ПУБЛИКАЦИИ

14.07.2019 г.

ОТРОВАТА, С КОЯТО НИ УБИВАТ – НЕВИДИМАТА ВОЙНА СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ



Войните съществуват откакто има човешко общество и ще продължава да ги има докато не дойде краят на цивилизацията. Във всяка епоха конфликтите са се водили по-различни начини, като колкото повече време минава, толкова по-рафинирани и по-жестоки стават методите.

Докато в началото сблъсъкът е между две групи, от която побеждава по-силната, в последствие желаещите да победят на всяка цена, се научават да използват засади, отрова, а дори и съумяват да заразят с опасни болести противниците си.

После идва ред и на друга тактика, която макар да няма нищо общо с физическото насилие, все пак е невероятно ефективна. Със сеенето на съмнения, вражди, разделение и объркване, с унищожаването на самочувствието и вярата на един народ, може да се постигне много повече отколкото с цяла армия добре обучени бойци.

Като цяло, принципите на война са два: слабите народи биват завладявани на бойното поле, а силните като нашия се завладяват отвътре – инфилтрилтриралите се чужденци и техните помощници ренегати, започват бавно, методично и упорито да подронват устоите на обществото, смазват вярата хората, отнемат самочувствието им, отнемат дори желанието им за живот.

В момента срещу нас се води война, най-страшната в нашата история. Няма реки от кръв, няма пожарища, няма планини от трупове, но въпреки това пораженията са страшни. Този път врагът не идва с оръжие в ръка, не отвлича най-красивите и силните, не беси най-смелите. 

Този път врагът е невидим, той говори същия език като нас, облича се като нас, преструва се, че е един от нас, но ни предава с наглед невинни неща.

Този път основното оръжие е словото, заразено с лъжи и нихилизъм. Вече не чета вестници, избягвам и телевизията, за мен те са отрова. Прекалено много се набляга на негативните новини, на лошото, на черното, пошлото, отвратителното. Разбира се има и изключения, но едно светло петънце на фона на мръсотията не може да промени нищо.

Не искам да чета и да слушам, че българите са мързеливи, злобни, завистливи. Хората, които ме отгледаха са се трудили от тъмно до тъмно, прощавали са като истински християни, а и не познават злобата. Хората, които познавам, хората, с които съм се обградил са също добри, честни и почтени.

Не искам да обръщам внимание на утайката, както съветваше Джоко Росич. И той бе разочарован, поради това сподели следното: Когато някой ми каже – А бе, няма вече добри хора, това е толкова смешно, отвратително и нихилистично. България се пука по шевовете от добри хора. Кофти е това, че ние се вглеждаме в утайката. Пишем за утайката, четем за утайката, правим филми за утайката. И ни се струва, че всичко е утайка, а то не е така.

Не е така разбира се, но отровното слово е страшно оръжие. Първо идва подмятането, после повторението на лъжата и накрая лековерните, наивни сънародници поемат невидимия меч от ръцете на враговете и без да осъзнават го забиват в сърцето на България. Всички сме чували изразите: Няма такава държава!”, “Това безобразие е само  у нас!”,  “Защо не можем да направим нищо като хората!, “Корумпирана държава!

Като човек, който е обикалял по три континента и се е запознал с много народи, мога да ви уверя, че няма държава без проблеми. Наскоро говорих с един испанец, който бе искрено убеден, че няма по-корумпирана и ужасна страна от ...Испания. А преди години, думите на един англичанин направо ме шокираха защото той каза нещо, което бях чувал многократно: “Гадни хора сме ние англичаните, всички се варим в казана, но като видим, че някой почти се е измъкнал, го хващаме за крачола и го дърпаме обратно при нас...”

Звучи ви познато, нали? Има и разлика обаче: тези неща чужденците ги казват само в тесен кръг, в пресата няма да намерите самообиждане, самоунижения, нихилизъм, няма бясна атака срещу народа

Всеки буден човек вижда проблемите на обществото, в което живее и е съвсем нормано да изрази своето недоволство. Важен е обаче и начинът, по който това се прави. Никой не може да ме убеди, че масмедиите ни заливат с помия понеже са притежавани или контролирани от честни, будни индивиди загрижени за добруванто на българите.  

Лошото е, че не са само медиите. Тези, които отравят съзнанието ни са налазили цялото ни общество. Ще ги намерите на улицата, в магазина, в такситата, по пътищата, в учебните заведения. От тези индивиди ще чуете изрази като: “На българина все някой му пречи“, “Заслужаваме си живота”,  Прост народ-слаба държава”.

Най-страшното е, че понякога се ползват изказвания на велики българи, но извадени от контекста. Без да се обясни защо Левски, Ботев, Вазов, Славейков и др. са казвали определени неща, се внушава, че тези светила са останали разочаровани от народа ни и едва ли не са го проклинали, а това не е така. С дезинформация обаче, лошите могат да ни сломят, ако не физически, то психически. Това е новата война и тя не е започнала вчера.

Българинът е доказвал многократно, че може да бъде победен, но не и покорен. Римляни, гърци, османлии и др. с ужас са установявали, че тук, встраната ни живеят необикновени хора. Дедите ни са удивили не един подтисник със свръхестествената си жажда за свобода, с безумната си смелост, да не забравяме и забележителната физическа сила.  

Нито меч, нито огън, нито бесило и мъчения плашат българите. Макар да страдаме както никой друг европейски народ, ние запазваме езика и културата си, запазваме вярата в себе си и вярата в бъдещето. Нито коварството, нито ингригите, нито отровата и убийствата на византийците ни прекършват.  Геноцидът започнал през XIV и завършил през XIX век стопява неимоверно броят ни, но ние все още имаме сили да се борим и да запазим истинската си същност.

Френският пътешественик Сиприен Робер посещава страната ни в средата на XIX век и записва в книгата си следните думи: “Макар от петте народа на полуострова (Балканите) да е най-угнетеният, неволята не е съкрушила българина. Както някога, и днес погледът му е горд, а самия той – висок и хубав. Почтеността му стои над всяко изкушение...” (С.Минкова, Т.Трифонов, Народно-психологически щрихи на Българина, София, 1990, c.319).

Това е ключов момент, наистина кючов защото показва кога е започнала новата, невидима война срещу нас. Ще обясня какво точно имам предвид. До към средата на XIX век, въпреки зверското подтисничество и страданията, които трябва да изтърпи, българинът е горд и вярва в себе си. Накърнят ли честта му, той грабва сабята и след като отмъсти, потегля към планината със свои другари.

Дори до края на XIX век у при нас не се наблюдава самоунижение, никой от дедите ни по това време не нарича българите лоши, прости, зли, завистливи. Емоционалните изблици на хора като Христо Ботев (тежко брате се живее сред глупаци неразбрани) и Петко Славейков (не сме народ, а мърша), са изключения и засягат точно определени ситуации.

Тук няма отрицателно отношение към българския народ като цяло. Фактът, че след изказването си Славейков продължава упорито да работи за благото на Родината, а Ботев дори дава живота си за подтиснатите свои братя и сестри, показва ясно какво е било отношението на тези будни българи към сънародниците им.  Кой би се жертвал за глупаци и мърша!

Някои смятат, че атаката срещу достойнството и самочувствието на българина започва с Алековия Бай Ганьо. Мой приятел гневно сподели преди време: “А той Алеко дали не е видял пикаещият по улиците мосю Жак, или пърдящият на публични места хер Ханс, дали ни му е била известна склонноста на ингилизите към лъжа, кражба и измама? Защо само нас е чернил с Бай Ганя дявол да го вземе?”

Всъщност Алеко е невинен, напълно невинен. Неговият герой не е  художествена измислица, а отразява една горчива реалност, такива индивиди наистина е имало. Да, нашият интелектуалец е ходил из Европа, видял е и красоти и отрицателни неща, но бивайки истински българин, той не иска да говори против другите хора. Алеко милее за народа си, иска тук да е чисто, тук да е добре, тук да се поставя на пиедестал почтеността и честността. Осъзнал добре  проблемите на своето време, Алеко дава перфектно обяснение за феномена Бай Ганьо:

“И представете си, господа, в този момент аз съжалих бай Ганя! Вярвайте! Съзнавах, че постъпката му е безобразна, че той е отвратителен скъперник, егоист, лукав хитрец, лицемерен експлоататор, грубиян и простак до мозъка на костите... но съжалих го: в тънките вибрации на тона, с който той изговори последните думи, моето ухо схвана една нежна нотка, която се таила и се таи в сърцето на бай Ганя, но рядко - боже, колко рядко! - се появява... Не зная, може да ви се покаже смешно, неестествено, но ще ви кажа, господа, че в този момент аз инак погледнах на бай Ганя; като че някой ми внуши: "Недей презира този простичък, лукавичък, скъпичък нещастник, той е рожба на грубата среда, той е жертва на груби възпитатели; злото не се таи в него самия, а във влиянието на околната среда. Бай Ганьо е деятелен, разсъдлив, възприемчив - главно възприемчив! Постави го под влиянието на добър ръководител, и ти ще видиш какви подвиги е той в състояние да направи. Бай Ганьо е проявявал досега само животната си енергия, но в него се таи голям запас от потенциална духовна сила, която очаква само морален импулс, за да се превърне в жива сила...”


Не виновник, а пророк е Алеко, истински познавач на българската душа. Нека не забравяме, че малко преди да се появи работата "Бай Ганьо", народът ни е преминал през ада. Индивидът Бай Ганьо действително е последица от пет века страшно подтисничество, което реално дори е геноцид, бих казал дори – един от най-страшните геноциди в историята.

Пет века най-будните са клани, пет века красивите и силните са отвличани от семействата си и заставяни да служат на враговете. Петте века ад оказват силно влияние върху психологията на част от българите.

И въпреки това, както казва Алеко, дори и оскотелият сънародник по това време е “деятелен, разсъдлив, възприемчив - главно възприемчив”. He e нужно да става чудо, за да дойде промяна, за да може скотът да извади скритото в душата си благородство.

Отново Щастливецът се явава пророк и познавач на народа ни давайки рецептата за трансформацията на Бай Ганьо: “Постави го под влиянието на добър ръководител, и ти ще видиш какви подвиги е той в състояние да направи. Бай Ганьо е проявявал досега само животната си енергия, но в него се таи голям запас от потенциална духовна сила, която очаква само морален импулс, за да се превърне в жива сила...”

По-точно просто няма как да се каже – нужен е добър водач и морален импулс, за да могат и потъналите в калта на ниските страсти да намерят себе си и да заживеят истинския си живот. Точно по времето на Алеко обаче, страната ни е отново завладяна – тихо, бавно, методично.

В края на XIX век, “Великите сили” налагат за владетел на младото ни княжество чужденецът Фердинанд. Той не пристига от Виена сам, с него идват верни нему обиграни индивиди, които се насаждат едва ли не във всяка сфера на живота у нас. Процесът на “европеизиране” върви успоредно на процеса на дебългаризация, която засяга най-вече управляващите и интелигенцията.

