16.08.2022 г.

ГОРДОСТТА НА БЪЛГАРИТЕ И НОВИТЕ ГРОБОКОПАЧИ

 

Едва ли някой може да оспори факта, че римляните са били мъдри хора. Няма да спра да се удивявам на изказванията на различни хора родени във Вечния град. Без съмнение един от тях е добре известният с брилянтния си ум Марк Тулий Цицерон. Преди малко повече от 2000 години, огорчен от проблемите на своето време, обичащият родината си римлянин споделя следното:

 

“Един народ може да надживее глупаците и твърде амбициозните, но не може да преживее предателството дошло отвътре. Врагът пред стените на града е по-малко страшен, защото той се познава, а и развява знамето си показвайки ясно кой е. От друга страна, предателят е невидим сред “своите”. Неговите хитри манипулации и заговори проникват във всяка улица, дори и в сградата, в която държавниците се събират. Силата на предателя се състои в това, че той не прилича на чужденец. Той говори същият език както и неговите жертви, изглежда като тях, ползва техните аргументи, но изкривявайки ги, опорочава сърцата на мнозина. Предателят сече коренът на нацията, той работи тайно, незабелязан от никого, той унищожава душата на народа, заразява политиците така, че те стават негови слуги. Убиецът е страшен в делата си, но по-страшен от него е предателят – той е чумата!”

 

Нима Цицерон не е напълно прав? Чуждите агресори са лесни за разпознаване и ние дори инстинктивно тръгваме да се борим тях. За познаващите историята е несъмнено, че българите спадат към силните народи. Дедите ни многократно са доказвали, че умеят да побеждават на бойното поле. 

За жалост в полето на интригата и измамата ние сме ужасно слаби. Това от една страна е похвално, защото свидетелства за високия морал на българина. От друга страна обаче, неопитността ни в нечестните игри се явява наша слабост, която порочни хора използват срещу нас.

 

Перото наистина е по-силно от меча и тези, който са пропити с лукавост знаят как да унищожат много хора. Рушейки самочувствието на българите, карайки ги да се чувстват малки и незначителни, а от друга страна вменявайки им вина, ако посмеят да покажат гордостта си, недобросъвестните индивиди са реално гробокопачи на цял народ.

 

Смятам, че всеки разумно мислещ човек ще се съгласи, че страната ни се намира в криза: демографска, морална и т.н. По този въпрос са говорили различни сънародници. За много неща не съм съгласен с проф. Иво Христов, но за едно нещо считам, че е абсолютно прав. Преди време той каза, че българите не се множат, защото не им се живее. Така е, унилите, отпадналите и отчаяни хора не гледат в бъдещето, а в земята.

Защо обаче е така, заслужаваме ли ние тази орис?

 

Според мен не. Нито в миналото, нито в настоящето ние сме сторили нещо, което да рефлектира днес като карма, наказание за цял народ. Нашият “грях” се състои в това, че сме прекалено добри и прекалено много прощаваме на тези, които ни ощетяват. Така те са получили усещане за безнаказаност, а и апетит да ни мачкат още повече, като започват със самочувствието ни.

 

Съвсем наскоро български студенти, които съм наел да поддръжка на блога (Blogger) и няколко групи във Фейсбук ми споделиха огорченията си от поведението на наши интелектуалци”. Става дума за писания на индивиди, които са високо образовани, а и се радват на уважение от страна на немалко хора.

 

Единият "интелектуалец" се подиграва често на българите, които не са загубили гордостта си. Въпросният индивид взема на подбив и тези сънародници, които се борят против догмите и търсят истината за произхода ни. Разбира се вместо аргументи, човекът ползва подигравки, злобни подмятания, а и лъжи. Според него това, че източноевропейците, а в това число и българите тачат родната си култура, е нещо без покритие, а и е негативно явление.

 

Другият господин, който е успял да огорчи младите студенти има подобно държание. Той също гледа с насмешка на хората противопоставящи се на виждането, че ние българите не сме буламач от три различни народа, и смятащи, че сме потомци на най-древния цивилизован народ – траките. Всеки има право на лично мнение, но един високо образован и интелигентен човек, имащ достъп до исторически извори, данни от антропология, археология и ономастика просто няма как да не осъзнае истината за корените ни. А защо не просто я премълчава и дори се бори активно против излизането и, това вече за мен е загадка.

