, Тюнос, Арей, Бузо, Котела и още много други. Още по важно е, че в древните документи срещаме българските родови имена Дуло, Вокил, Ерми

Документрани са древни, но разпознаваеми варианти на имена на български владетели Кубирийо, Крумено, Винайо, Омери, Исеверйо. Не е трудно да се види, че става дума за Кубер, Крум, Винех, Умар, СеварКолко време още трябва да се преструват някои хора, че не знаят тази информация?

Кой разумен човек би нарекъл случайност факта, че три старобългарски родови имена и пет имена на владетели присъстват в документи от второ хилядолетие преди Христа!
В документите от Бронзовата епоха се срещат също имена като БатиБоркоБотийоВидул, ДайкоДуса (Душа), Дуто, Куйо, Куто, Котел, ПиринЯнила те са български.

Тези неща не ни се казват, но ни се натрапва лъжата, че траките са безписмен народ, който няма нищо общо по отношение на произход с нас българите. Чужденците унищожаващи надписите на дедите ни имат някакво оправдание. Деянието на рушителите на писмени паметници заслужава презрение, но е разбираемо. 

Няма чужд окупатор, който да не е изпитвал панически страх от гнева на пробудените ни деди.Те са доказали, че могат да сторят и невъзможното. Доказали са, че са в състояние да се надигнат от пепелищата и да набутат в приготвената за тях яма враговете си.

Поведението на враговете ни е ясно, но на мога да разбера поведението на някои наши авторитети. Хубаво е човек да внимава, хубаво е да е скептичен и да проверява. Един учен трябва да пази името си и да избягва залитания, но щом един любител може да открие неща, които променят старите схващания, то и професионалиста трябва да може да направи това. Още повече, че специалистите разполагат както с време, така и със средства за проверка на древни документи, артефакти и т.н.

Молбата ми към вас дами и господа академици, преподаватели и др. е следната – ако не желаете, или не можете да помогнете да се покаже истината, поне не пречетеНе правете изказвания, които са недостойни за интелигентни хора. Бъдете Човеци, бъдете Българи! Кариерата и имиджа са суета, смисъл има само търсенето на истината, а и любовта към Род и Родина!



89 коментара:

  1. "смисъл има само любовта към Род и Родина!"

    ОтговорИзтриване
  2. Павле, давай напред! Ледът се пука вече, а вие господа български 'историци', вие какво ще кажете???

    ОтговорИзтриване
  3. Павка, поредната силна публикация! Харесвам и насоката, към която отиват темите ти - нищо в геноцида към нашия народ, продължаващ и днес, не е случайно. Само се замисли - във всеки един момент от историята на Европа, някой народ е доминирал над своите съседи или поне на някоя територия от неговата страна. И никога, никоя от тези страни-доминанти, не се е старала да унищожи подчинения народ културно или духовно. С България и българите това е постоянно. Списъкът, който си започнал може да се продължи безкрайно. Само искам да отбележа някои факти, които мен лично много ме вълнуват. Първия е свързан с нашите старопрестолни градове Плиска и Преслав. По свидетелства на западни кореспонденти(в момента не мога да цитирам имена, извинявам се) за строежа на жп линията Русчук - Варна, по време на турското робство, в района са трошени камъни от крепостните стени на двата града, а в точно тези градове е имало около 25 вареници, които са мелели мраморните плочи от дворците и са правили от тях вар. Най-хубавата вар е ставала от смлян на прах мрамор. Представи си какво безумие и невежество. Не може да се твърди, че всичко е умишлено, но все на нас ли да се случва? Съгласи се, че в тия два града е била основната информация за младата българска държава на юг от Дунав. Там е и най-голямата базилика в средновековна Европа, именно в Плиска. Представяш, ли си какво количество информация е унищожено. А какво да кажем за унищожените надписи, паметници и гробове в окупираните от гърци и сърби изконни български земи в Македония и Поморавието? Унищожавали са така, че нищо да не напомня за истинското население на тези земи. И за всяко действие-унищожение, уж продиктувано от невежество или отмъщение, може да се каже, че има някакво различно, логично обяснение, според някои. Но губещия е само един - всички българи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сведенията за унищожаването на Плиска и Преслав с цел добиване на материал за железница са верни. Става дума за така наречената железница на барон Хирш. Той е английски магнат, на когото след 1878 година българите са принудени да изплащат милиони като компенсация за загубената му железница. А де факто той е трябвало да плати на България не милиони, а милиарди за разсипването на историческото ни наследство.

      Странно е, че никой не повдига тази тема....и ето имате право - винаги българите трябва да са губещи по играта на великите сили.

