ПУБЛИКАЦИИ

1.04.2013 г.

БЪЛГАРСКИ РУНИ НА 6500 ГОДИНИ


Подправянето на историята не е нещо ново. Още в далечното минало различни хроникьори са послъгвали в писанията си. Понякога дадени събития са били напълно променяни. Целта е била или да се спаси честа на определен владетел, или да се даде претекст за завоюване на нечия земя.


Старите автори мога да ги разбера. Техния живот е зависел от благоволението на господарите им. Страхът от жестоко наказание и даже смърт е силен мотиватор. Не мога да си обясня обаче фанатизма на някои съвременни изследователи, които са твърдо решени да поставят прародината ни на всяко друго място, но не и на Балканите.

Недобросъвестните автори пропускат важни факти в своите работи. Не биват споменати двете мащабни антропологически проучвания (1938, 1959 г.) cпоред които няма никакво съмненние относно европейските корени на нашия народ. Хитро се пропускат историческите извори, в които българите са отъждествени с траките. Не се споменава, че типичната за старите българи изкуствена черепна деформация е позната на траките и, че се практикува в земите ни още по времето на Каменната ера. Не биват правени сравнения на старобългарски и тракийски погребални ритуали. Не се уведомяват читателите, че традицията на правене на чаша от черепа на голям враг е позната и на траките...

Когато тези (а и други) неща бъдат пропуснати,  става сравнително лесно да се спекулира, че старите българи идват от Азия, или от земите край Кавказ и нямат нищо общо с траките. Има обаче и друг сериозен пропуск – този засягащ старобългарските руни. Особените знаци на дедите ни имат корени в Тракия и то във времето когато се е зараждала първата писменост на света.

Сравним ли руните на дедите ни със знаци от Градешница, Тартария, Караново и др. места, веднага срещаме значително количество паралели. Те са толкова много, че в никакъв случай не можем да говорим за съвпадение.



БР- български руни
ТП- тракийска писменост на 6500 години

Ако старобългарските имат цели 26 успоредици с тракийската писменост на 6500 години, то е безумие да се твърди, че произхода на старите българи е някъде в Азия, или край Кавказ. Това е причината никой от авторите твърдящи, че предците ни са пришълци, да не направи сравнение на руните от Плиска, Преслав, Равна и др. места със знаците оставени от траките.

Трябва да бъде споменато и друго важно откритие. Изследователи като Кейхил, Ръгли и др. са установили, че минойската писменост – Линеар А произлиза от знаците използвани на Балканите преди 6500 години. Това е верно и както бихме могли да очакваме срещаме паралели между руните на дедите ни и писмеността на древните минойци. В случая успоредиците са над 40. Отново броят е твърде голям, за да бъде възможно да се обясни като случайност. И отново забележителните прилики на старобългарските руни с Линеар А (и Линеар Б) са премълчани.




БР- български руни
ЛП -линеарна писменост

Още по-интересно става, ако дадем звукова стойност на старобългарските руни въз основа на приликата им с минойската и микенска писменост. Най-хубав и ясен пример може да се даде с розетката от Плиска.  Когато на комбинаците от руни по лъчите на розетката бъдат дадени звукови стойности от Линеар А и Линеар Б, ще получим ясни старобългарски думи.




ЛЕПИ- лепъ-хубав, подходящ;
САА- сая, сянка;
ЛОНО- лоно, основа;
ПЕКЕ – пек, жега;
БУРА- буря;
ЕТИ, ЯТИ – хващам, вярвам, започвам;
ВОПИ – вопъл, въпити-викам;


Както бихме могли да очакваме, този важен факт е хитро премълчан, или пък е неизвестен на изследователите опитващи се да изкарат българите пришълци на Балканите.

От представената тук информация става ясно, че дедите ни са били местен народ, който ревниво е пазел своята древна традиция. Руните на предците ни имат прототипи, които са на 6500 години! 

Става ясно и това, че минойците създали Линеар А и забележителната цивилизация на остров Крит са по произход балканци. Всъщност това бе установено преди повече от половин век от Б.Хрозни – езиковеда, който разшифрова хетската писменост. В своята работа “Ancient History of Western Asia India and Crete Хрозни свърза появята на особен вид керамика на остров Крит с идване на траки и др. народи от Балканите.