 

Наскоро този господин в свой пост се е опитал да внуши, че ние българите нямаме господарски навици, самочувствие и начин на мислене. В по-голямата част от историята си сме били подчинени на други народи, били сме рая, роби…Не ми се изрежда повече, отвратен съм от такива твърдения, които не са нищо друго освен ужасна отрова за духа на и без това изтерзания ни народ.

 

Дори по време на петвековния османски гнет българите са имали високо самочувствие, точно това ни е запазило като народ. Точно гордостта ни е генерирала въстание след въстание срещу потисниците

Точно високия дух е позволявал на хайдутите да се изправят срещу по-многоброен противник и не просто да му окажат съпротива, но и да го победят. Хайдушките чети не са били по десет-петнадесет човека, а понякога са достигали стотици души. Николай Хайтов дори споменава, че по време на Търновското Въстание през 1595 г., отряд от 2000 хайдути заедно с група сърби нападнали София... като в последствие е наказан коварният Даут ага...

 

Българинът никога не е губил гордостта си, това е забелязано дори от чужденци:

 

“Въпреки жестоките изпитания, българинът дълбоко в себе си носи гордостта. Може да е бил поробен, може да е живял тежко, но тогава той е заставал на дистанция от положението, гордо изразявайки мислите и чувствата си. Френският пътешественик Сиприен Робер пише за българина в книгата си “Славяните в Турция” (1848г.) следното:  Макар от петте народа на полуострова (Балканите) да е най-угнетеният, неволята не е съкрушила българина. Както някога, и днес погледът му е горд, а самия той – висок и хубав. Почтеността му стои над всяко изкушение...” -   Ст. Минковa, Т. Трифонов, Народно-психологически щрихи на Българина, София, 1990, c.319

 

Истинският българин е бил винаги горд и то с право, защото е познавал себе си като никой друг. Предците ни са демонстрирали благородно поведение, а и сплотеност, като и това е отбелязано от чужденци:

 

Те (българите) притежават силни социални и патриотични качества, достойни за всеобщо възхищение, взаимно си помагат и подтикват изоставащите, търпеливо обучават тези, които имат нужда от подкрепа, не се примиряват, докато не започнат да се движат всички заедно напред. Ние считаме, че българите са народ, способен на велики дела." - Коментар за българските ученици в “Roberts Collese” от директора му Сайръс Хамлин - J.Baker, Turkey in Europe with two maps, second edition, Cassel Petter & Galpin, London, Paris & New York, 1877, с.44.

 

Не просто горди хора и господари, предците ни са доказвали, че са благородници по дух със своето поведение. За разлика от гърците, които избождат очите на 15 000 войници на цар Самуил,  българите са известни със своето хуманно поведение. Летописецът Георги Пахимер твърди, че българите имат обичаи да освобождават невредими пленниците, с изключение на знатните и големите (П. Ангелов, България и Българите...с.110). 

 

Ако някой има правото да се гордее с миналото си – това сме ние.

 

Макар да сме имали силни армии не сме поробили никого, не сме експлоатирали никого.

 

Никога не сме унищожавали чужда книжнина, но пък нашата е унищожавана с фанатизъм от фанариотите.

 

Макар да сме знаели за злините причинени от гърците, това не им е спирало да им помогнем. Много българи са участвали в освободителното движение на южните ни съседи, без което държава Гърция днес нямаше да има.


Предците ни са тези, които първи демонстрират равнопоставеността на жената.


Дедите ни дават писменост и религия на руси, сърби и др., като при това силно повлияват езиците им.

 

Колкото до старата ни история – аз не приемам виждането на господата, които се подиграват с народа ни и вливат отрова в душата му. Нашата история не започва пред прословутата 681 г., а няколко хилядолетия по-рано. 


Дедите ни са отговорни за:

- откриването на колелото, каруцата, а с това и търговията на далечни разстояния.

- въвеждането на организираното земеделие в Европа.

- въвеждането на организираното скотовъдство в Европа.

- създаването на най-старите градове в Европа.