      Изтриване
  4. Павеле поканете бившя италиански премиер Карло Чампи в някоя телевизия докато е още жив/94г /да каже неговата история за България./Българите са едни от първите творци на нашата цивилизация./Тогава много хора ще отхврлят досегашната история и такива бешевлиевци рязко ще намалеят ,много Българи не вярват в самата истинска история само ,защото са учили друга в училище.Едно такова име ,като Чампи ще промени коренно предрасъдаците на много .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нямам възможност да поканя който и да е политик, но не мисля и, че е нужно такова нещо. Не с мнението на този и онзи ще бъде променено мисленето на народа ни, а с показването на укритата информация и обясняването на значението й.

      Изтриване
  5. Страхотен материал. Особено ми харесаха последните редове. След тях си дадох сметка отново, че сме учили друга история. Учили сме историята на нечии интереси. Питам, докога интересите ще манипулират историята. Наскоро отново коментирахме с мой приятел историческите манипулации. А той познава много историята. Май е време да направим Нов прочит на миналото си. Има вече доста събрани материали. А и чувам и в други медии, гласове различни от учебникарските.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е време за нов прочит на историята ни. Слава Богу намериха се медии, които да излъчат предавания, в които да бъде казана истината. Мисля, че тази тенденция ще се задълбочи до такава степен, че вече никой мошеник няма да събере смелост да пропагандира лъжи.

      Изтриване
  6. Посетихме скоро градския исторически музей в Нова Загора (не за първи път), където се намира копието на колесницата, намерена в с. Дядово по случайност, доколкото знам, докато са изоравали нива. Не бях се замисляла колко малоумни са били тези, който вместо да направят исторически паметник от старото селище в Нова Загора, само са го фотографирали и навярно унищожили, като са взели за изложба каквото са намерили. Питам уредничката на музея, относно тракийската писменост, а тя ми казва, че това са само спекулации. Не че жената лошо се представи, но тя толкова си може.....тя просто не се интересува.....все пак е уредник на малък провинциален музей.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никой музеен работник не желае да си загуби работата. Когато бяха отворени някои от досиетата на ДС стана ясно, че доста от агентите все още са високи длъжности в сферите на образованието и културата. Как да не се страхуват музейните работници като виждат, че де факто от 1989 г. не се е променило много. Същите хора държат хляба и ножа...най-вече ножа.

      Изтриване
  7. Zdraveite Bylgari, iskam da kaja neshto ne e mnogo po temata,kogato uchih iistoriq v uchilishte vinagi neshto me e chovyrkalo che neshto ne e kato horata ama ne go razbirah. Sega kato cheta tazi istoriq koqto ni predostavqsh q razbiram i asimiliram izcqlo vse edno sym bil tam. Stigmah do edin izvod ako edin Bylgarin e buden ili se probujda toi s dushata si razlichava istina i lyja mije i da gresha neznam. Obache izpitvam mnogo bolka i gnqv ama mnogo i si zadavam vyprosa dokoga shte ni gazqt kakto ot 1300-1500 godini dobro predcite ni ne sa vidqli. Kakvo iskat ot nas? Pozdravi Sparo pojelavam ti uspeh znam che se zadavat otnovo veliki vremena i otnovo ste pokajem koi sme i koi sme bili ramo do ramo

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз също съм уверен, че се задават велики времена. Българинът започна да се пробужда и да разбира каква сила се таи в него.

      Поздрави!

      Изтриване
    2. Паралелно с положителните усилия, които полагаш, от време на време се проявяваш като един малък негодник!

      Изтриване
    3. В какво точно се изразява негодническата ми дейност?

      Изтриване
    4. В това, че не за първи път не публикуваш мое мнение, в което нямаше нито обиди, нито отричане на твоето високопатриотично дело, а само различна представа за пътя, по който бихме могли да излезем от настоящия ад.

      Изтриване
    5. Странна работа, трия само неприлични коментари.

      Изтриване
    6. Бих се радвал занапред да бъде така. Не съм твой враг, напротив! Но понякога истината се разкрива в един добронамерен приятелски спор на инакомислещи. Бъди здрав и Бог да те благослови!

      Изтриване
    7. Докато спорът е културен, той е и ползотворен.
      Бог да благослови всички нас!

      Изтриване
    8. Отговора с две думи не изопачавайте паметта на народа историята е там където живее всеки един българин.

      Изтриване
  8. Браво г-н ПАВЕЛ СЕРАФИМОВ ...мисля , че няма нужда от дълги хвалебствени слова за статията...просто БРАВО....