Когато гледате руните от Плиска и други места помнете, че тези знаци са създадени преди 6500 години. Създадени са от първия цивилизован народ в историята на човечеството – нашите предци траките. Това знание ни дава увереност, че сме способни да се справим сами с проблемите, от които страда нашето общество. Трябва само да го пожелаем истински.




Използвана литература:

1.Р.Ръгли, “Изгубените Цивилизации на Каменната Ера”, Бард, София, 1999
2.M.A.Cahill, Paradise Rediscovered, The Root of the Civilization, Vol.2, Glass House Books, Carindale, 2012;
3.B.Hrozny, Ancient History of Western Asia India and Crete, Artia, Prague, 1952;



















38 коментара:

  1. "На Кирила философа, който преведе Божественото писание от гръцки език на български и просвети българския род, новият втори апостол, през царуването на Михаила и православната царица Теодора, неговата майка, които укрепиха божествената църква със свети икони и утвърдиха православието, вечна му памет. На неговия брат Методия, архиепископ на Моравия Панонска, тъй като и той много се потруди за славянската книга, вечна му памет.“
    Синодик на цар Борил

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали се сещате, че този коментар е пълна измислица особено с оглед на доказателствата, част от които са засегнати и в темата горе! Как така ние българите имаме повече от 8 хил. години вяра в триединен бог и писменост ( най-старите ), а някакви сбирщина събирателно наричаме днес гърци, който ние правим елини и им даваме гносиса и писменост после ни я дават на нас?!?! Някак не се връзва дори чисто хронологично и може би преди време можеше да се позовем на едно или друго писание на силния на деня, но в 21 век е абсурдно защото вече отдавна са се развили множество точни науки и те говорят именно обратното! НИЕ ДАВАМЕ НА И ТО ДАЛЕЧ НЕ САМО НА ГЪРЦИ, ПИСМЕНОСТ И РЕЛИГИЯ и още един куп неща като урбанизация и всичко свързано с нея, а дори ги учим и да яздят.

      Изтриване
  2. Защо не публикувате снимки на находките, вместо тези стилизирани знаци?
    Ето ви плочката от Градешница.
    http://svetimesta.com/uploads/data/grad01big.jpg
    Къде по нея забелязвате знаците, които представяте за древна тракийска писменост?
    От кои находки са взети знаците, които представяте за тракийска писменост?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оригинални снимки на важни находки не се публикуват лесно. Надписите от Градешница не са само тези, които са дадени в интернет, има и други, за тях знаят специалистите.

      Посочил съм достатъчно линкове към изображения и статии относно древната писменост от земите на траките. Успяхте ли да прегледате всички линкове и да прочетете всички статии?

      Изтриване
    2. прабългарите са изгонени те траки от мизия .а мирмидонците водени от ахил са българи.омир го пише.основателите на атина са траки.и гръцката писменост а тракииска но елини(гърци)ни изгонват.и разделят древнотракииската империя на балканите.и взимат религията и светилищата ни.и дефакто ни обезоражават и оставават кодираните съобщения(руните)за между племенна връзка.българи и траки са един народ(пра българите са избягалата аристокрация на траките заелдно със военният контингент от 300 хил конница.исе преселваме до индииската граница

      Изтриване
    3. Анонимен - я вземи и препиши знаците които са на плочката от Градешница и ни покажи ти какво виждаш!

      Изтриване
  3. Руните на предците ни имат прототипи, които са на 6500 години!
    -------------------------------

    Горд, че съм потомък на древен народ. Винаги изнасяш интересна информация, поднесена увлекателно и достъпно. Поздрави, Павка! ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти майсторе! Опитвам се да пиша на ясен език, не е нужно едно четиво да се обременява излишно с чуждици.

      Поздрави!

      Изтриване
  4. Здрасти Павка, Прав си че подправянето на историята не е нито нов, нито маловажен факт.Въпросът е защо ние Българите сме въвлечени толкова жестоко в тази носеща смърт лъжа??? Тайната, заради която богомилите са били изгаряни живи , стотици апостоли зверски убити и хиляди избивани до ден днешен, се събира в една дума « ИЗРАЕЛ».На Български тази зловеща дума се произнася само по един начин « ИЗ РАЯ». Нашите деди са заклеймили «стремежа към натрупване на материално богатство, Лихварство,разврат и тн.» , ВЪН от РАЯ или ИЗ РАЯ. Нека не забравяме имена като Пелазгите и Палестина, като Бесите и Библия Бесика и тн.Аз вярвам в мъдреците и техните предсказания, за които днес цял свят говори. Близко е падението на Вавилон(Ватикана), а с него и банковото лихварство,разврата и покварата носещи «ОБРЯЗАНИТЕ». Мъничко остана братко. Живей само в истина и Бог ще е с теб завинаги.Хиляди с трепет четат трудът ти и са с теб. Бъди жив и здрав, и живей свободно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прощавайте, но не мисля, че Израел има нещо общо с из рая...