На ключови позиции чужденците и слугите им поставят послушни индивиди, чиито най-характерни качества са посредствеността и недалновидността. Тези индивиди са хамелеони, те са десни с десните и леви с левите, за тях няма принцип, вяра, дълг към Отечеството, личният интерес е това, което ги движи и мотивира действията им. Макар да са малко на брой, тези човечета допринасят за идването на много беди.

Благодарение на инфилтриралите се в обществото ни чужденци и служещите им ренегати, народът ни бива постоянно разделян на два или повече лагера. Родолюбието бива подтискано и осмивано, съдбата на д-р Ганчо Ценов е доказателство за това. След 1944-та идва промяна на властта, но както вече споменах – невидимите злодеи са десни с десните и леви с левите. Това е причината обезбългаряването да не спре и след 1989-та година. Тези, които дърпат конците иззад завесата са запазили своите позиции, имат и достатъчно помагачи.

Каквото и правителство да дойде, невидимото правителство продължава своята дейност водеща до упадъка на обществото ни. Един път ще дойдат злодеи от запад, друг път ще дойдат злодеи от изток, но дейността против нас ще продъжава.

Тактиката е хитра защото народът вини управляващите, а често те самите са зависими от невидимите играчи, които са реалните виновници за сполетелите ни беди. Войната продължава, обезверяването на народа продължава, силите му намаляват защото не може да се бори с невидим враг.

Ние сме свикнали да погледем противниците си в очите, не се боим от директна конфронтация. Макар да сме добри по душа, все пак във вените ни тече освен кръвта на Орфей, така и тази на Арес и дедите са доказвали това безброй пъти. 

С лукавия обаче не можем да се борим, не е в природата ни. Съдим за другите по себе си, а на враговете ни душата е черна. Тези, които са ни захапали са зли. Преди време един приятел ми каза за тях – Трудно е спасението защото мъдрите при тях работят по план, а простите при тях ни вредят по инстинкт.

С насилие не можем да преборим прегърналите злото. Дори да започнем да издирваме упорито тези, които злословят, тези, които мърсят името на народа ни, няма да намерим всички. А и те се поддържат един друг защото и при тях борбата е въпрос на оцеляване, лешоядът се храни с мърша, няма ли мърша ще умре.

Все пак избавление има – това е да останем верни на себе си. Както едно дърво може да вирее само в подходящ климат, така и един народ може да оцелее само, ако живее така, както са живели предците му, а за нас това не е никак трудно.

Трудно ли е да обръщаме внимание само на добрите хора? Трудно ли е да вървим само по стъпките на честните и почтените? Нима оказването на подкрепа на тези, които се борят за правата ни, не е защитаване на нас самите и децата ни? Нима не сме задължени да покажем на предците си, че сме достойни за името им? За кого умряха Стефан Караджа, Ботев и Левски, Бенковски и още стотици хиляди достойни българи, не бе ли, за да ни има нас!


                                          изобр. Българска Държавна агенция „Архиви“
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/BASA-1271K-1-161-2-Hristo_Botev%2C_1875.JPG/800px-BASA-1271K-1-161-2-Hristo_Botev%2C_1875.JPG

Врагове винаги ще има, болести на духа винаги ще има, това е неизбежно. Те обаче са опасни само за слабите, силните ще страдат от изпитанията, но в крайна сметка ще се издигнат станали още по-силни и по-устойчиви.

Нека спрем да се вглеждаме в утайката, нека спрем да говорим за нея. Нека не се връзваме на хитрините на лукавите врагове и когато някой ни каже, че сме лоши и зли да го попитаме той какъв е и защо не е добър след като е българин. Нека не позволяваме да се мърси паметта на Левски, Ботев, Славейков и др. велики сънародници чрез изкривяване на думите им.

Замълчим ли, не отговорим ли на манипулаторите, ние се съгласяваме с неправдата и едно малко късче бългащина се откъсва от сърцето ни. Затваряме ли очите си дълго време, от нас няма да остане нищо.

Не бива да позволяваме да ни делят на леви и десни, на християни и мюсюлмани, на вярващи и атеисти, защото всички ние сме се родили българи. Средата и чуждото влияние могат да ни повлияят, но в сърцето си ние оставаме българи. Ако не следваш сърцето си, то си роб, който е окован с най-страшните вериги, защото се превръщаш доброволно в слуга на чужденци.

Ако хвърляме поглед назад във времето, то нека да не е от носталгия и в търсене на вина, която да хвърлим на своите събратя, а да е в търсене на мъдростта на тези, които обичаха България с цялата си душа. Те са ни дали достатъчно съвети. В случая, най-подходящи са думите на Пенчо Славейков от творбата му “Кървава Песен”:

Бог всякога е глух за жалбите на роба,
когато той търпи, въздиша и желай,
а сам не дига пръст за нищо и нехай
за свойте нужди. В гнет са истина разбрали
бащите ни и нам в слова са я предали:
помогнеш ли си сам, помогна ще и бог!
Борци, проникнати от тоя свят и строг
завет, посочиха на бъдащето хода —
и паметта за тях в сърцето си народа
ще пази, докато пребъде век, и с тях
ще се гордей.”



                    БЪЛГАРИЯ Е РАЙ, НЕКА ОПАЗИМ ТОЗИ РАЙ ЗА ДЕЦАТА СИ!










145 коментара:

  1. Отговори
    1. Родолюбец звучи по добре.
      Благославяй страната, родът, семейството и себе си сутрин и вечер.
      Благодари на Бога всеки ден и помагай на другият и може един ден да се справим с всичко това, което е дошло над нас.

      Изтриване
    2. Не мисли за глупаците-нещата които ги правиш са свещено изкуство-аз ще помагам -истината винаги се усеща-сигурен съм че и ти ще ме усетиш- като всичко-ти си най-добрият в историята-аз вярвам че всеки просветен е най-добрият в неговата сфера-поздрави и поклон пред твоя неуморен труд

      Изтриване
  2. Браво,добре казано.
    Но бих възразил за някои неща.

    Първо, оръжие срещу господаря на лъжите има и то е Истината. Само когато я следваме,казваме и подкрепяме реално създаваме условията за една среда в която той не вирее.Причината да сме на това дередже е ,че всеки го е страх да каже или подкрепи истината, или просто го мързи. Но отново в унисон на казаното от вас,това не е черта само на българина а на всички "Европейци". Понеже и аз контактувам с англичани,финландци,американци,германци,италянци,испанци и тн. Всичките споделят същите проблеми както при нас.Корупция, мързел, подлост, двуличие, завист.

    Второ, мисля че на Алеко все му се дават някакви свръх човешки сили.Че чак пророчески. За мен той просто е документирал българинът с неговото изостанало и както правилно казахте "робско" мислене, и как изглежда той в западния свят на свободните нации. Думите му за промяната на средата звучат направо все едно ги е казал някой модерен либерал,но реално за мен просто говорят, че трябва да се работи с този народ за да може отново да се присъедини към европейските народи.Може би с надеждата ,че така ще провокира сънародниците си да не следват примера на Бай Ганьо.

    Трето, аз съм силно скептичен към личностите на Левски и Ботев. Главно защото до колкото знам са масони. Няма да изказвам истинските си впечатления за Левски,понеже искам първо да се запозная с неговия "бележник" или каквото там беше. Но мисля тези хора трябва да бъдат разглеждани като хора от онова време,и борещи се за нещата и проблемите от онова време,и нищо повече. И съм против техните думи,изкарани от какъвто и да е контекст...да се ползват като едва ли не чучело или плашило с което да се стряскат българите всеки път когато надигнат глава. Понеже редовно така виждам да биват използвани техните думи:
    Ако някой каже,"България за Българите", веднага изкача някой който казва "е дама Левски казва България за всички.".
    Ако някой каже "България е християнска държава", веднага изкача някой който казва "е да ама Левски казва българия е за всички религии."
    Ако някой каже "Българите сме хубави хора", веднага изкача някой който казва "абе ти не си ли чел какво казва Ботев(или някой друг революционер)"

    Горните примери са ми се случвали многократно и вече ми е писнало да ги слушам. И понеже съм на темата,г-н Серафимов ранно или късно трябва да преглътнете горчивата истина ,че българите ще просперират в България само тогава когато тя стане за тях и само за 1 религия.Това не означава моментално изключване на всички които не пасват на това определение,а само че само българите и само тази 1 религия ще се ползват с привилегиите на обществото.


    Трето, ако "цивилизацията" изчезне,човешко общество ще има и войни пак ще има.Както и ако няма хора...насилие и убийства пак ще има.Както и ако я няма планетата...насили и убийства ще има на някоя друга планета. Природа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Борбата между доброто и злото наистина е вечна, това ми е пределно ясно. Колкото до виждането Ви за Левски, Ботев и др., дори и да са били масони, нека не забравяме, че масоните от 19 век не са същите като тези от 20 век, а и от 21 век. Всичко може да се опорочи, християнството е религия на обичта към ближния и отричане на мамона, но ето - светът се управлява от такива, които се кланят на мамона нищо, че носят кръст на гърдите си.

      Изтриване
    2. Сългасен съм че всичко може да се опорочи. Проблема е че масоните от 18-19 век са същите като тези от 20-21 век. За неопорочено масонство можем да говорим евентуално някъде през средновековието преди ренесанса, ако трябва да бъдем напълно честни.
      В най-добрия случей Левски и Ботев просто са били едни пионки. Знае се че ниските нива,найвно си мислят че вършат нещо благородно и добро,докато всъщност нещата са далеч по-други.

      Изтриване
    3. Ботев и Левски са дали живота си за нашата свобода. Няма нужда да се хващаме на измислици. Пък дори и да са били, дреме ми, та ми пука. Ще остане доброто, което са направили за нас.

      Изтриване
    4. Ако Левски и Ботев са масони, то по тази класификация ти си жив фашист. Един народ, една държава, една религия и чиста арийска раса - това се нарича фашизъм...