    ОтговорИзтриване
  9. Начален учител съм и.... може да си представите как се чувствам, когато трябва да преподавам уроците от учебника по "Човекът и обществото" Там черно на бяло е написано, че траките не са имали писменост, че се поучили от гърците да се организират в държави и ред други безумия. Точно когато у децата трябва да се възпитават гордост и патриотизъм, когато те възприемат историята със сърцето си, ние ги учим на чуждопоклонничество. Ако искаме някаква промяна, то тя трябва да бъде направена именно с учебниците по история!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, истината трябва да влезе в учебниците по история защото сега излиза, че чужденци възпитават нашите деца, а такива неща никога не свършват добре.

      Изтриване
  10. За информация:
    http://www.vesti.bg/tehnologii/nauka-i-tehnika/otkriha-praistoricheska-venera-na-23-hiliadi-godini-6028214

    ПОздрав!

    ОтговорИзтриване
  11. Ето още едно скрито доказателство:
    The Dispilio tablet was discovered by a professor of prehistoric archaeology, George Xourmouziadis, in 1993 in a Neolithic lake settlement in Northern Greece near the city of Kastoria. A group of people used to occupy the settlement 7,000 to 8,000 years ago. The Dispilio tablet was one of many artefacts that were found in the area, however the importance of the table lies in the fact that it has an unknown written text on it that goes back further than 5,000 BC. The wooden tablet was dated using the C12 method to have been made in 5260 BC, making it significantly older than the writing system used by the Sumerians. - See more at: http://www.ancient-origins.net/ancient-writings-ancient-places-europe/dispilio-tablet-oldest-known-written-text-00913#sthash.lWcBvZ2z.dpuf

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Плочицата от Диспилио принадлежи на пеласгите - предгръцкото население на Южните Балкани.

      Изтриване
  12. Колко е жалко все още така да се преподава история в българското училище. Историкът-траколог Александър Фол /макар и с някои съществени пропуски в изследванията си/ поне едно нещо успя да докаже на световната историческа сцена през 2005 г./и то все още не намира място в учебниците/ - траките са равностойни по култура и в обществения ред с гърците, не копират и не възпроизвеждат чужди постижения. Цитирам още Ал. Фол: "...мисията на Българите е над националният градеж - на цивилизация, на държавност, на религия и на синкретична култура". Ние пазим над 14 000 факти от тракийската култура, най-много са от синкретичната. Имаме ги за нещо свое, естествено притежание и не оценяваме, че това са огромни, значими ценности.
    Браво, Павеле, с теб сме, пътят е стръмен и дълъг напред, но стените започват да се пропукват. Моля те, отдели някоя статия за синкретичната тракийска култура. Ще бъде интересно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Фол беше способен човек, но за жалост той твореше най-вече по времето на тоталитаризма. След 1989 не дойде никаква промяна по отношение на това кой определя тенденциите в науката и историографията. Това попречи на Фол да каже важни неща за дедите ни траките. Дано младите траколози да намерят смелост да направят това.

      Изтриване
  13. Поздравления ,за всичко което правиш!Да живеее БЪЛГАРИЯ !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да живее България и всички тези, които заслужават името Българи!

      Изтриване
  14. Всичко, което чета напоследък затвърждава това, което е във всимки коментари. Заедно можем да създадем Бъдеще, в което БЪЛГ-АР-ЧЕТАТА ще учат Истината. Аз бих ги научила още сега, че дори и с риск да бъркам в нещо дребно. Спомнете ВЪЗРОЖДЕНЦИТЕ НИ - Васил Априлов , цял живот живял в Одеса , не знаел ,че е БЪЛГ-АРИН, определял се просто като християнин. Като прочел преразказа на паисиевата История славноболгарская от Юрий Венелин, също потомствен емигрант, взел , че собственоръчно и на собствени средства през 1841 написал "ДЕННИЦА болгарского ново-образования" . На руски, но в полза на габровското българско училище. Посвещението е естествено на новорусийския и бесарабски ген-губернатор, минато през цензор, но накрая е завършил така: "свой труд посвящает признательнейший БОЛГАРИН". Светлинката може и да не е голяма, но се вижда в тъмното и отдалеч показва ПЪТЯ. Всички вие тук и особено БЪЛГ-АРИ като Павел сте запалили едни малки неугасващи се светлини!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Докато има светлинки раздиращи мрака на лъжите, ще има и България!

      Поздрави!