      Съгласен съм с това, че стотици хиляди богомили са били жестоко убити поради това, че са разпространявали неудобна истина за тези, които са опорочили християнството.

      Изтриване
    2. Оооо и за това ли като протест първи са приели исляма?

      Изтриване
  5. За пореден път получавам знак, помощ от Бог, да Ви потърся, за да мога да чета тези важни , умно написани факти и да благодаря, че ви има11
    Продължавайте! Всеки има мисия, тази е Вашата, рицарю на българщиннната, Бог да ви пази!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Приятелю, благодаря ти за подкрепата! Радвам се, че те виждам и тук - в новия ми дом!

      Поздрави!

      Изтриване
  6. Дали съм прав или не за «из Рая»,времето ще покаже.Това е мнение на изключително образовани и мъдри Българи живели преди нас.Аз само ги подържам.
    «неудобна истина за тези»-кои са(тези)?
    «истина»-коя, каква е истината все пак? Силна дума.
    До колкото аз знам, Спасителят не е говорил за религия и християнство.Сигурен съм,че няма здравомислещ Бьлгарин,който поне веднаж да не си е задал въпросите:Защо е разкъсана на толкова парчета Родината ни и защо тези войни?Защо е този очеваден геноцид спрямо Българите и историята ни? Защо тази побеляла, вековна мъка?На всеки въпрос, отговорът с времето.
    Важното сега е че,трудът ти да покажеш истината за нашата история, надхвърля границите които през последните 60-80 години много малко хора са дръзвали да прекрачват, за което ти свалям шапка.Разкриването на Българската история е от световно значение, и в това ще се убедят милиони хора. Успех и все така напред.От истината лъжа не става и от лъжата истина никога. Нали така:).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не вярвам в случайности, не вярвам, че злобата срещу българите е нещо спонтанно. Българите винаги са били носители на свободата и светлината, а това е трън в окото на тези, които желаят да поробят другите...

      Изтриване
  7. А как само лъжат и до ден днешен т. нар. "учени" -как траките били безписмени и как даже и някой древен надпис дори да признаят че е на тракийски език - то бил изписан с гръцки букви. Павел убеден съм че един ден истината ще ги смачка и как ще се спасяват...


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудя се аз на много хора как говорят за гръцки букви? Гърците само са добавили няколко букви към азбуката дадена им от трако-пелазгите. Това се споменава ясно в историческите извори, споменава се е това, че трако-пелазгите са имали писменост преди гърците...

      Това, че повечето тракийски писмени паметници са унищожавани с невероятен фанатизъм, не прави гърците по-грамотни от траките...

      Поздрави!

      Изтриване
  8. Много интересна статия. В момента правя сравнение на т.н. Дунавска / Европейска писменост със старобългарския куниг и Вашата статия ще бъде много полезна в този аспект. Също така и при сравнения с Линеар и шумерския клинопис. Смятам да проследя по този начин българския кръговрат (Балкани-Анадола-Шумер-Персия-Балхара-Северна Индия-Таримска котловина-Памир-Азиатски степи-Кавказ-Европейски степи-Онгъл-Добруджа-Плиска-Балкани) и да го свържа с древните писмености. Постепенно променям блога си, вж.
    http://lyudmilantonov.blogspot.com/2011/04/bulgarian-alphabet.html

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разгледах блога Ви! Хубави неща сте публикували! Оставих коментар относно етимологията на думата книга...

      Поздрави!