      Изтриване
    5. И откъде се намериха данни , че Ботев и Левски са били масони,моля? Ето така се полива кал и се уронва паметта на най-големите ни национал-революционери, а всъщност Серафимов точно това визира в статията си. Хайде стига с тия измишльотини.Траките били пияници,турско робство не било имало, Ботев и Левски масони ... Нямам думи

      Изтриване
    6. Г-н Серафимов, относно масоните, ще дам пример с основателя на масонството в България, с 33-та степен по Шотландския ритуал, с който по една случайност сме родени в Разград. Става въпрос за Иван Ведър. През 1977г. турският аскер е на лагер извън Русчук. Но насъбралият се башибозук се готви да бастиса града, за да ограби каквото може.Тогава Иван Ведър отива при коменданта на турците, който се оказва също масон и моли да спре башибозука. Турските войски влизат в града и го спасяват от нахлуването на башибозука. РУсе е спасен.
      Понякога нещата не са такива, каквито изглуждат на пръв поглед. Човекът е космос, сложен и необхватен, красив и страшен. Масоните също са хора, доста от тях са направили много добрини. Добрият човек притежава най-важното качество, той е човек който разбира и помага на другите.На този свят най-важно е да си добър към себеподобните си, а всичко останало е второстепенно!
      Добрият човек няма раса, религия, народност, социален произход, материално състояние или принадлежност към някаква организация. Затова всички хора по света сме еднакви, ако се абстрахираме от условията, средата и всички други ограничения сред които сме израсли. И както е казано, по делата ни ще ни познаят/какви сме/.Интелигентните добри хора преодоляват горепосочените различия.Но не всекиму е дадено. Различни сме, а е човешко да се мразят различните, както е човешко/става въпрос за средностатистическия човек/ да се живее по-лесно за сметка на другите, било то хора или народи.Затова е силен стремежът към власт, била тя политическа или религиозна, но и двата случая става въпрос за власт над хората. Красивите приказки прикриват целта на властта, те са необходима манипулация за упражняването на властта. Има и изключения, като ентусиастите, виновни за прогреса на човечеството, които са частица от процента и силно се различават от средностатистическия човек. Затова и Ботев и Левски са неповторими.
      П.П. Нашите герои са българофили и никакви други "фили"!

      Изтриване
    7. 14 Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират.
      15 Пазете се от лъжливите пророци, които дохождат при вас с овчи дрехи, а отвътре са вълци грабители.
      16 От плодовете им ще ги познаете. Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репеи?
      17 Също така, всяко добро дърво дава добри плодове, а лошото дърво дава лоши плодове.
      18 Не може добро дърво да дава лоши плодове; или лошо дърво да дава добри плодове.
      19 Всяко дърво, което не дава добър плод, отсича се и се хвърля в огън.
      20 И тъй, от плодовете им ще ги познаете.
      Матей 7

      Когато плам за свобода в сърцето му пламти и за родината милей,
      ти с грозни думи недей да го черниш.
      Понеже на този който служиш с лъжи си служи
      и всичко в лъжите си оплита.

      Левски е имал дух и това, че иска да се обедини България, а не да се разпада - като има постоянно раздори. Добре е говорил, че под небето има място за всички. Но други се опитват да си препишат техните заслуги и да ги сложат в своята ложа.

      Истината ще направи всички свободни...

      Благославям те да казваш истината и Бог с вам.

      Изтриване
    8. Не мисли за глупаците-нещата които ги правиш са свещено изкуство-аз ще помагам -истината винаги се усеща-сигурен съм че и ти ще ме усетиш- като всичко-ти си най-добрият в историята-аз вярвам че всеки просветен е най-добрият в неговата сфера-поздрави и поклон пред твоя неуморен труд

      Изтриване

    9. Дойчин Дойчев15 юли 2019 г., 8:13 ч.
      Да съгласен съм,че в крайна сметка трябва по-скоро да следваме примера им на всеотдайност за един идеал.
      Но нищо повече от това.

      Изтриване
    10. Здравей,
      поради разразилата се "буря" покрай написаното от теб мога да препоръчам да се прочете следният текст.
      http://mailstar.net/red-symphony.html
      Това е разпита на Кръстьо Раковски.
      Също защо две години подред се избиват животните в Странджа, проблемите които създават управлюващите правят постоянно глупости и посягат на децата, на народа, народната музика и бит бе опорочена с привнесени цигански мотиви и на циганите им се позволи да се множат и още много други унищожителни за народа ни неща. Постоянен стрес и лозунгите: Втори терминал, Няма така държава или народ (т.е не съществува). Най добре като ги чуете да помолите човека, който ги казва да се замисли над думите, които изговаря.
      Благодаря.

      Изтриване
  3. Само така , може да се повдигне самочувствието на смазаните от какво ли не хора в България и да се отворят очите на заслепените. Продължавайте г-н Серафимов !
    Силно вярвам , че има още въглени , а не само пепел .
    Чест и почитания Кунчев !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не просто има още въглени, а горещи и горящи въглени. Познавам народа ни, зная потенциала му, зная и психологията му, зная, че има бъдеще за нас!

      Изтриване
  4. Павка, вече ТРИМА наши общи фесбук-приятели ги трия по тази причина - нихилистични изказвания или картинки с такива. Последният го изтрих днес след има-няма 3-4 дни приятелство. Повсеместно е...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз махнах повече "приятели", няма да си губя времето с нихилисти и черногледци.

      Изтриване
  5. Давам няколко интервюта с Камен Донев, всичките са приятни и оптимистични. И както казва в едно интервю - "Спортувайте бе хора", за да сме по добре настроени към света и оптимисти -
    https://www.youtube.com/watch?v=Q1Sh9kh9Ttg
    https://www.youtube.com/watch?v=uggZyccU-hw
    https://www.youtube.com/watch?v=e8Pe6EIYVKc

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Андрей, спортът помага на индивида, но за обществото е нужно и още нещо - да се махне черното було от очите.

      Изтриване
  6. Браво! Напълно Ви подкрепям. Аз също спрях да гледам новини. Много обичам България и не ми е приятно когато чувам да се говори негативно за българите от самите българи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В Турция, за най-малката обида срещу турския народ, се предвиждат санкции, а у нас всеки може да ни плюе...

      Изтриване
  7. Гордея се с теб. Атаката срещу нас е чудовищна. Много ми се иска да направим предаване, където да можем пред по-голяма аудитория да сложим край на робството.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Със спонтанни, единични действия успехът е кратък. Иска се постоянно просвещение, ако някой постоянно хвърля боклук в двора ти, искаш ли чисто място, трябва да чистиш постоянно.

      Изтриване
  8. Хубави думи, но си сам бате, без медия дето да е твоя не можеш прокопса.

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти за вдъхновението Спароток! Дано хората като тебе да стават повече, за да може по-скоро народът ни да се пробуди!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Народът се буди, бавно, но се буди, това е факт, който ме радва.

      Изтриване
  10. Уважаеми Г-н Серафимов,

    Първите три коментара изразяват възторг от Вашата личност. Аз също съм на мнение, че Вие сте чудесен човек, патриот и историк, чиито възгледи изцяло споделям. Така ли е обаче по отношение на утопията, която проповядвате?
    Четвъртият коментар започва с: „оръжие срещу господаря на лъжите има и то е истината“. Коя истина Г-н Серафимов?
    В отговора към този коментар Вие твърдите: „Борбата между доброто и злото наистина е вечна...“. Наистина ли???
    Вие твърдите, че сте християнин, знаете, че на този свят има различни истини и не би трябвало да премълчавате Истината на истините и да ѝ противоречите с измамливи истини. Кои са те ли?
    Не е възможно да бъде сразен „господарят на лъжите“ единствено с човешки сили и добри пожелания.
    Борбата между доброто и злото на Земята не е вечна, но последното ще бъде сразено от Божията ръка.
    Мечтаният „рай“ ще настъпи чак когато всичко това се случи.
    Мисля, че Бог наистина обича народа ни като го държи в терзания, за да се замисли над истинския смисъл на живота ни на тази Земя. Защото вселената не е така просто устроена, както на нас ни се струва. Има приоритети, но има и висши приоритети, които не ни се иска токова лесно да приемем. Човеците трябва да знаят, че ги чакат тежки изпитания преди да настъпи царството на доброто. И наш дълг е заедно с борбата за човешките истини да ги спечелим и за каузата на универсалната Истина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. гн Анонимен15 юли 2019 г., 0:39 ч.
      ако мислите че "на този свят има различни истини", значи въобще не разбирате за какво говорите.
      Неможе да има "различни истини" има само "една" а всичко останало са лъжи или илюзии.
      Проблема е че много хора бъркат това твърдение с идеята ,че щом вярваш в това ,то това автоматично означава че твоето виждане е истината,а то не винаги е така.

      Изтриване
    2. Човече, ти пишеш САМО за идеали, присъщи за религиозни сказки, макар че всичко свято е тръгнало от нещо реално, след време става неузнаваемо, никой пророк няма нужните възприятия за да покаже или опише реалността, а само цитира своето възприемане на нещата, наблягам на тази дума - "пророк", с различните и тълкувания, за да не започна за думата - "бог" и различните и тълкувания !!! Абсолютно всички религии са секти и нищо повече, започнали са като такива и като такива са се развили, с влиятелната подкрепа на хора, които умишлено са си скрили имената и имат изумително огромна полза от съществуването им, това е доказано, макар че както казах - "благодетелите" са желали да останат в тайна !!! От тук следват неимоверно много следствия - също доказани, но не могат да се сложат под един знаменател - че не всеки, който те спонсорира ти мисли доброто, а има свои ползи от твоите действия, че не всеки който ти говори директно в главата е бог, а има свои причини ти да мислиш че е такъв, с времената думата е изменила значението си заради общоприетото мнение на хората - дали значението е удобно за момента !!! Старите учения и вярвания се наричат езически, и оклултни, и всичко опира до силата на влиянието за момента, независимо че за много от тях доказателствата са на лице !!! Тези езически диваци са създали неоспорими доказателства като календар, за който са необходими не по-малко от 100-200 хиляди години непрестанно следене на звездите, или другата алтернатива - знанията да са им дадени от тези измислени езически богове !!! Почти всички свети места са изградени в прецизна схема, независимо дали са църкви, пирамиди, могили и т.н. намиращи се на строго определена географска точка, древното знание присъства много по-отдавна от всички налични религии днес, а и явно се е запазило и днес !!! Точно затова думи за "Божията ръка" са крайно неподходящи сред хора, наясно със зрънце от познанието за света !!! Никога не съм бил вежлив що се отнася до истината, никога, различните гледни точки не съществуват в истината, те са оправданието на мързеливи хора, които не са огледали нещата обстойно, ТЕРМИНА "ГЛЕДНА ТОЧКА" НЕ СЪЩЕСТВУВА, НИКОЙ НЕ СЕ Е РОДИЛ ЗАКОВАН НА ТАЗИ ТОЧКА !!!

      Изтриване
    3. До Единствен 15 юли 11:13 ч.

      А сега, ако обичате, обяснете ни какво искате да кажете с Вашето многословие.

      Изтриване
    4. До Никола 15 юли 1:31 ч.

      Истината е реално възприемане на даден факт. Така, както съществуват много „лъжи и илюзии“ за безбройни факти в битието, така на ВСЕКИ ЕДИН от тях принадлежи и по една истина.
      Вие щом като „разбирате за какво говорите“, моля, назовете „едната истина“, която имате в предвид.