      Изтриване
    2. ето още нещо по темата http://sparotok.blogspot.com/2014/11/blog-post_27.html

      Изтриване
    3. p.s. ето още нещо по темата ( горното е грешно копиране )
      http://thracebulgaria.blogspot.com/2013/11/blog-post_3115.html

      Изтриване
    4. Това е някакъв турлю гювеч - истини примесени с нагли лъжи.

      Христос е говорил на арамейски - Или, или, ла ма савахтани е на арамейски, не на български.

      Изтриване
  15. Има много писано за това, че официалната наука (scientific establishment) обслужва преди всичко собствените си интереси, както и интересите на тия, които и' дърпат конците. Тя подтиска всичко, което не подкрепя нейната позиция, дори когато става очевидно и за обикновения човек, че 'нещо не е така'. Черното си остава бяло с цената на светли умове, изгорени на кладите и'. Пипалата на официалната наука са здраво впити и в образованието. Няма нужда от обяснение - хората трябва да се индоктринират масово и навреме. Самостоятелното мислене е най-големият и' враг.

    Тия дни и години, обаче, хората се пробуждат. Дали е епохата или комуникациите с огромен достъп до информация, не е дотам важно. Важното е, че алтернативната наука набира и скорост и последователи. Статията на Серафимов е отличен пример. По метод тя е науча в добрия смисъл. Политически тя е апел "Българи! Помнете кои сте!" .....

    И кратък коментар: Писмеността не е универсална мярка на 'развитост' на дадена цивилизация. Мегалитните култури не са оставили такава, но мегалитите, макар и неразбрани от нас, ако не друго, то 'говорят' много за инженерните и астрономични знания на тия култури. Спомнете си Платоновия Федър:

    "Когато стигнали до писмената, Тевт казал: “Това знание, царю, ще направи египтяните по-учени и по паметливи. С него е открит лек за памет и образованост.” А царят рекъл: “Преизкусни ми Тевт, един е способен да създава изкуства, а друг да преценява какъв ще е делът вреда и полза за ония, които ще си служат с тях. И ти сега, понеже си баща на писмената те води привързаност, казваш обратното на онова, в което им е силата. Това знание ще доведе до занемаряване на паметта и ще причини забрава в душите на учените, понеже, уповани на писането, те ще престанат да си припомнят отвътре със собствени сили, а ще го правят отвън по знаци, които са им чужди. Тъй, че ти си открил не лек за памет, а за припомняне. И привидна, а не истинска образованост предлагаш на своите ученици. За много неща ще са чували, без да са ги изучили, и ще оставят впечатление, че могат да съдят за много работи, а в повечето случаи ще бъдат без свое мнение, и ще общуват трудно, защото наместо да са образовани, само ще приличат на образовани."

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не е никак случайно, че е имало забрана да се записват Ведите, а също и знанията на друидите. У нас не е било различно...

      Тренирането на паметта спомага за развитието на индивида, но физическото елиминиране на този индивид слага окончателен край на неговите незаписани знания.

      Дилема.

      Изтриване
    2. Едно време не са мислили, как да запазят информацията за потомците в случай на опасност, а да обучават потомците да разкрият истинските си способности. Обучението е било продължително и е включвало, както физически упражнения, така и мисловни тренировки, последните всъщност са били само тест за да се види дали ученикът е достигнал до по-дълбоките части на мозъка. Когато се сдобие с тези качества ученикът вече е друг човек, буден(Buddha). Т.е. този, който не спи изправен, и тогава не забравя нищо, и може да използва способностите си както иска, като войн, мъдрец, учител и т.н.

      Изтриване
    3. Дедите ни са живели хилядолетия наред преди да се появи враг, който да се опита да заличи националната им самоличност. Едва тогава писането става масово явление.

      Изтриване
    4. Писането идва от нашите врагове, които не са знаели да използва́т пълноценно собствените способности. Да, те почти са успяли...

      Изтриване
  16. Обичам историята и като ученик винаги съм проявявал по-голям интерес от нормалното за един ученик. Особено не ми се връзва момента с раждането на Българската държава, т.е. с времето на Аспарух. Много пъти съм си задавал въпроса, как е възможно, ако Аспарух е преминал Дунава с една орда от около 10-12 000 чергари, срещу тях да тръгне армия, начело с василевса на Източната Римска империя? В такива случаи се е пращал там някой провинциален воевода и въпросът приключвал. Но в случая? Това е документирано и означава, че противникът е бил равен по мощ и ранг на василевса! Следователно не е ставало въпрос за някакви си номади, пиещи кобилешко мляко и лапащи конско месо! Т.е. налице си е била една съвсем нормална война между две равни по сила държави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Правилно заключение! Римският император не би тръгнал срещу някаква орда варвари. Много по-логично е да се каже, че хората на Аспарух и тракийското население са били от един произход и това ги е обединило. Голяма част от римската армия е била съставена от траки. Преминавайки на страната на своя роднина Аспарух, те дават повод на Константин Погонат да се изплаши. С присъствието си край Онгъла императорът се е надявал да накара преминалите на страната на Аспарух траки да се завърнат в имперската войска, но уви, номерът не е минал и Погонат е трябвало да бяга, за да спаси живота си.