      Изтриване
    2. Lyudmil Antonov, интересен блог, ама няма ли го и на български?? Все пак за българската писменост пише.
      http://lyudmilantonov.blogspot.com/2011/04/bulgarian-alphabet.html

      Изтриване
    3. Добави,приятелю,Корея,Япония,половин Африка и двете Америки.Откъде свастика в Северна Америка-анасази?Откъде приликите в носии мъжки и женски с нашите,че и музика у Аймара,Перу?Откъде дойдоха еднаквите с подробности шевици с нашите на араукана,Чили?За носиите на майя,Перу да попитам? Как се появи розетата на толтеките? Кой нарече корейската държава СИЛА? Защо Тодор Живков беше поздравен с думите : Здравей,братовчеде от японския император?Кой даде четириликия бог на кхмерите? И защо триста милиона индийци се самоопределят като българи?
      И колко още има да излиза...
      Добрев,обикновен българин

      Изтриване
  9. Все пак да не забравяме,че плочката с праисторически надписи от Дупяк ("Диспилио") е датирана чрез радиовъглеродния анализ на около 5260 г. преди Христа. А върху нея няма нито един знак,който да не е пряко подобие на нашите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, знаците от плочицата от Диспилио имат ясни паралели със старобългарските руни.

      Изтриване
  10. Във видеото, на 12.08 има руни наподобяващи тези от вашите таблици, както и на няколко камъка преди това, а става въпрос за спорните открития в Пещерата на Бъроус в щата Илинойс https://www.youtube.com/watch?t=177&v=sf9uLJcCqIs

    ОтговорИзтриване
  11. Павле, нашите старобългарски руни датират от преди 6 500 години - това е уникално ! А гърците само добавят няколко букви към азбуката, която трако - пелсгите ( нашите предци ) им предоставят - този факт е твърде значим !!! Поздравления за добре доказаната научна теза ! Това, което прочетох, много ми допадна. Най - сърдечни приятелски поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирена, корените на старобългарските руни са на Балканите, там където е и нашата най-древна Родина. За древната балканска писменост се знае от доста време, чудя се защо нашите палеолинвисти не са обърнали внимание на приликите.

      Изтриване
    2. Аз лично без да обиждам някого, виждам как едни хорица любители искат да си надхвърлят робската психика и да си присвоят неизвестната история на цивилизацията на народите обитавали Балканите преди хилядолетия. Центърът на България е бил винаги на Север от Балкана. Дали за хубаво или за лошо ни подаряват областта Загора. Та в този ред на мисли ми прави впечатление напъните на хорицата, които днес си живуркат на юг от Балкана как извършват подмяна на историческите събития и историята ни без конкретни доказателства а само по предчувствие и звукова близост. Поздрави.

      Изтриване
  12. Здравейте г-н Серафимов,
    Следя с интерес вашия блог и смятам, че той е първата крачка към промяна на общоприетата Българска история, което ще доведе до нов прочит на Европейската история.
    Пиша този коментар, за да Ви запозная Вас и читателите относно една моя теория за прочит на думите изписани върху Розетата от Плиска. Знаем, че на гърба на розетата е изобразен божествения знам (IYI), което навежда на мисълта, че и текстът от предната страна би трябвало да има връзка с него. За да започнем прочита ни трябва отправен лъч от предната страна и той трябва да се избере спрямо позицията на божествения знак на гърба. Получава се следното:

    ЛОНО- лоно, основа; (утроба, вътрешност, среда, недра, пазви)
    ПЕКЕ – пек, жега;
    БУРА- буря;
    ЕТИ, ЯТИ – хващам, вярвам, започвам;
    ВОПИ – вопъл, въпити-викам; (вопъл, викам на помощ, моля се)
    ЛЕПИ- лепъ-хубав, подходящ;
    САА- сая, сянка; (закрила от жегата и бурята)

    "Попаднеш ли сред жега или буря помоли се за добра закрила."

    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  13. Истината за Древна и Велика България, нашата прародина, която е тук на Балканите и истинската история на траките, т.е. българите, излиза наяве! Слава Богу! Браво, поздравления, Павко! :)

    ОтговорИзтриване
  14. ирена янчева2 април 2016 г. в 2:35

    Здравей, Павле !" В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. Това начало беше у Бога . Всичко чрез него стана; и без него не е станало нищо от това, което е станало. В него бе животът, и животът бе светлината на човеците. И светлината свети в тъмнината; а тъмнината я не схвана. " - Светото Евангелие от Йоана, 1 : 1 - 5 ; Най - сърдечни приятелски поздрави и до скоро !