- създаването на най-ранната писменост - знаците манифестирани по керамиката от Неолита и Халколита. Същите тези знаци според учени като Харалд Хаарман, стават основа за минойската и микенска писменост. А самата микенска писменост според Георги Сотиров се явява първообраз на българската глаголица. Джейн Алън Харисън смята, че Орфей е ползвал крито-микенската писменост, явно неслучайно Алкидамант определя Орфей като създател на буквите.

- доктрината на Залмоксис става основа за гръцката медицина според д-р Васил Бакърджиев, а Стюърт Пигот споменава в своя работа, че келтските друиди са инструктирани лично от Залмоксис, т.е. идеята за безсмъртието на душата при келтите е заета от учението на гетския мъдрец.

Етногенезисът на дедите ни, влезли в историята под името траки започва през Неолита, преди около 8000 г. Това е установено благодарение на антропологични проучвания на древен скелетен материал:

 

 

“ Като обобщение може да се каже, че въз основа на данните на антропологията, като цяло, траките се явават местно население, чиито корени трябва да се търсят в Каменната епоха. “ –  “Zusamenfassed ist zu zagen das die Thraker nach anthropologischen Hinweisen Hаuptsächtlich eine einheimlische Bevölkerung darstellen, deren Wurzeln im Neolithicum Stecken.” - Boev P., Tscholakov S., Die Abstammung der Thraker nach Anthropologischen Angaben, Dritter Internationaler Thrakologischer Kongress, zu ehren W.Tomascheсks, 2-6 Juni 1980, Wien, Bd.1, Swjat, Sofia, 1984, z. 316.

 

Заключението в труда на Петър Боев и Славчо Чолаков е в пълна хармония с излезлите през 2011 – 2013 г. резултати от най-мащабните генетични проучвания до този момент. Според данните излиза, че типичните за населението на България генетични маркери I2, E-V13, J2, R1b*L23, а и голяма част от R1a, са наследени от хора, които са обитавали Балканите по време на Каменната епоха. 

Ето това е истината за нас. Не сме рая, никога не сме били рая и макар да сме живели дълго време под чуждо владичество, ние сме запазили своята култура и език, а това е чудо. Вярно е, че шест века римско господство, век и половина византийска окупация и пет века османски гнет са много, но нашата история е дълга и всички тези печални събития са нищо в сравнение с периодите на възход и благоденствие.

Реално от 6000 г.пр. Хр. до падането на Дакийското царство, т.е. в продължение на 6100 години дедите ни се радват на благополучие и това обяснява големите им постижения.

Истината за жалост е неудобна за някои хора, защото запраща стотици томове на мастити учени на бунището и е съвсем нормално протежетата на засегнатите от истината учени със зъби и нокти да се опитат да спасят престижа на своите покровители.

 

Не е редно обаче заради шепа ограничени, но накичени с титли хорица, да се жертва цял народ. Не е редно да се взема на подбив справедливия стремеж на българина да възстанови гордостта и самочувствието си. Не е редно тези, които са на издръжката на народа да тровят същия този народ.

 

Индивидите, които правят това признават, че не са родолюбци. Те предпочитат да са европейци, граждани на света, каквото и да означава това. Всеки има право на избор, но щом ще хвалиш и предпочиташ чуждото – какво търсиш в България???

 

Всъщност отговорът е елементарен. В чужбина тези хорица не могат да се реализират, там си имат достатъчно хрантутници и няма защо да издържат такива, които освен да пишат измислици и да отправят празни призиви друго не могат.

 

Моята молба към всички е – странете от такива хора, не позволявайте отровата, която се сипе от думите им да ви засегне. Не ги хулете, не спорете с тях – смисъл няма, защото те нито искат, нито могат да променят същността си. Ако някой се отрече от Род и Родина, и започне да пропагандира, че другите народи са по-умни, по-човечни и по-културни от нас, такъв индивид завинаги е загубен за българщината. Топнеш ли се в духовната мръсотия петното стои до края на живота.

 

Вместо да се втурваме в спор с такива опетнени индивиди е по-добре да търсим, поддържаме и хвалим тези, които въпреки ужасната система са останали Човеци и Българи. Трябва да се съсредоточин над честните, добрите, смелите, почтените, които са запазили човечността си въпреки порочната система.