      Изтриване
    2. По времето на Аспарух се случва същото като в началото на 20-и век, когато губим значителни територии. През 20-и век преселниците от македонско и одринско в останалата свободна България са стотици хиляди. През 7-и век тоже :)
      Тогава губим Крим и отвъд черноморските си територии и тамошните българи са отишли при други българи за да живеят по български. Спомнете си приказката за трите прасенца хе-хе.
      Сблъсъкът с Византия е бил между две империи.
      Бриг.

      Изтриване
    3. Сър Рънсиман пише за Българската Империя и много го цитират със задоволствие, като че ли 'ето най-сетне са ни признали', или пък 'гледай колко сме велики'. Според мен това си е стратегия, за да не се признае тракийското ни начало. Той даже казва на едно място, че сме от азиатски произход и за да изясни, как така сме имали каменни градове а не шатри, казва че докато сме се премествали, сме се научили да строиме градове. Да колко наивно, докато сме си препускали волно из степите, ей така между другото сме се научили да строим от камък!
      И за това според мен, никой не споменава за голямата Българска държава основана през 568 година в Северна Италия, защото не се връзва с официалната история, а говорят само за Алцек, който идва сто години по-късно, и с много по-малко хора.

      Изтриване
    4. И аз съм мислила самостоятелно по тази тема и съм стигнала до извода , че щом Аспарух е построил Плиска на най-равнинната местност на България ,значи не се е страхувал от никого,не е дошъл като нашественник ,а се е върнал в свои земи ,т. е тази земя си е била българска и преди той да дойде.А Плиска не е само крепостната стена ,което ни показваха като ученици...оказва се , че по големина не е отстъпвала на Константинопол и е била с площ за 300000 души...

      Изтриване
    5. Да, Плиска не е отстъпвала на Константинопол, а и е строена по същото време - 4 век.

      Изтриване
  17. Здравей Павле, отново си на восота,много силно написана статия ! Прав си, че дребните амбиции в кариерата на някои силни на дена личности представляват една празна суета, но те ще отговарят лично за делата си; всичко един ден се възвръща. Искам да те поздравя за тълкованието на глаголицата - направил си откритие за милиони, това е къртовски труд, безспорно имаш професионална дарба !!! Намерил си 30 успоредици между глаголица и трако - пеласгийската писменост - това е уникално!!! Старобългарските имена от 2 - рото хилядолетие Преди Христа звучат забележително ! Могат ли откритията по лингвистика да бъдат систематизирани и събрани в едно самостоятелно издание ? Продължавай да работиш в същия дух. Вярвам в теб и те подкрепям изцяло !!! ( Торонто - Пловдив)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирена, опитах се да се свържа с учени от БАН, които са се специалицирали в изучаването на Линеар А и Линеар Б, но уви, такива не намерих. Нямам сведения някой днес да се занимава активно с проучване на древната егейска писменост, а тя е толкова важна за историята ни. Не зная защо е направен този пропуск, дали е от липса на средства, или просто не е изгодно на определени личности.

      Изтриване
  18. Много добра статия. Поздрави! Дано по-скоро да тръгне лавината!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Петре!!! Лавината вече е тръгвала и няма спиране!!!

      Изтриване
  19. предлагам да се наричаме тракийци от сега нататък одобряваш ли?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, това е все едно да накараш населението на Германия да не самонарича немци. Траки е екзоним, а и научен термин, подобно на името хети. Хората, които ние наричаме хети не са се разпознавали под това име, а под названието неси.

      Изтриване
  20. Любомир Цветков19 август 2015 г. в 15:27

    ало павел серафимов, ще ми се да разплетеш тази история на българите така както ти я виждаш и доказзваш. в книжарниците има повече от историй на българия отколкото в телефонния указател на софия и една не съвпада с друга. вече ми се иска да има цензура на драскачите , които тровят сънанието на българите с най важното нещо историята на една нация. за съжаление не може да има правдоподобна цензура, кой да е арбитара....а и не виждам как да се изметат божидаровци и други подобни заграбили правото за истина в ръцете си. искам да разбера истината кой съм и от къде идвам помагай.....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цензурата не решава нищо, напротив, хората трябва да имат достъп до всякакъв вид информация. Истината се вижда лесно, мошениците са тези, които карат вода от девет дола само и само да внушат нещо.