      Изтриване
    5. Анонимен Щом не си разбрал от толкова подробно обяснение, какво правиш тук и какво търсиш изобщо ?!? Ти си нагледен пример за това, което писах - нямаш нужните възприятия, а цитираш своето виждане, твоята мързелива гледна точка, сякаш си роден закован на тази точка, там ти е удобно и няма никакво значение как стоят нещата в дълбочина, от друг ъгъл, в перспектива и т.н. Ти просто повтаряш чужди думи, нямаш никакво свое мислене, точно това бълват старите секти, които вече са се превърнали в религии и обсебват милиарди хора, за да станат фанатици до безобразие !!! Всяко древно учение те прави по-извисен, учи те да мислиш, сам да откриваш истината, не да повтаряш чужди думи, както ти правиш !!! Може да имаш хард диск, но нямаш собствен процесор - по-просто не мога да го кажа !!!

      Изтриване
    6. В обществото не играят истина и морал, а ИНТЕРЕСИ и то само тези с нужната сила/власт/възможности в дадено време и място. Истините, знанието, моралът се подчиняват и прививат според интересите на решаващите човечета... а те май си вървят от ДНК-то или т.нар. "човешка природа", която е раздвоена - дали ще си с интереси на хиена или светец, зависи какво ти отпечата звездната рулетка при раждането. Добрата новина, е че нуждата от роби намалява, но дали... защото да си излишен за хиените е дори по-опасно - просто ще редуцират излишните (черна утопия)... значи излишните да помислят как да хванат "кормилото" – контрола върху управлението на света (светла утопия).
      Никаква истина или Бог няма да те спаси, докато хиени РЕШАВАТ съдбата на света. Как да решават сега обречените? http://directdemocracy21c.eu/2018/08/28/%d1%81%d1%8a%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d1%8f%d1%82%d0%b0-%d1%81%d0%b8%d0%bb%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%be%d0%b1%d0%b5%d0%b7%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5/

      Изтриване
    7. До мечта 20 юли 2019 г., 11:03 ч.
      Странно, дали наистина се надявате да ни убедите, че: "В обществото не играят истина и морал, а ИНТЕРЕСИ и то само тези с нужната сила/власт/възможности в дадено време и място." Не отричам, че такава е мечтата на определени хора, но да го обявявате като даденост, която не може да бъде дискотирана е безумие! Дори не мисля да следвам посочения линк. Давате ли си сметка,че интереите на тези които са назначени да ни представят пред света, не струват и пукната пара ако онези, които са им делегирали правата не ги приемат? Няма ДНК, човешка природа или кавато и да била друга причина за пренебрегването на интереса на масите. Единствената причина е тази, когато те не са склонни да търсят отговорност на назначените от тях самите представители, които би трябвало да защитават общия интерес. Няма по голям от народа! Когато народа е единен, никой не е в състояние да му се противопостави. Затова всички политици се стремят да разделят и противопоставят различни части от народа, едни срещу други. Само това е начина да манипулират общественото мнение. Ако не им го позволим, нямат никакви шансове да прокарат своите си интереси, за сметка на нашите.

      Изтриване
    8. EguHCTBEHuqT15 юли 2019 г., 16:44 ч.

      няма да коментирам казаното от вас.Много приказки без нищо стоящо зад тях.
      Но ще коментирам критиката отправена към вас от Анонимен15 юли 2019 г., 13:00 ч. .Понеже и аз искам да ви критикувам за това.

      А именно че изписването на цели стени от текст,дори и с правилна пунктуация и интересни за четене, се чете трудно,много трудно. Подобна забележка съм получавал лично, понеже и аз преди коментирах в този стил. Следователно говоря от личен опит.

      Понеже сте многословен(като мен), опитайте се да разделяте казаното от вас на абзаци обобщени горе долу тематично. За да можем по-лесно и по-бързо да се разбираме.

      Повечето от нас нямат време да четат цели страници трудно четящи се обяснения.Следователно ви казвам ,че аз лично няма да си правя труда да чета какъвто и да е ваш коментар, ако не разбиете и групирате тематично това което искате да кажете.

      Изтриване
  11. Колелото се върти .Как ли са изглеждали западняците гризящи кора от дървото и пасящи трева,в очите на многократно по-развитите далечни предци на Бай Ганьо .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, колелото се върти, а това означава, че пак може да си върнем старата позиция.

      Изтриване
  12. И кои са тези коварни чужденци, които тровят невинните ни души? Всичко добре, ама с тази теория на конспирацията не можем да вървим напред. Не може все някой друг да ни е виновен, а ние все да сме души чисти. Нека вървим напред и си носим сами отговорност за постъпките, без да виним този и онзи. Само тогава ще означава, че сме достигнали зрялост и пътят към успеха е чист.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Частичен отговор на въпроса Ви е: тази, която трябва утре да се яви за неодобрение пред Европейския парламент. Жалко, че не знаете неща, с които са запознати много хора по света. От друга страна имате известно основание в края на Вашия коментар.

      Изтриване
    2. Трябва да си сляп и глух за да не виждаш и чуваш какво става и е ставало с нашата държава. Прочети малко история и пак говори! Винаги и изтокът и западът са искали да не сме силни и единни. Затова и навсякъде граничим с наши си територии и хора. Затова работи петата колона в България. Преди са го правили с войни и с "хибридни войни". Сега поради фактът, че се ме в ЕС и не смеят да нападнат открито го правят с икономически и хибридни войни. Ако не можеш да го разбереш то тогава жалко!
      Понякога е по-добре да не знаеш за нещо. По-щастливо се живее! Като обичаше да казва Р.Овч. "древна египетска" поговорка " Който трупа знания, трупа тъга!" Но не можем да отричаме очевадното а именно, че някои народи упорито "работят" срещу нас!

      Поздрави на г-н Серафимов за чудесната статия!

      Христослав
      Българин по род и
      Тракиец по произход!

      Изтриване
  13. Задкулисният геноцид е факт : чувстваме го,виждаме го навсякъде около нас ежедневно...Крайно време е да вземем сътбините си в наши ръце !!!

    ОтговорИзтриване
  14. Наистина и аз смятам че никой не ни е виновен и не трябва да се внушава на хората чувство, че някои друг все им е виновен за нещо. Все пак, ако говорим за така нареченото хейтърство, смятам че наистина се появи отвън и намери благоприятна почва. Защото хората бъркат трезвата критика и реализма с хейтърството и не разбират каква е границата.
    Хейтърството и езикът на омразата бяха въведени в българският ефир от немеца Ник Щайн в неговото предаване и независимо от него от рускинята Албена Вулева. И оттам полека лека колелото се давъртя. А това колело се подхранва от липсата на справедливост, която се наблюдава в България. И оттам тази липса на справедливост подхранва хейтърството и ще продължава да е така, докато не видим реално осъдени и наказани хора за техните действия и престъпно отношение към хората и държавата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Андрей Киряков 15 юли 2019 г., 13:25 ч.
      Наясно съм, че сте човек от бранша, а аз съм обикновен лай и изразявам само личното си мнение, без претенции за някаква тежест. Аз също не мисля, че единствената причина се дължи на световна конспирация срещу България, но не бих се съгласил, че няма никакви външни фактори, които умишлено се стремят да неутрализират различни видове вътрешна съпротива по отношение на външната намеса във вътрешните работи на България. Между другото, такава тактика не се прилага само към България. Почти всяка държава, в която чуждата пропаганда е успяла да надделее над местното усещане за общност, страда от същите проблеми. А това не е нищо ново. Бих дал пример с гърците, че най често ги коментираме, но те не са единствени и всички са го прилагали далеч преди Христа. Разликата в различните атакувани държави е, че управниците на едни моментално реагират на атаките, а при други се преструват на неразбрали или направо съдействат на атакуващите. Тогава едиствената защита остава да е народа. Ако той не осъзнава сериозността на проблема, значи си заслужава съдбата.
      За хейтърството имам доста по различно мнение. Дано не съм прав, но мисля, че това е акт на отчаяние. Когато не знаеш кой си, каква е историческата памет на твоите предшественици, от каква общност произлизаш и с какво тя е допринесла за общото благо, ти си просто никой. Другите наоколо ти изтъкват заслугите на предците си за всичко което е реалност, а ти нямаш такива. От теб започва целия твой свят и започваш да се чувстваш задължен към онези, които са допринесли за днешното ти положение. Знаейки, че не си наследник на всички които са постигнали такъв напредък, започваш да мразиш собствените си предци за бездействието им. Точно заради това, войната за която говори г-н. Серафимов е най опасната война. При нея няма бърза победа, но победителя печели всичко, територия, инфраструктура, жива сила и т.н. При това без никаква съпротива и за неопределено дълго време. При добро стечение на обстоятелставата, може и за винги. Не знам дали съм прав, но според мен едиственото спасение се състои във възможно най масово и широко разпространяване на огромния принос на всички наши предшественици за цивилизацията на света. Срамно е велики личности да изтъкват заслугата на българите за европейската и световна цивилизация, а ние дори да нямаме и най малката представа, че това изобщо се е случило. За да не изглежда твърдението ми нелепо, ще изброя част от личностите за които говоря. Английският изследовател Арнолд Тойнби, Известният английски историк проф. Норман Дейвис, Президентите на Франция Шарл де Гол и Франсоа Митеран, Италианският президент Карло Чампи, Руския академик Дмитрий Лихачов и това не са всички. Надявам се, че който се съмнява в истинността може да провери. Колелото, за което говорите, според мен е малко по различно. Аз мисля, че тенденциозното укриване и изопъчаване на информацияе е основния проблем. Информирания човек има самочувствие и трудно може да бъде подведен. Липсата и укриването на информация е предпоставка за всякакви манипулации, хейтърства и т.н.

      Изтриване
    2. Много добре го казахте.За мен единственото спасение е да погледнем в нас самите.Може да сме допуснали доста и сериозни грешки в изборите си като народ,но това не ни белязва.Срамното е,че все още продължаваме по тази инерция.Вкопчили сме се в миналото ,когато някой е метнал на името ни едно смърдящо и дрипаво палто и не искаме да се отървем от него.Ако променим Конституцията си,съдържанието на основните предмети в образованието си и най-вече,ако започнем да мислим и действаме ОСЪЗНАТО като Българи и като Хора,мисля че след десетина години България ще бъде в предверието на рая !

      Изтриване
  15. Жалко, много жалко, че позволихме да се роди,хранихме го и продължаваме, е питате КОЙ ?, ами бебето с Име:"разделяй и владей, промивай и печели,кради, лъжи,богохулствай и облагодетелствай се ти, бебе егоист и т.н. Няма нищо ВЕЧНО, затуй:Стани, стани Юнак Балкански от сън дълбок се събуди и от собствената си продажност се отърви, отговорен си само ти!Съжалявам, но понеже съм все още ЖИВ и аз имам вина!

    ОтговорИзтриване
  16. Жалко, много жалко, че позволихме да се роди,хранихме го и продължаваме, е питате КОЙ ?, ами бебето с Име:"разделяй и владей, промивай и печели,кради, лъжи,богохулствай и облагодетелствай се ти, бебе егоист и т.н. Няма нищо ВЕЧНО, затуй:Стани, стани Юнак Балкански от сън дълбок се събуди и от собствената си продажност се отърви, отговорен си само ти!Съжалявам, но понеже съм все още ЖИВ и аз имам вина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никога не слагайте чужда вина на плещите си! Всеки отговаря само за собствените си дела. Най-голямата отговорност се носи от тези, които имат най-голямата власт.