    ОтговорИзтриване
  15. Много смешно - преди 6500 г не е имало никакво нации. Ние сме славяни=словени по Решение на Преславския /забележете етимологията на думата/ от 893 г. Четете Черноризец Храбър, Панонските легенди, Проглас към Евангелието, Азбучна молитва и стотици старобългарски=старословенски писмени паметници. Тази статия с поредните манипулации за "руните" от Градешница доказва само това, че русофобията става официална антибългарска политика. Най-важният факт за словенската=славянската същност на българите е глаголицата. Тя не е взета от неоформените очертания на руните от Градешница, а от 5 азбуки - елинска, латинска, еврейска, арменска, грузинска. Всяка буква от 38-те на глаголицата представлява стилизирана пиктограма за местоположението на езика, небцето и устните на говорещия словенин=словянин. Прочетете внимателно "За буквите" от Черноризец Храбър и анализа на акад Куйо Куев. Стига с тези лъжи, че сме траки. Нито говорим тракийски /един изцяло изчезнал език и народ/, нито генетично или културно имаме нещо общо с траките.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Г-н Кунев, има една хубава българска поговорка - Голям залък лапни, голяма дума не казвай!

      Явно или не са Ви известни много неща, или пък Вие не желаете да ги видите:

      1. Славени, слави, словени е първоначално име на гетите - тракийски народ. За това пише Теофилакт Симоката в три свои книги. За това, че хората наречени най-рано славени са гетите получаваме данни и от Марцелин, който нарича старите славяни в Илирия и Тракия - гетски конници. Ние българите сме единствените славяни, защото гетите-славяни са от един род с мизите, които в по-късни извори са наречени българи. Това, че името славяни се е загубило на наша територия е нещо нормално. Във Британия англи и сакси основават своя държава, но след време името на саксите се губи, остава това на аглите.

      - обзалагам се, че това не Ви е извостно изобщо;

      2.Предците на словени, словаци, чехи, поляци, руснаци и др. не са носили името славяни, а името венети. Старите територии на Словения, Словакия, Чехия са познати в древността под названията Венетия, Венедия, Тера Венеторум, Виндиш Марк. В Полша е локализиран Венетския залив, а дори и днес финланците казват на Русия - Веная, за руснаците пък се ползва името венелайнен-венетски народ.

      - обзалагам се, че това не Ви е известно изобщо;

      3. В начолото на VII век българинът Алцек търси подслон при баварците, но е предаден и около 6300 българи са избити безжалостно. Измъквайки се около 700 човека Алцек отива при вожда на венетите Валук, който го приема като роден брат и му позволява да се засели при венетите в Карантания, Каринтия. Тези венети днес са познати под името словени.

      - обзалагам се, че това не Ви е извостно изобщо;

      4. Венетите са хора, които са сродни на траките, но хилядолетия наред обитават различни територии и имат своя собствена история. Поради близоста на езиците на гетите-славяни и на венетите, то и последните биват наречени славяни.

      - обзалагам се, че това не Ви е извостно изобщо;

      Г-н Кунев, не е редно да хвърляте сериозни обвинения срещу човек когото изобщо не познавате. Не е почтено да черните името на някого без да имате достатъчно познания по даден въпрос. Ако уважавате себе си, България, а и истината, съветвам Ви да проучите и проверите казаното от мен и най-вече да го осъзнаете.

      Изтриване
  16. Какви са лечебните и магически свойства на планинския кристал?
    Как можем да използваме магическите свойства на планинския кристал в ежедневието си ,за да бъдем по-красиви,здрави
    и да изпълним желанията си ?https://bit.ly/2KkoWhf

    ОтговорИзтриване
  17. Надо внимательно прочитать. Профессор Геннадий Тафаев.

    ОтговорИзтриване
  18. Я на 2020 год готовлю книгу" РУНЫ, ТОТЕМ и СИМВОЛЫ болгарской цивилизации. Основа готова. Профессор Геннадий Тафаев.

    ОтговорИзтриване
  19. Павка , ,, сае '' ако се отнася за сянка - навес , колиба и др. по съвременни нарицателни ! А вече ,, сая '' това е вид горна женска дреха.https://www.facebook.com/sasho.sariev/posts/pfbid02DcyC2tJvYmeE6m2rkSSJTK5Eukt22zbP1d184yvmZB9a4guSyYr7pkkPPBp2arB2l.

    ОтговорИзтриване