      Изтриване
  21. Да сте жив и здрав, г-н Серафимов!

    ОтговорИзтриване
  22. Много добра статия, поздравления!
    Искам да изкажа и едно мое впечатление, и аз често се ровя и чета някакви неща от любопитство. Интерен е фактът до къде се е разпростряла османската империя и за дълго време ае е позиьионирала в едни граници с известни колебания... Става въпрос за част от Унгария,до границите на Полша, голяма част от Украйна (една изкуствено незнайно защо държава) също и до северна Италия... Разглеждайки различни карти, от различни източници за един и същ период,нямирам огромни разлики и единственоро с което мога да си го обясня е, фактуална подмяна и манипулация на историята осъществена от западните нации съвместно с османците, а по рано с византийците. Целта на този гениален многовековен план е унищожение чрез физически геноцид а в днешно време психологически! Още един интересен факт, статията засяга основно тезата за "безписменият" тракийски народ... Факт е и че от всички територии, бивши османски провинции само в българи са унищожени всички средновековни градове замъци, оцелели са съваем малка част останки от свидетелствата за един голям и силвн народ

    ОтговорИзтриване
  23. ....и днес знам село в Русия ,където през \1946-1949\е разрушено немско военно гробище .В основити на краварник има зазидани немски военни надгробни паметници.Надписите са сложени за да не се виждат и четат, т.е.хоризонтално или с гръб за лице.. Нищо ново под слънцето.

    ОтговорИзтриване
  24. Павел, давай само напред,нагоре и никога назад! Ледът вече се спука, а вие, господа български, ИСТОРИЦИ вие,вие, какво ще, кажете сега ??? Това ,не да ми развивате комунистическата и социалистическата ,теория на малоумният ви,другарят ви Ленин и пияният ви,алкохолик Сталин!!! Ха сега да видим, какви яйца, ще измътите ???

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ледът наистина се пропука и връщане назад няма! Нищо не може да се крие вечно!

      Изтриване
  25. Браво момче.Скоро говорих с едно момиче от Скопие.Тя ме запита защо имате толкова хора с дръпнати очи-азиатци.Накарах я да се огледа и да ми покаже поне един,е не показа.Не ме учуди но това ги учат в техните училища

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пропагандата е страшно оръжие, а някои го владеят до съвършенство и успяват да сея неприязън между братя. България в истинските си граници ще бъде страна, с която великите сили трябва да се съобразяват, а не не обичат да правят това. Поради тази причина са се погрижили не само да разкъсат страната ни, но и да направят така, че на родолюбците да е трудно да съберат разкъсаните парчето в едно.

      Изтриване
    2. "Поради тази причина са се погрижили не само да разкъсат страната ни, но и да направят така, че на родолюбците да е трудно да съберат разкъсаните парчето в едно."

      Тук сте много прав. Родолюбието е много силно качество на българите, всички ние пазим своето със зъби и нокти. Но нашите братя българи в Македония са измамени по най-хитрия и коварен начин. Те мислят, че македонизма е тяхната светиня, и със своя български дух защитават "своето" със зъби и нокти. Вече няма Югославия или Коминтерн, който да ги насилва да вярват в лъжи, но те продължават да вярват в тях.
      Да вземеш родолюбието, най-полезното чувство, и да го изкривиш така че то да вреди на народа. Това е извращение.

      Подобна е и ситуацията с дълго набиваните ирански, тюркски, и славянски теории. Когато българина мисли една лъжа за част от своето културно наследство, той няма да я отхвърли току така.

      Така ми се случи да забележа мнението на един българин от Македония, който е имал смелостта да признае, че е българин. Но за жалост се гордее със своите "тюркски корени" и смята, че няма нищо срамно в това. Стана ми жал за човека, един път излъган от пропагандата на Югославския Македонизъм, преодолявайки нея, той бива повторно излъган от българските историци, които служат на чужди интереси.

      Колкото повече се замислям, толкова по ужасяващи са последствията от многобройните атаки срещу нас.

      Изтриване
  26. инж.Иван Дунчев26 април 2017 г. в 0:40

    С Любов на големия Български Дух Павел:
    Кой унищожи тракийската писменост?Прави са враговете на Българите,че няма никаква "тракийска" писменост!Тя е Българска писменост,култура и цивилизация
    http://bezistena.blog.bg/history/2017/04/26/.1536296

    ОтговорИзтриване
  27. Преди да съм прочела целия материал, който изглежда много интересен: вчера във Варненския археологически музей видях една голяма делва със свастика. Предметът е датиран около 5в.пр.н.е., времето, когато траките са населявали тези земи. Свастиката е символ, широко използван в Древна Индия. Под експоната обаче нямаше обяснение за това.