      Изтриване
  17. Ако с коментарите си не можем да посочваме грешките, които сте допуснали, и да ви подаваме информация за още неща, които трябва да вземете предвид, при излагане на тезите си, тогава, защо е тази възможност за обратна връзка с читателите, г-н Серафимов?!
    Николай от Пловдив

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Коментарите се одобряват от администратор на блога, но аз не мога да изискам от него да види 24 на ден в интернет. Кой би могъл да стори това?

      Изтриване
  18. Драги Unknown,

    Преди да ти отговоря, виж какво е писано:
    „А това да знаеш, че в последните дни ще настанат усилни времена. Защото човеците ще бъдат себелюбиви, сребролюбиви, надменни, горделиви, хулители, непокорни на родителите, неблагодарни, нечестиви, безсърдечни, непримирими, клеветници, невъздържани, свирепи, неприятели на доброто, предатели, буйни, надути, повече сластолюбиви, а не боголюбиви...“.

    Както виждаш, раждането на твоето „бебе“ предварително е оповестено. И никой не ни е питал за позволението да се роди. Представиха ни го, а и сега ни го рекламират като най-очарователното бебе на света. И тази вечер ще искат от нас да го припознаем за наше наследство, докато порасне и ни надене на врата ярема на световното робство, от което силата на Юнакът Балкански няма да може да ни отърве!

    ОтговорИзтриване
  19. Павка, здравей!
    Аз имам едно име и със всяко свое изказване изграждам образа на моята личност . Можеш ли да направиш така,щото хората които коментират под твойте публикации да изграждат техния си образ и да застават с имената си ? Не желая да споря с анонимни или с Джон доу или с г-н Никой . Нека всеки застане зад мнението си и не се крие в анонимноста ! ПРИЗИВ към всеки честен човек .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е моят призив от доста време, но противниците ми като цяло се страхуват. Явно поради гузна съвест.

      Изтриване
  20. Много хубаво пишете, но не всеки ден, а вестниците и телевизионните новини са от понеделник до неделя. Имате подкрепата ми, аз ще разпространявам вашите статии и да се надяваме, че така, бавно и полека, народът ще порастне с няколко века.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Народът се пробужда, промяна има и макар тя да настъпва бавно, все пак е налице.

      Изтриване
  21. Скъпи Г-н Серафимов и приятели от блога,

    Много пъти съм се старал да насоча вниманието ви към Истината, понякога и безуспешно. Тази вечер смятам, че глобалната държава, към която сме причислени, започва безвъзвратното си спускане надолу. Като по чудо, преди малко открих предаване на Стойчо Керев, за което не бях и предполагал. По-долу публикувам линка към него, който горещо ви препоръчвам, без да кажа нито дума. Вярвам, че комуто е дадено, ще разбере всичко.

    https://www.youtube.com/watch?v=jxRG3Bf5vvk

    Орфей

    ОтговорИзтриване
  22. Росен Дикбоюшки17 юли 2019 г. в 9:32

    Разтърсващо! Личи си болката на автора, но се вижда и това, че не е загубил надежда в бъдещето. Не очаквах да намеря есе с такъв характер тук, всъщност кой още пише така от сърце, повечето журналисти и блогъри търсят сензации и простотии, за да се харесат на хората, които им плащат. Ще продължавам да Ви следя защото ме спечелихте с искреността си. Дерзайте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Докато мога ще вървя по пътя си, а дано и Господ да помага.

      Изтриване
    2. А каква е рецептата за твоето „дано“ Павеле?

      „А Той им рече: Истина ви казвам, няма никой, който да е оставил къща или жена, или братя, или родители, или чада заради БОЖИЕТО ЦАРСТВО, който да не получи многократно повече В СЕГАШНО ВРЕМЕ, а в идещия свят – вечен живот.“ Лука 18:29,30

      Четейки коментарите, колко от авторите им придобиваме чувството, че изпълняват тази рецепта?

      Изтриване
    3. A ти добри човече, изпълняваш ли Христовия съвет напълно? Кой смее да каже, че може да тълкува перфектно всички съвети на Спасителя? Аз не смея и за това се придържам към основните съвети - да спазвам Божиите заповеди и да обичам ближните както обичам себе си.

      Изтриване
    4. Всички декларират, че ти си пример за подражание. В скоби казвам обаче това което знаеш – никой не може да се спаси по закона на Стария завет.
      Но не иде реч за това. Вече си забелязал подобно на Георги Марков, че мнозина от коментаторите декларират открито неприязън или най-малко пълна незаинтересованост към някого, който се нарича Бог. При положение че сме получили прозвището „нация на духа“, за какъв дух става дума и не наливаш ли от пусто в празно при наличието на едно толкова ясно изявено пренебрежение. Ако ми кажеш, че това не се отнася за голяма част от народа ни, няма да мога да ти повярвам. Или ангажирането на духовния свят на наша страна няма голямо значение?

      Изтриване
    5. до Анонимен 18 юли 2019 г., 19:16 ч.
      Много странно! До скоро имаше един, който непрекъснато атакуваше автора, че публикациите му не отговарят на научнте критерии. След като му беше дебело подчертано, че няма надежда да отклони темата изведнъж изчезна, но на негово място се появи друг, който със същата упоритост го упреква, че мненияето му не отговаря на религиозните критерии. Целта отново е същата. Да се отклоняват коментарите от темата и да се влезе в една спирала на обвинения и оправдания. Подобни атаки не отговарят на други ценности, но това не пречи на авторите им да упорстват. Започвам да се замислям дали всичко това е случайно и дали зад тези коментиращи стоят случайни личности или някаква организирана група, чиято цел е да внася смут, колебания и разконцентриране на участниците. Колкото и да не си падам по конспирациите, ситуацията започва да изглежда твърде съмнителна.

      Изтриване
    6. Уважаеми Анонимен от 18 юли, 23:06 ч.

      Високо оценявам Вашата загриженост за запазване тематичната целенасоченост на коментарите! Конспиративна атака срещу блога е възможна, но до момента не съм усетил такава освен от страна на единични тролове. Имаше и някои нервни внасяния на смут и разводняване, но ги преценявам повече като наличие на завист и болна амбиция за самоизява.
      Случаят, който Ви смущава по никакъв начин не оспорва историческото ниво на блога и третираната тема. Тъй като авторът се стреми и към постигането на високо патриотични реални цели, изразява се съмнение за ефективността на стратегията за тяхното постигане. Ако Вие самият нямате никакво отношение към съществуването и „на други ценности“, обуславящи постигането на победа, това не означава, че такива ценности не съществуват и са от първостепенно значение.

      Изтриване
    7. Да прибягването към религияте е същото като използването на национализма. Последен опит да се спаси неспасяемото.Тези дни излезе някаква новина за двама австралийци, отказващи да плащат данъци, защото в библията това не било казано?! Куриоз. Няма нищо свещенно, пък било то и бъдещето но отечеството, за хората, защитаващи своите лични/кастови/ интереси. Явно в "Псевдобиблията" на българската история, не е казано, че сме траки.Хахаха.

      Изтриване
    8. До Богу-мил

      „Тогава фарисеите отидоха и се съветваха как да Го впримчат в говоренето Му...Право ли е да даваме данък на кесаря или не?...Покажете ми данъчната монета...Чий е този образ и надпис?...Като е тъй, отдавайте кесаревото на кесаря, а Божието на Бога.“ Матей 22:15-21

      Няма нищо „свещеННо“, но нещо свещеНо е бъдещето на отечеството!

      За останалото, Ян Хус само е казал : „О, свещеНа простотия!“

      Изтриване
    9. До Анонимен 19 юли 2019 г., 19:29 ч.
      цитат: "Високо оценявам Вашата загриженост за запазване тематичната целенасоченост на коментарите!" Ами благодаря Ви много, но на какво да вярвам? На очите си или на някакви си празнословия? С продължаващата ви упоритост дори не намирам и искрица истина в това, в което правите опит да ме убедите с посочения по-горе цитат! Ако имате голямо желание да обсъждате своите теми, направете го в собствен блог, а не да спамите чуждите! Разбрахме какво становище имате и изразено веднъж е достатъчно. Не е нужно да го повтаряте 100 пъти. Няма да станете по праведен!

      Изтриване
    10. Я виж ти. А аз мислех, че Ян Хус би се обърнал към мен с "Бохумил".
      Не беше ли "кесаревото кесарю, а Божието Богу"? На тези думи се е позовал и съдията, за плащането на данъците на тези австралийци. А НН-то на всеки може да се случи. Напразно си хабите иронията за такава дреболия, дължаща се на писането върху малкия дисплей на телефона, дребния шрифт и старческите ми очи.
      За вярата и религията има други блогове. Молитвите на исихаста патриарх Евтимий не са помогнали да се спаси Търново, няма да помогнат и сега. Нека оставим за малките деца приказката за вкаменената ръка, но по-добре е да не ги лъжем. Да хората имат нужда от надежда и духовна опора, но това може да бъде само вяра в собствените им възможности. И аз варвам, че силата на човека е в духа му, не в мускулите, както е при мутрите
      П.П.Помогни си сам, за да ти помогне и Бог/или неволята/.

      Изтриване
    11. У Библията още пише ОБИЧАЙТЕ ВРАГОВЕТЕ СИ, но ти блокираш не само врагове, а и които са съгласни с повечето, което изнаяш, с малката разлика че гледат към ТВОЯТА истина и от друга гледна точка, за която ти си сляп или по някакви обствоятелства в живота си отказваш да приемеш!

      Изтриване
  23. Не зная откъде черпиш тоя оптимизъм Павеле, хем ме кефиш, хем ме плашиш защото не си аджамия, но се виждаш как гемията потъва. Аз няма да кажа лошо за България и българите, и без това не мога да се вредя от блюдолизците и нагаждачите от вестници и телевизия, но виждам как сме се стопили за 30 години и като си спомня какво беше преди, да знаеш, че направо ми се реве. Как ни измамиха само, да гледаме на убийците си като на спасители, тук само Лукавия го може.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да бъде излъган честният и почтеният. Не мисля, че трябва да съжаляваме за тези свои качества, но трябва да ги комбинираме и с други - сила, смелост, непоколебимост.

      Изтриване
  24. Велислав от Пловдив17 юли 2019 г. в 13:48

    Няма място за отчаяние (анонимен 17 юли, 10:27), аз като Спароток също виждам светлина по пътя ни и вярвам че има бъдеще за нас. Тя гемията нека да потъва, чак до дъното да стига, какво от това! Ние ще оцелеем въпреки всичко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина няма място за отчаяние! Ние сме жилави, а и роденото в огън не загива от огън.