При тях трябва да ходим, тях трябва да даваме за пример. А има и друго, което е също важно. Хулите и пропагандата на чуждопоклонниците само показват, че ние сме народ с високи качества. Никой не хвърля камък по дърво, което няма плод

Нека пазим своето, да помагаме на своите и да следваме примера на предците си. Не е нужно да мразим другите, за да запазим своето. Самата дума Родолюбие показва какво трябва да се прави. Добре ще е да храним уважение и разбиране към другите народи, но своето да пазим в сърцето и душата си. Така отровата, която безсъвестните индивиди сипят няма да ни порази, напротив – ще ни направи по-силни.

 

Тези, които са избрали ролята на плъхове ще получат съдба на плъхове. Нека ние да изберем роля на горди и благородни хора, които знаят кои са, знаят на какво са способни и имат вярата, че сами могат да изковат добро бъдеще за себе си и за децата си.

 


Аз имам вяра в себе си, а и в сънародниците си, защото познавам историята ни, а и българския народ. Зная, че напук на всичко ние ще оцелеем. Иван Вазов – патриархът на българската литература го е казал добре: Не се гаси туй що не гасне!

66 коментара:

  1. Благодаря, това родолюбието ако някого все още не му е изяснено !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Анонимен16 август 2022 г., 18:36 ч.
      Доволен съм, че сте успял да изпреварите с една минута господина или госпожата следящи всичко да е политически коректно :) Тези хора май не спят :)

      Изтриване
  2. Но тук мирише на нацизъм и ектремизъм, май трябва да се подаде жалба където трябва.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво чакате? Докладвайте !

      Изтриване
    2. Откога милеенето за всичко българско и родно е мръсна дума?

      Изтриване
    3. Виж и мен докладвай, че не искам като теб да съм продажба душа. Да, признавам, националистка съм. Ако родителите ни не бяха като мен, а не като теб, България нямаше да има!

      Изтриване
    4. "нацизъм и ектремизъм"?! Моля, подайте не жалба, а молба за приемане в психиатрична клиника, за спешно лечение!

      Изтриване
    5. "Стефчов стана и се обърна към предните столове:

      — Господа, тук се пръскат революционни идеи против държавата на негово величество султана. Аз не мога да остана тука и излазям. "

      Анонимен16 август 2022 г., 18:37 ч., излезте!

      Изтриване
    6. До Анонимен 17 август 2022 г., 12:26 ч.
      Всяко време има своите Киряк Стефчовци, важното е да ги разпознаем навреме и да ги избягваме все едно са чумави.

      Изтриване
    7. Родолюбието миришело на нацизъм и екстремизъм? А Вие миришете на чужд агент.

      Изтриване
  3. Тази болест с име чуждопоклоничество с какво се лекува? Много ми е тъжно, че има такива хора в нашата България 🥺

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До glowclipze16 август 2022 г., 19:11 ч.
      Млади приятелю, чуждопоклоничеството не се лекува, но то не е и българска болест. Думите на Марк Тулий Цицерон доказват това :)

      Изтриване
  4. Анонимен, боли те главата ми се струва.

    ОтговорИзтриване
  5. Павчо, аз се боя, че все пак участта на народа ни е следствие от кармата заради гоненията срещу богомилите. Точно ние сме въвели кладите и жестоките мъчения - разбира се, под давление на византийците, които били проникнали в царския двор, но не можем да отречем, че преди да се разпространи из Европа през Средновековието, тази практика най-напред е прилагана по нашите земи. Ослепените воини на Самуил са били именно богомили. Василий е изпитвал особена наслада да се гаври с тях и неслучайно е избол очите им, а не ги е осакатил по друг начин – защото от погледа им се излъчвало необяснимо сияние - тяхната душа е била светла и възвишена.
    И по-страшно от този грях срещу носителите на истината, които сме прогонили, е забвението. Късата ни памет ни прави безотговорни, а упоритият отказ да се учим от грешките и от историята си, ни прави уязвими и ни излага на риска тя да се повтори и потрети.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бихте ли допуснали, че причината за нашата участ може да бъде коварен антибългарски план? Г-н Серафимов правилно се спира на външното влияние, което прониква през предателството. Факт е, че и двете ни поробвания са предшествани от бракове на български царе с чужди съпруги. Цар Петър сключва брак с гъркинята Ирина, а Иван Александър с еврейката Сара. От Иван Шишман насам мнозинството "български" владетели и политици дори не са етнически българи.