    ОтговорИзтриване
  28. Ако траките са имали писменост,то тогава може ли да се каже ,че имат връзка с Дунавската цивилизация?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да разбира се, Петър Боев и Славчо Чолаков отдавна доказаха, че траките са наследници на населението от Неолита, ние пък сме наследници на траките :)

      Изтриване
  29. за тракийския език,азбука ,им е платено за да не се споменава дори проф.овчаров трърди че няма той е масон какво очаквате от масон?

    ОтговорИзтриване
  30. много от снимките не се отварят,може ли да се оправят

    ОтговорИзтриване
  31. Az iskam da bada izvinen che pisha komentara si s Latinski bukvi zashtoto nyamam Kirilitza . Az sam Bulgarski grajdanin jiveesht 36 godini izvan Bulgaria . Vie tvardite che ste Bulgari i smesvate Traki, Slavyani, Iliri i taka natatak che vsichkite te sa Bulgari. Blagodareniye na Y-Chromosome DNA (DNK) test moje da sed razbere ot Haplogupata koy kakav e v Bulgaria. Ako vashata Haplogrupa pokaje che nosite Genite na Istinskite Bulgari to togava vie ste naistina Bulgari ! Zashtoto kogato rezultata ot Etnicheskiyat Y-Chromosome DNK test govori i Bogovete malchat ! Govorite za Velika Natziya no vse nyakoy vi e Porobval s Hilyadoletiya zashto moje li Velika Natziya da dopustne da bade vse pod robstvo ? Zashto vashite Bulgarski Darjavnitzi dokaraha Germanetza ot Avstria Ferdinant ? Vashiyat Natzionalen Geroy Vasil Levski ne e li kazal : " AKO SE BORIM KOY DA STANE TZAR TO NIE I SEGA SI IMAME SULTAN " ? To togava kak takav Velik Narod kato vashiyat dopusna Germanetz da vi stane Tzar ? I zashto se yadosvate na negoviyat vnuk Simeon koyto si iska tova koeto mu se polaga ot bashta mu Boris i ot dyado mu Ferdinand ? Spored men edna velika natziya edin velik narod nikoga nemoje da dopustne da bade pod robstvo ! Velik narod trybva da ima perfektna Ikonomika , Perfectna Voyska ,Perfektno Zdravno Obslujvane , Perfekna Darjavna sistema vav vsichko !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За онзи Български Гражданин , но не Българин …..който ни говори на “ ВИЕ” С една дума ти си Български гражданин , но не се чувствуваш Българин , считаш , че не си Българин , а си ????Турчин ( навярно) , не поясняваш , но така звучиш… Ами вместо нас да ни учиш за (Y chromosome ) , а ние знаем какви сме, направи си ти този сравнителен тест с някой Българин , та да се убедиш ти какъв си!
      А пък аз искам да ти дам един такъв пример в отговор на твоите нападки , защо това и защо онова , ако ние сме Една велика цивилизация , защо сме толкова зле и защо чужденци са ни били царе след Освобождението , ами ето за това , защото врагове много , , и за съжаление и предатели много - и през цялата ни история , и този феномен с предателството не е само Български, има го и във “ вашата” история …..
      Ето ти един такъв - пример ;
      …..Ако едно Българско семейство 14-18 век , приело ….друга вяра ,която се обслужва чрез чужд език , не е важно кой и по кой начин , …..рано или късно това семейство - трябва да научи този език , защото започва да ходи на религиозни служби , нали така , а там се говори един друг език , и той волю- неволю почва да го учи и той и децата му и жената му , така аааа, после го подкарват да си смени името и това на новородените си деца и на тяхните деца и така след 2 поколения това Българско семейство вече не е такова…., та —- до 1,2 поколения остава само непроменено евентуално до известна степен ДНК - то , докато обаче не се вкарат в @ интеграцията и странични гено - носители и така , ето че се появява след 3 поколения един “Български Гражданин “ - неБългарин и започва да говори на Българите на “ ВИЕ” , ама си държи Българското гражданство , защо ли ???
      ами тогава какво излиза , че именно такива като - “ти” и твоите предци сте именно тия , които търсиш за “отговорни” в твоя коментар и добре , че не всички са били като вас , та все още го има тоя Велик Български Дух , срещу който дори и “своите вървят “ , а той - въпреки всичко,отстоявайки- успява да оцелее та - до - ден днешен !!