      Изтриване
  25. Тази тема ,Павле е като мазол на крака ни.Имахме късмет,аз и ти, да сме деца ,видели и двете страни на живот-преди и след свалянето на името Народна от името на страната ни.Болезнен преход.Ако беше довел до ,,излекуване"-нямаше да горчи толкова.Но няма никакъв смисъл да седим в миналото,да хленчим и самосъжаляваме.Има хора,от които бликат идеи,ентусиазъм и най-вече-любов и състрадание към човека и природата.Просто трябва да предпочитаме доброто около нас и да сме честни по отношение на инстинкта си като критерий за добро и лошо.Мечтая за човечество,обединено от любов и грижа за Планетата и всяко нейно същество ! Благодаря ти за всичко,което намираш и пишеш !

    ОтговорИзтриване
  26. Благодаря ти и аз Христина, за подкрепата и разбирането! Кризи винаги е имало и винаги ще има. Те са като болестите - правят едни по-силни, а други убиват. Аз вярвам в силата на народа ни!!!

    ОтговорИзтриване
  27. Здрасти Павел. Поради естеството на работата ми се срещам с различни хора всеки ден. Положението е зловещо. Споделям и твоя оптимизъм, че силата е в нас и само е позадрямала. Добри хора има много. Някак си сме генетично устойчиви на зловредно влияние. Надживели сме всичките ни гробокопачи. Трябва само смяна ма мантрата че сме негодни. Повярваме ли в собствените ни сили и значимост нищо не може да ни се опре. Зад проекта България има идея България, идеите са много устойчиво нещо, да не кажа безсмъртно.
    Привет
    Бриг.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей стари приятелю! След сме поставени в зверилница, нормално е някои от нас да озвереят. Повечето обаче са все още Човеци и това трябва да се знае!

      Изтриване
  28. Много ми хареса това есе защото е написано с хъс и любов към България. Дано други хора да последват вашия пример Спароток!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се надявам други хора да пишат подобни неща.

      Изтриване
    2. С прекрасна любов към БъЛГария и с ненавист към враговете, а у Библичта пише ОБИЧАЙТЕ ВРАГООВЕТЕ СИ!

      Изтриване
  29. Станислав Станев, Сливен18 юли 2019 г. в 11:41

    Мисля че този текст е много подходящ за учебно помагало, нещо като първи урок по премет Родонознание ще е от голяма полза за младите българи. Желая ви големи успехи в борбата ви за истината!

    ОтговорИзтриване
  30. Един от най-успелите българи в САЩ - Богомил Балкански - https://btvnovinite.bg/predavania/120-minuti/dolinata-na-uspeha-bogomil-balkanski-naj-vlijatelnijat-chovek-v-silicievata-dolina.html

    ОтговорИзтриване
  31. Какъв път препоръчвате, за да не ни тровят съзнанието?
    Стефан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Стефан

      Ако въпросът е адресиран до мен -мисля, че съм дал отговор в работата си, друго не мога да добавя.

      Изтриване
  32. Утре се навършват 50 години от кацането на Луната - https://www.google.com/?mlLightbox=1

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Велико постижение и със солидно българско участие, даже решаващо. Проф. Виден Табаков създава температуроустойчивите материали за соплата на Сатурн 5, без които няма как да има такава ракета. Поканен е в НАСА лично от Вернер фон Браун, който е бил в комисията, когато Табаков е защитавал дисертацията си на същата тема.Табаков основава в университета в Синсинати институт по високотемпературни технологии. Вторият голям принос е на Иван Ночев, създател на двигателите на лунния модул. Принос има и един български балистик, чието име не мога да си спомня.Редовите инженери българи сигурно са стотици. А ако я нямаше желязната завеса представяте ли си колко по-голям щеше да е българското участие в това постижение, имащо интернационален характер, независимо, че парите са американски.Но така или иначе, българите са доказали, че са част от водещите ентусиасти на това колосално постижение!Достойни наследници на велики предци!

      Изтриване
    2. Господин Киряков, защо 50 години след това “велико постижение“ Луната не е посещавана или използвана като площадка за изстрелване на ракети! Как е преодолян радиационния пояс на Ван Гален? Обичайно след кацането на Земята космонавтите се нуждаят от подкрепа, поради състоянието на безтегловност, което са изпитвали. Но такова нещо при кацането на астронавтите на САЩ не наблюдавахме! Е това е стандарт, кацаме свежи и даже обръснати и вече може и повече от 50 години да не посещаваме Луната, докато други не кацнат на нея. А и защо да произвеждаме ракетни двигатели, ще ги купим от Русия. Киряков, стига смешки.

      Изтриване
    3. Проф. Кирил Попов е балистика.

      Изтриване
    4. Богомиле, стига с този възторг!Знаачи перфектният български инженер Иван Ночев, работещ в екипа на Вернер фон Браун или известен в САЩ като Уорнър Браун, създава такива перфектни реактивни двигатели, които не разпръснаха и прашинка лунен прах при кацането си. Браво господине. Защо усилията на академик Сендов, който доказа, че изобретателя на компютъра е метисът Джон Атанасов не получи признание на “Запад“. Защо Вернер фон Браун не продължи с този проект, а прекъсна работота си с НАСА. Много въпроси има с "лунната епопея" на САЩ.

      Изтриване
    5. До Анонимен 21 юли, 16:47

      Господине, Вие не чувствате ли, че дискусиите в блога вече се водят на високо професионално ниво, а Вие, ни в клин, ни в ръкав ни говорите за някакъв си лунен прах. Имам чувството, че г-н Бохумил е един от тия „стотици редови инженери“ прочули се по света и разнесли славата на българския гений. Точно тези хора ще допринесат най-много за възтържествуването на истината в българската история. Нека се научим да ги ценим!

      Изтриване
    6. До
      Анонимен 21.07/16:47,21.07/19:37, 21.07/13:16
      Когато нямате аргументи започвате с персонални квалификации.
      Натрил съм носа на много чужденци и не само на съветски специалисти.Но съм се учил от много руснаци, като проф.Н.В.Филин Ген.конструктор на криогенна техника на СССР /90% от теглото на една ракета/.Добре, че не е вече между живите, за да не изпита срам от такива апологети на руската техника като вас, които даже са забравили, че на Луната гравитацията е 6 пъти по-слаба от земната и астронавтите не изпитват затруднения при прехода от безтегловност към условията на гравитация. Ефектите са 6 пъти по-слаби. Само човек, който никога не е сътворил нещо работещо, който никога не е изпитал радостта от творчеството, само той не може да изпитва "възторг" от успеха на другите. Нормалните и добри хора не изпитват завист, а се радват на постиженията на себеподобните си. Да не се възхищаваш на сбъдването на мечтите на човечество не е нормална реакция.
      П.П. Иначе и аз като вас не вярвам, че е възможно да се кацне на Луната, вярвам, че Земята е плоска и се крепи върху гърбовете на 3 слона/или кита, защото Атлас се е пенсионирал/. Разбира се слоновете са руски защото "русский слон, самой большой в мире".

      Изтриване
    7. До Богомил

      Господине, не мисля че е справедливо да ме обиждате че съм „апологет на руската техника“ при положение, че спонтанно изразих възторга си от Вас. Не съм специалист по лунен прах. А и съм убеден, че дори лунното притегляне да е като земното, тренингът на американските космонавти въобще не се впечатлява от това. Грешите и в мнението си, че „слоновете, които носят Земята са руски“, защото най-големите слонове в света са американските от Уолстрийт и точно те носят Земята на кривите си хоботи.
      Но да ми прости Г-н Серафимов, че тези теми нямат място в този блог. Искам да Ви помоля да напрегнете до крайност вашата висока интелигентност и творчески сили като откриете формулата, с помощта на която да „натрием носовете“ на казионните историци, за да блесне истинската история на България!
      Благодаря Ви предварително.

      Изтриване
    8. Добре, край на иронията. Без никакво напрягане ви съобщавам, че такава формула съществува и е изказана от Макс Планк преди повече от 100г. Според него истината не побеждава чрез убеждаване на противниците й в нейната правота. Просто минава време, противниците на истината измират, а новото поколение я приема за естествена.Не трябва да се губи време за спорове с анонимници, а да се насочи вниманието към младото поколение. Аз лично имам вече успех, защото собственият ми син, който има много приятели сред казионните историци и естествено поддържаше тяхното мнение, вече е убеден, че ние сме траките.Това ме навежда на извода, че неговите приятели историци също започват да променят мнението си.Просто трябва да се работи с младите, които са способни на развитие и да се чака реката да "донесе" труповете на "казионните", както пише известният китайски мислител. Но "чакане" не означава бездействие, а напротив, активно действие. Информационната революция и повишаването на степента на свобода в обществото ни непрекъснато скъсяват "краката на лъжата".Не се притеснявам, че аз лично няма да доживея този момент, за мен е важна тенденцията, а тя показва, че младите знаят неща, които ние навремето не сме и сънували. Натриването на"носовете" не е еднократен акт, а продължителен процес.
      П.П. Когато говоря за младото поколение имам предвид, че следностатистическите млади хора са способни по-лесно да възприемат нещата. Но това не означава, че има и доста възрастни способни да преодолеят ограниченията в мисленето си, наложени от средата в която са се формирали.Въпрос на интелигентност, критично мислене и морал.

      Изтриване
    9. До Богомил 22 юли 23:27 ч.

      Благодаря Ви за изчерпателния отговор. Бих искал да повярвам на едно такова положително развитие на нещата, но има авторитети, които предсказват едно различно от Вашето виждане за близкото бъдеще. Не съм песимист, но предпочитам да се доверя на тях. Времето ще покаже кой е казал истината. Поздрави.

      Изтриване
    10. Богомил22 юли 2019 г., 23:27 ч.

      Аз лично не съм съгласен с вижданията на г-н Планк. Когато става дума за истината наистина трябва да погледем каква е "истината".
      А тя е,че старите учени гледат да запазят престижа и важността си, и от там и финансите си. Един мад учен който стига до по-дълбока истина, автоматично се превръща в опасен противник който трябва да се неутрализира и унижтожи.
      А да не говорим и евентуалните загуби ,които този млад учен и неговото откритие , би донесло на големия бизнес(а може би на цели държави). Знаем историята за откритата репресия на двигателите с вътрешно горене от производителите за парникови двигатели.

      Следователно тук не става дума че истината не може да бъде приета от едно старо поколение, а по-скоро че личния интерес(егото) ,както винаги, е онова което пречи на истината,а не някакво си там....поколение.
      От друга страна причината поради която истината си проправя път по-лесно при младите, е че те обикновенно нямат престиж или зависят от някого. От там и са по-склонни да я следват.
      Факта ,че младежи които от рано биват прехвалвани като талантливи и специални, почти винаги се превръщат в подръжници на старите виждания и системи, именно защото не желаят да загубят престижа си, само потвърждава това виждане.