      Изтриване
    2. до Анонимен16 август 2022 г., 20:25 ч.
      Не знам как си представяте читателите да приемат тезата Ви за стойностна, но без никакъв читав аргумент на мен ми прилича на "Приказки от 1001 нощ". Всеки би могъл да демонстрира фантазии, но е добре и да си дава сметка къде е подходящото място да ги публикува. Нямам желание да Ви упреквам, но от г-н. Серафимов се научих да оценявам твърденията според аргументите, а още по добре и ако могат да бъдат проверени. Не мога да отричам това, което твърдите, но не мога и да го приема, защото има аргументи, които многократно съм срещал посочени от Г-н. Серафимов, а също и от доцент Веселина Вачкова. Причината за ослепяването на българските пленници не е защото Василий II много е обичал да се гаври с пленници, а защото има тракийски произход, също като нас. Различни древни гръцки и римски хронисти споменават за обичай на българите, които освобождават пленниците си, но съвсем директно за тази традиция ни съобщава Демостен : " Demosthenes - Because it was illegal for the Thracians to put one another to death, ... " ( Защото е противозаконно траките да се избиват помежду си...)
      https://books.google.bg/books?id=i0w7DwAAQBAJ&pg=PA90&lpg=PA90&dq=Demosthenes+Because+it+was+illegal+for+the+Thracians+to+put+one+another+to+death,+...&source=bl&ots=aQR1KKvLWW&sig=ACfU3U2YGUHe5WuXV0R8BQ1El48rO_do-w&hl=bg&sa=X&ved=2ahUKEwiyt6jOi8z5AhVNVPEDHeAQAmEQ6AF6BAggEAM#v=onepage&q=Demosthenes%20Because%20it%20was%20illegal%20for%20the%20Thracians%20to%20put%20one%20another%20to%20death%2C%20...&f=false

      Изтриване
    3. Да, не само бих допуснала, но и не го отричам. На мнение съм обаче, че преследвайки богомилите и унищожавайки богомилското учение, ние сме се поддали на коварния план за унищожението ни като народ, държава и нация. Няма полза от това, да упрекваме цар Петър и Иван Александър за решението им да сключат брак с чужденки. Бракове с чужденци сключваме и днес; бракове с чужденци са сключвали открай време и всички земни владетели. Ако това е причината за незавидната участ на техните народи, то това противоречи на свещения вселенски принцип за свободата на избора.
      Мнозинството български управници от Освобождението насам не са българи, това е вярно. Но има и такива, които, бидейки небългари, са давали, дават и днес, мило и драго за България. Това, дали си българин или не, не е критерий за това, каква душа носиш. Кой избра последния ни министър-председател - нищо, че ни го спуснаха "от горе" - помните ли колко чистокръвни българи и българки се влюбиха в очарователните му трапчинки?
      Според мен е проява на малодушие да отдаваме всички наши несполуки на грешките, сторени от други в далечното или не толкова далечно минало. Всеки действа наполовина според обстоятелствата и наполовина според личната си воля.

      Изтриване
    4. До анонимен 16 август, 2025 ч.

      „Точно ние сме въвели кладите и жестоките мъчения...“ – съвършено лъжлива манипулация!
      Аз пък мисля, че тъкмо заради тези еретици, които издигат собствените си измислци над заветите на Господа, България получава вразумяване. Тъкмо както и авторът на блога коригира Святото Писание като превъзнася равнопоставеността между мъжа и жената – основата на „новите евроатлантически ценности“. След като се е фотографирал до образа на „патриарха“ не е лошо да знае цитат от неговата майка: „ Къща, в която цари равноправие – огън да я гори!“ (Съба Вазова – „Спомени“)

      Изтриване
    5. До Ружица

      Да, тезата с богомилите като причина за тежката ни съдба е лансирана от националния предател, панславист и антихрист Петър Дънов. В интерес на истината богомилите са били преследвани и във Франция, и то далеч по-жестоко.

      Моята теза е, че чрез браковете с Ирина и Сара в българския царски двор са проникнали чужди агентури, които са дестабилизирали държавата отвътре с цел България да бъде отслабена и поробена. За съжаление, нито Петър, нито Иван Александър успяват да противодействат.