      Изтриване
    2. Ами роднините в Бълария, да ви изпратят клавиатура с латиница+кирилица.

      Изтриване
  32. Ако Вие пишете на"шльокавица", за окото нямате българска азбука - то за какъв се смятате и защо се обръщате към нас с "вие българите"? Аз също съм напуснала повече от 35 години милата ни Татковина, но си нося българския клавир не само в сърцето🧐

    ОтговорИзтриване
  33. О, вие сте установили фонетичните стойности на знаците от ЛА? Браво. Как така никой по света не е разбрал за откритието ви?

    ОтговорИзтриване
  34. Ефенди бей Анонимен7 февруари 2022 г., 19:13 ч., ти не знаеш ли, че фонетичните стойности на Лин. А са известни поне 50 години? В Сибир ли живеш, или нищо не четеш? Спаро, моля те, образовай го този!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Анонимен 7 февруари 2022 г., 23:47 ч.

      През 1974 г. Дейвид Пакард публикува книгата си Minoan Linear A, през 1979 Петер Ван Сусберген публикува работа със заглавие THRACIAN PERSONAL, ETHNIC AND TOPOGRAPHIC NAMES IN LINEAR A AND B. PETER G. SOESBERGEN.

      Реално още от края на 50-те години на ХХ в. звуковите стойности на Линеар А са познати, защото те съвпадат със стойностите на знаците от разшифрованата през 1952 г. Линеар Б. Има и различни знаци разбира се, но те са малко на брой и представят предимно идеограми.

      Изтриване
  35. Лесно е да кажеш че няма език ,когато не го знаеш и отказваш да признаеш че има ,,не възможно е да няма език при наличие на такава култура

    ОтговорИзтриване
  36. Когато е с четири края е свастика ,когато е с три е триксел,,Вила Армирам има и от двете в метрото в София има мозайка със свастика,и на много други места в Страната.на недвижими паметници на културата

    ОтговорИзтриване
  37. В понеделник по История.bg говореха за Бесите, че преди да приемат християнството били диваци. В същото време в Ерусалим имали свое масто в църквите. На въпроса на какъв език са превеждали молитвените книги, отговора беше, че най-вероятно на гръцки

    ОтговорИзтриване
  38. Господине Павел Серафимов БЛАГОДАРЯ БЪЛГАРИНО! Продължавайте! Дерзайте! Ограмотявайте народа български, който е в образователна мъгла по българска история! По- често, по-често, по-често изнасяйте Вашите открития, пред погледа на читателя! Дори по-често и повторно ги помествайте, за да се запаметят!
    Господ да помага на делото, с което отваряте очите и съзнанието на българите! Да сте жив, здрав, силен в делото за Родината България!

    ОтговорИзтриване
  39. Давам си сметка, че темата е от преди 10 години, но понеже в момента заглавието на последната тема от видеоканала е същото, а виждам, че и тук има коментари от само преди два месеца, реших да публикувам мнението си тук, понеже нямам регистрация в YouTube. Тъй като се коментира масовото унищожаване или изнасяне в чужбина на документи свързани с нашите архиви и история, за голяма част от които нямаме достъп или ни показват само избирателно каквото решат, ще посоча един източник за част от липсващите архиви, за които поне има сведения. Като се види само обема му за издирените от 1961г. до издаването през 1979 г. и се добави информацията от други източници, като Архимандрит Кирил Рилски, както и други подобни, може да се предположи какво огромно количество е безвъзвратно загубено до което достъпа е загубен завинаги. Става въпрос за едно издание наречено "Съдбата на старобългарските ръкописи през вековете" с автор професор Куйо Куев
    https://archive.org/details/1979_20240513/mode/2up

    ОтговорИзтриване
    Отговори

    1. До Анонимен 4 юли 2024 г. в 17:53

      Имам тази книга, вече няколко пъти се опитвам да я прочета до край, но тя ме натоварва емоционално прекалено много. Вие навярно разбирате какво имам предвид.

      Изтриване
    2. Да, това не е книга предназначена толкова за четене, а по скоро като справочна литература. Особено за чувствителни читатели. Благодаря Ви за отговора!

      Изтриване
    3. До Анонимен 7 юли 2024 г. в 23:01
      Книгата е ценна, аз даже я поръчах и за приятели, точно като справочна литература. Като се замисли човек - колко много са документираните случаи на издирена и организирано унижожена българска литература, това просто няма как да е случайност, тази сатанинска ненавист има някаква основа.

      Изтриване