      Истината може да убеди всеки който я чуе, но проблема винаги е , че как да убедиш в нещо някой който няма как да те чуе. В свят където получаваш само лъжи от "авторитети", а истината се заглушава...няма как тя да убеди някого. Едва ли синът ви би бил убеден че сме траки ако информацията я нямаше.Още повече вие самия не бихте го знаели.Дрои и това да е самата истина,вие и синът ви,щяхте да следвате старите лъжи.

      Изтриване
    11. Никола, не забравяйте, че Макс Планк, приятелят на Айнщайн също е велик физик и учен, използващ феменоменологичен метод и начин на мислене, което е един специфичен философски начин на мислене, което съвсем не противоречи на математическата формализация използвана във физиката, а напротив, става въпрос за едно и също нещо. Аз също се занимавам с феномелогична дисциплина, с термодинамика. Това ни дава възможност да оценим главната движеща сила на процесите и явленията, а не да изпадаме в различни по-маловажни обяснения и да изследваме десетките и стотици фактори,както и често неизброимите обекти, участващи в тези процеси и събития, което често пречи да се види главният фактор, основната движеща сила.Както се казва, от дърветата не можем да видим гората.Феменологичният термодинамичен/който е и статистически/метод обаче ни показва кой е общият вектор по който се движат събитията и явленията, независимо от характеристиките на отделните им съставни части или обекти, които могат да бъдат и противоречиви помежду си. Това е могъщ метод за анализ на сложното.Неслучайно, няколко пъти споменавам в коментарите ми за нововъзникналата дисциплина, наречена клиодинамика/съставна дума от клио и термодинамика/ за анализ на историята.Ако казаното от М.Планк описва крайният резултат, независимо от стотиците или хилядите отделни и различни случаи и подробности, без да се задълбочава във причините за всеки конкретен случай, причина или обект, то това означава, че той е прав във главното, в тенденцията, посоката и вероятността на случващото се. Затова този феменологичен, философски подход няма равен като метод за анализ. П.П.Един опростен пример е следният.Повечето от коментиращите в блога сигурно знаят, че температурата на едно тяло е функция от средната кинетична енергия на съставящите го частици, молекули и атоми. А това е статистическа величина. Затова е безсмислено да говорим за температурата на един отделен атом или молекула. Вместо да мерим скоростите на отделните билиони атоми или молекули, ние просто измерваме температурата на тялото.

      Изтриване
  33. Здраво биеш брато! Мачкай гадовете и показвай на народа как е мамен и накаран да мисли че е немощен! 👍

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Драго

      Те гадовете сами се смачкаха избирайки доброволно страната на враговете на България, борейки се против излизането на истината.

      Изтриване
  34. Съгласен съм с теб на 100 процента защото съм живял навън, но в никой вестник или списание не съм виждал изказвания като: гърците са мързеливи, французите са лош народ, на англичаните все някой друг им е виновен. У нас номера минава защото инициаторите на зловонието са от недосегаемите, те клепат другите, но срещу тях не можеш да гъкнеш.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Недосегаемите не трябва да ни интересуват. Ако ние се подкрепяме един друг, ако даваме вниманието си само на положителното, злото ще си остане в сянка.

      Изтриване
  35. Костадин Костадинов23 юли 2019 г. в 17:02

    Ей, най-после коментар по темата да прочета благодарение на Борката 🙂 Аз не знам защо Спаро ги търпи михабетчиите, които с нищо не допринасят за дискусията в блога, то бива толерантност ама тия нямат мяра и не спират.
    Сега по темата да кажа и аз нещо. Значи наистина само у нас новините са гадни и няма покритие на положителни събития, вестниците направо да ги печатат на тоалетна хартия поне да има някаква полза от тях. Мен ме е яд за това, че нямам много пари да те спонсорирам във Фейсбук, за да стигнат посланиата ти до повече хора, като те чете човек веднага му става хубаво и по-леко на душата.
    Костадин (не политикаджията 😄)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами те, нещата започват да се случват. Малко по малко официалната история започва да говори за неща, които тенденциозно премълчаваше, недоизказваше или категорично отричаше. Разбира се има още много да се иска и това е началото, но няма да се учудя, ако в скоро време лавинообразно започнат да излизат на бял свят много истини, за които до скоро беше немислимо. Причината да мисля така е, че има голям потенциал. Много са вече хората професионалисти, които имат мнение различно от писаното по учебници, но все още не намират смелост да го изкажат публично. Разруши ли се "язовирната стена" изграждана с векове, съдържанието зад нея залива за много кратко време големи територии. Освен това не само българската история е объркана, а на целия Балкански полуостров. Голяма част от Европа и Азия, че и част от Африка също. Историята на Балканите е преплетена с историята на цели три континента и истината би засегнала много ннароди. Ще има още хора, които ще търсят истината, защото никой не иска да живее в лъжа. Лъжата ощетява всеки по някакъв начин, а облагодетелства само мошениците.
      Ето как изглежда официалната история в началото на тази година.
      https://www.bnt.bg/bg/a/drugite-blgarii?fbclid=IwAR2QpPNjnVwLTNOq6VpRvVQ_IKDrlJbrj2QXQnaf3x0WtrypRcNNmcULGJY

      Изтриване
    2. Тези дни се срещнах с наши млади историци и се убедих, че има достатъчно прогресивни хора между тях.

      Както сам казвате - веднъж да се разкъса язовирната стена и много хора открито ще защитят истинската ни история.

      Изтриване
    3. До Костадин

      От доста време друг човек одобрява коментарите. Аз се натъкнах на много важна информация и ми е нужно време, за да я проверя.

      Някои хора наистина се увличат, но какво да се прави - идеални неща няма.

      Изтриване
  36. Чакаме новото заглавие

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Новата тема е за Именника на българските князе и за важността му като исторически извор.

      Този материал обаче ще се появи през август. Мисля да си дам малко почивка, а и хубаво последната тема, която е доста важна, да получи още малко внимание.

      Изтриване
  37. Ей да му се не види Спаро, от десет дни чакам ново заглавие а ти казваш, че ще се налага да чакам още две недели :) Но разбирам, че ти искаш да починеш малко и това е справедливо защото си поел голям товар. Събирай сили, възстановявай се а ние ще чакаме търпеливо новите неща :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изглежда че се разделяме на даващи и чакащи, а даващият засега като че ли е един. Всеки от нас може да бъде и даващ. Говорете без да преставате, говорете по опашки, по спирки на градския транспорт и навсякъде, където има слушатели. Разнасяйте наученото от Павел, мултиплицирано на нашия брой. Нека вземем дейно участие в разпространяването на истината за нас самите!

      Изтриване
  38. Наистина във всяко кътче на страната се намират - да не кажем има - подредени, коректни, честни, трудолюбиви хора, които не са изоставили завещаното... хора с близък манталитет на населинията на успешните, водещите, а и вървящите ускорено напред нации

    Защо тези хора не могат да се обединят, да насочат усилията си в една посока, да наложат над ретроградността, на късогледите, на тези които в името на лични ползи са готови ва отръшкат държавата, да изпревярят незаконно всеки и на всяко място е друг въпрос...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Погресивните хора отдавна работят заедно, но нямат своя медия, нито подкрепа от властта.

      Изтриване
  39. Васил от Бургас24 юли 2019 г. в 17:38

    Заслужил си си почивката не един а два пъти с големия си труд Павеле. Само дай някаква ориентировъчна дата кога да чакаме новите статии в блога ти.
    Желая ти хубава отпуска, много хубави моменти и незабравими преживявания. Предложението ми за апартамента важи, само казваш и след няколко часа си вътре а плажа не е далече 😉

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Предполагам, че на 6 август ще мога да пусна нещо ново.

      За предложението за апартамента благодаря, но няма нужда, отдавна съм уредил нещата :)

      Изтриване
  40. Бих искал да споделя един материал относно етнонима българи, който доста ме впечетли със своята изчерпателност и добър анализ. Малко се отклоняваме от конкретната тема, но мисля, че не излизаме много от релсите. Всъщност, повечето неща са познати и сме ги срещали поединично, в различни материали и форма. Интересното тук е че се акцентира върху момента в който започва да се появява името и се свързва с навлизане на Християнството на Балканите, а това по късно улеснява отговорите на много въпроси, които възникват в процеса на анализ. Преименуването на различни тракийским и други племена на българи се обяснява с приемане на една и съща религия, и това е логически обяснимо. Обикновено, когато нещата започват да си пасват прекалено добре и всичко се оказва много елементарно, започвам да изпитвам подозрения, че нещо не е наред. Тук, като че ли поне аз, не мога да изразя някакви съмнения, а камо ли да опровегавам твърдения, но ще оставя всеки сам да си прави изводи.
    http://www.istor-konf-varna.com/Dokladi/Text/2017/Етнонимът%20БЪЛГАРИ.pdf

    ОтговорИзтриване
  41. С нетърпение ще чакам новата тема, която ще дойде през август месец. А дотогава Вие пускайте стари неща във Фейсбук, нека хората да четат информация от българолюбец, не мухлясалите теории на закотвилите се по високите етажи на науката закостенели в знанията си човечета.
    До скоро, хубава почивка!

    ОтговорИзтриване
  42. Пети август ще дойде бързо, няма да усетим даже, макар вашата липса винаги да се усеща в блога и Фейсбук 🙂 Дано имате късмет с времето, за да можете да си отдъхнете пълноценно и да съберете сили за новите предизвикателств 👍

    ОтговорИзтриване
  43. Стискам ти ръката Павка . Очаквах тази критична , но вярна статия от теб и когато тя вече е факт , съм длъжен да заявя че ти Павел си истински Българин .
    А този материал показва че не си сам : https://www.you tube.com/watch?v=DkkeBfg8wXI ; 22мин
    Поздрави .

    ОтговорИзтриване
  44. "АКО НЕ ЗНАЕШ, НЕ РАЗЛИЧАВАШ, НЕ РАЗПОЗНАВАШ ИЛИ ДОРИ НЕХАЕШ, ЧЕ СРЕЩУ ТЕБ ВОДЯТ ВОЙНА, ВОЮВАТ, И ТО ЯРОСТНО, ГАДНО И ДОКРАЙ, НО ПРИКРИТО И ПОСТОЯННО ОТРИЧАНО, АКО НЕ ЗНАЕШ КОЙ, ОТКЪДЕ, КАК И ЗАЩО ТЕ НАПАДА И ВОЮВА С ТЕБЕ, ЕДВА ЛИ МОЖЕШ И Е РЕАЛИСТИЧНО ДА СЕ НАДЯВАШ ДА ПОБЕДИШ, ТОЕСТ ДА СПРЕШ УДАРИТЕ СРЕЩУ ТЕБ"! /КОНФУЦИЙ/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Намирам цитата на Конфуций много подходящ за темата, но си мисля, че от известно време много хора си дават сметка за водената война срещу нас и все повече си изясняват отделните ѝ детайли. Надявам се в бъдеще нещата да продължат с още по голям ентусиазъм и масовост. След като си изясниш кой си, какво искаш да постигнеш и кой е срещу теб, вече имаш ясна цел и търсиш начин да я осъществиш. Дано да съм прав! Иначе има и други като нас, които също търсят себе си. Ако ни изпреварят, може отново да останем в нечия сянка и да продължим да бъдем незнайно кои и незнайно откъде. Дори си мисля, че това е по голямата опасност.
      http://www.ivanstamenov.com/files/perper-pigoriana.p
      Ние винаги сме били най атакуваната държава на Балканите и съответно най ощетявана. Това не е случайно, а се дължи на факта, че сме били една голяма и силна държава, а това не се харесва на "световните лидери". Това ясно е изразено от европейските лидери още преди Руско-турската война (1877 – 1878), при преговорите на Русия с Великите сили за ненамеса на страна на Османската империя, в Райхщадското споразумение, а после в Будапещенската тайна конвенция, както и в Лондонското споразумение.
      https://bg.wikipedia.org/wiki/Райхщадско_споразумение
      В текста има линкове към другите две.
      На Балканите не трябва да има голяма държава и затова се правят усилия населението да бъде разделено на възможно повече етноси и държавици. България, още от създаването си, е с най голям потенциал за голяма държава и затова си пати най много. Не бива да изтърваме сегашния момент, за да си възстановим позициите поне до колкото е възможно.
      П.П. Малко оф топик, но какво удоволствие изпитвате да пишете с главни букви? Не си ли давате сметка, че това не Ви издига в очите на другите, а има по-скоро негативен ефект?

      Изтриване
    2. Анонимен 30 юли 2019 г., 18:23 ч
      Съжалявам, че първия линк не е излязъл нацяло и ще трябва или да добажите 2 букви в края (df), или да го копирате отново от тук:
      http://www.ivanstamenov.com/files/perper-pigoriana.pdf

      Изтриване
  45. До редактора

    Оставам с впечатление, че пускате всякакви глуповати препирни, а коментари, които малко са Ви неудобни, задържате.
    Кой сте Вие в същност?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво разбирате под неудобен коментар? Коментар на човек, който е гузен и желае да скрие името си ли?

      Изтриване
  46. Г-н Серафимов,в една статия Орфизъм и масонство ( http://otves.org/bg/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=28&limit=1&limitstart=2 ) пишат следното:
    В светилището на остров Самотраки, което елините започнали да усвояват едва след VIII в.пр.Хр., когато за пръв път стъпили на брега, тракийските орфически мистерии съчетавали действия от доктриналната и от оргиастичната обредност (т.е. от двете нива на тракийската вяра – аристократичното и общонародното). Онзи, който желаел да се посвети в самотракийското тайнство, се обливал гол с кръв (от жертвоприношение на птица), измивал се и се преобличал. Сетне влизал в едно продълговато помещение без прозорци, с пейки покрай дългите стени. На тях били насядали вече посветените (мистите), които очаквали новодошлия да се качи на дървената платформа в средата на залата. Жрецът произнасял словата на описанието на космогонията като си служел само със “свещения тракийски диалект” на светилището. Чулият го му отговарял с орфическа клетва, т.е. огласявал “вярата на произнесената дума” и се задължавал да пази мълчание за това как боговете създали света и го привели в движение. След клетвата новият мист получавал червен пояс и гривна от магнетитов камък, които символизирали кръвта и утробата на Великата Богиня-Майка....

    И това ме наведе на някои мисли( ако може да се вярва на източника).За гривната от магнетит ми е известно и от други места,че е била атрибут на жреци и прорицатели, посредници между този и другия свят.Но това за червения колан ме заитригува, защото се интересувам от народни носии,бродерии и подобни.Всички сме забелязали,че в мъжката носия коланът е задължителен, и като правило е червен,има и вариации,да, но в някои райони задължително трябва да е червен.Освен това юношите трябва да са съзрели(достигнали полова зрялост) за да опашат колан,който понякога достига и до 4 метра,смятало се е ,че колкото е по-дълъг,по-дълго ще живее човекът.Като се знае,че народните носии са нещо много древно и следващите генерации стриктно са запазвали моделите и украсите по тях,смятало се е за нередно да се променят,от баба на внучка , дядо на внук почти до 19-20 в,нещо абсолютно традиционно - дали пък този червен колан да не води дори към тези мистерии от време оно и действително с такъв символ- кръвта и утробата на Великата Богиня-Майка и преминали по-късно от атрибут за аристократичното към общонародно приложение? яма съмнение ,че тракийската аристокрация е участвала в тези мистерии,а не простолюдието.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До анонимен 29 юли, 15:45 ч.

      Уважаеми господине, нещата които описвате са безкрайно интересни за разкриване духовната същност на нашите прадеди – траките. Съчетани с широко разпространения днешен атеизъм, те изясняват перфектно мизерното състояние на държавата ни. Фатално се заблуждават тези, които с навирен нос не допускат взаимозависимост между едното и другото!

      Изтриване
  47. Опитвам да пиша под статията със профила си в Гугал и не се получава! Защо?! От кого зависи?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зависи от админа, който одобрява коментарите. Аз съм в отпуск в момента и рядко влизам в блога.

      Изтриване
  48. Ако човек гледа някои руски или американски или швейцарски (Ерик фон Денекен например) източници разбира, че невидимата война е срещу всички народи. Цели платени организации се занимават да заменят историята и изтрият родовото минало. Целта е "Разделяй и владей!" А заблудените се управлявят по-лесно. Срещу нас българите борбата им е особено засилена защото сме по-твърдоглави от останалите народи. На несъгласните от блога, ще припомня, че само ние и руснаците си запазихме кирилицата, едни от малкото запазили вярата , а не отишли по католицизма или други, едни от малкото запазили и езика си чист (не трябва далеко да се ходи - погледнете румънския колко е романизиран). Е с това искам да кажа основно: "БЛАГОДАРИМ ВИ МИЛИ ПРЕДЦИ, ЧЕ БЯХТЕ ТВЪРДИ! Дано и ние да ви последваме, макар и доста неосъзнати и подведени...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вава, как хотелиера Ерих фон Деникен участва в "невидимете война"! Но такава война се води от векове и тя е между хибридните същества, наричани семити, това са евреи и араби и траките, под каквито и названия да са познати. Днес основният тракийски войн е Русия. А това за кирилицата не е напълно вярно. По фланелките на нашите спортисти имената им са написани с латински букви. Някои "наши" мутро-демократи искаха да се замени кирилицата с по-прогресивната и европейска латиница. И това ще стане, необходимо е разпореждането на евреите от САЩ и с българската трърдоглавост до тук. Нали именно тези твърди глави разрешиха 4 военни бази на САЩ в България срещу братска тракийска Русия. Предполагам, че господин админа на блога, щом види думите евреи, няма да допусне отговора. Но това е за негова сметка. Истината, рано или късно излиза на яве, независимо как му разпореждат на админа демократичните европейски (еврейски) господари.

      Изтриване
    2. То невежеството обикновено до това води - да ставаш за смях, както се получава с "Анонимен30 юли 2019 г., 22:46 ч.". Значи семитите били хибриди, а другите народи, например траките както са дадени от въпросния, не били хибриди. Блестяща мисъл! Какъв интелект, какъв недостижим полет на мисълта! Те явно са живели в инкубатор, изолирани от останалото човечество и са се запазили чисти и непорочни от време оно.

      Изтриване
  49. Това, че „влизаш“ в блога дори когато си на почивка е голяма чест за нас. Не би трябвало да го правиш, защото все ще се намери някой да те ръчне, а ти не заслужаваш това. Но това е обичайно за сегашната реалност – добрият рядко ще получи добро за делата си!

    ОтговорИзтриване
  50. Към Анонимен30 юли 2019 г., 22:46 ч. - Ерих фон Деникен е като нас- търси истините за египетските пирамиди и други древни паметници и понеже не ги намира, а открива доста невъзможности в официалната история - ги обяснява винаги с извънземните, но това е друга тема на разговор. А колкото до евреите- съвсем не съм съгласна с Вас. И те са народ като нас претърпял и очукан от световните събития. А тези за които говорите вие са всякаква народност, обединените в храма на Сатаната.

    ОтговорИзтриване
  51. А защо никой не говори за предхристиянската епоха и времето, когато е имало матриархат и липса на организирани военни действия??? Защо некой не обсъжда как християнството е патриархална религия и с нея официално се затвърждава доминацията на мъжа ни само над жената, но и над света? Прекалено неудобна истина ли е това??? Хубаво е, че все пак има МЪЖЕ, които изследват тази тематика и не се срамуват да признаят това! Самият Тесла е казал, че енергията на мъжа е експлозивна, а на жената е завихряща. Първата се ползва за унищожение, втората за задвижване. И прочие. Светът, не само България, си отива заради хилядолетна тестостероння войня за надмощие. Извинявам се, ако има мъже, чието его и комплекси ще бъдат засегнати. Но какво е направила църкната официално???? Жена да стане свещеник е немислимо!!! Доводи реални няма, освен глупостите от християнството и,че едва ли не, жената била мръсна!!! Най-големите истини са най-прости и неудобни и ще си иде и България и светът ни с патраиархалната агресия в него! А може би точно това заслужаваме!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може ли цитат от Новия Завет, където е казано, цитирам "едва ли не, жената била мръсна".

      B предхристиянската епоха е имало огромен брой организирани военни действия, ако не знаете това, прочетете малко стара история.

      Традиционното българско семейство е патриархално, но точно това семейство е запазило обществото ни през вековете чуждо подтисничество.

      Изтриване
  52. Павка,с цялото ми уважение, казал си А, кажи и Б-то! Тея чужденци около Фердинанд не стигат за 150-200 годишна, хибридна война срещу България! Кой фалшифицира българската история, Павка? Поздрави за публикацията! В мое лице имаш другар в търсене на истината и в битката за България!

    ОтговорИзтриване
  53. Общността състояща се от африканци , азиатци , европейци и всякакви други !
    На верска основа , осъществяваща експанзия в световен мащаб !
    Това е проблемът !

    ОтговорИзтриване
  54. За голямо мое съжаление г-н Серафимов не мога да се съглася с вас по-тази тема. Наистина от цялото сърце ми се искаше да е така като го описвате но за жалост не смятам, че добрите хора са болшинство. И не защото някой ми го втълпява, а защото го виждам ежедневно. Това е моето лично мнение по темата. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  55. За голямо мое съжаление г-н Серафимов не мога да се съглася с вас по тази тема. Много ми се иска да е така но за жалост добрите хора в нашата страна са малцинство според мен. Учили са ме да казвам това което мисля. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  56. Г-н Шиков, аз имам едно правило - Ако край мен е кал и тъмнина - опитвам се да изчистя калта и да не участвам в увеличаването на тъмнината. Всеки може да даде положителен пример, капката не е нищо, но големите езера са продукт от събирането на много милиарди малки капчици...

    ОтговорИзтриване