      Изтриване
    6. До Анонимен17 август 2022 г., 11:29 ч.
      Не зная дали Съба Вазова е казвала тези думи, не ми е позната и ситуацията накарала Съба Вазова да се изрази по този начин, но пък нейният син е достатъчно красноречив:

      Майка ми

      В рояка спомени свещени,
      де моя дух сега се губи,
      сè твоят образ въжделени
      духът ми, майко, среща, люби.

      Ти люлката ми си люляла
      със песни жалостно-упойни,
      над мен по цели нощи бдяла
      през мойте нощи безпокойни.

      Под твоето крило растял съм,
      наяквал съм под грижи мили,
      от твойта реч и взор черпал съм
      и радост, и духовни сили.

      Душата ми от теб научи
      да мрази, да обича страстно,
      от твоята душа засучи
      любов към всичко, тук прекрасно.

      Ти ме роди, но ти ми даде
      и светлото, що в теб блещеше,
      ти и човека в мен създаде -
      ти два пъти ми майка беше!

      Изтриване
    7. До Ружица 17 август 2022 г., 9:46 ч.
      Богомилите не са унищожени, техни потомци са павликяните, чиито наследници днес живеят в Раковски, Пловдив, Житница, Павликени и др. селища.

      Масовите екзекуции практикувани в Константинопол и във Франция са непознати в България. Ръцете на нашата църква са чисти.

      Изтриване
    8. Абсолютно прав сте, Г-н Серафимов, без някогашните майки не би могло да има нито революционери, нито просветители. Една от тях е била и Съба Вазова, от чиято малка книжка съм запомнил това изразено смирение.

      Изтриване
  6. Много патос, но малко факти :) Не че няма такива хора, но дай имената де, защо не ги кажеш, или те е страх, че ще те погнат :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кажете си името!

      Изтриване
    2. До Анонимен 16 август 2022 г., 23:11 ч.

      От какво да ме е страх, от това, че казвам истината ли? С единия съм дискутирал няколко години в Blog.bg, а другия ме е блокирал, за да не виждам какво пише и, за да спре достъпа ми до старата ни кореспонденция по Месинджър, защото се страхува, че новите му приятели може да се разгневят ако разберат какво е говорил за тях в миналото :)

      Изтриване
  7. Жега е. За някои май в повече. Само се чудя защо г-н Серафимов сякаш е отчаян. Може да е малко дълго, но ще ви цитирам един краевед, който е написал преди малко по малко от 100 години една малка книжка, за един малък град. В предговорът си той казва, че се е решил на това нещо, повлиян от разговор на съседна маса.
    "Един добре известен новобогаташ се пънеше и с патос разпряваше, че народът ни бил "хайдушко племе" и всичко било -"българска работа".
    Почувствах се много зле засегнат, още повече, като познавах човека, който правеше тая констатация- с видимо задоволство, сякаш искаше да подчертае, че той не е от "хайдушкото племе" и неговата работа не е "българска работа".
    Често чувах тия констатации. Вслушвах се и мислех върху тия работи и разделих тия "добри българи" на три категории:
    1. Хора, които наистина съжаляваха за някои не в реда си неща и се подлагаха на самокритика с истинско желание да се изправят нещата.
    2. Хора, които са действително "хайдути" и бързат да наречат другите такива, та да не би някой да ги изпревари и да им даде заслужения етикет.
    3. Папагали, които повтарят до втръсване чутото и стигат чак до пораженство.
    Защо това е така?
    Защото ние не познаваме народа си. Поради това заключенията ни не са правилни.................................................."
    Така, че тези неща винаги ги е имало. Но който не смята, че сме народ от предатели, измикяри, роби, лош материал,.....живее щастливо. Има и периоди на упадък, но има и на възвисяване. Преди една седмица ходих в града на Т.Влайков. В интернет има снимки на къщата му със плоча. Сега обаче надписът го няма. Който го види няма да я сбърка. Пред нея говореха двама човека. Приближих ги фотоапарата и ги попитах, коя е къщата на Тодор Влайков. Ококориха се, взеха да ръкомахат видяха един старец и ми казаха да питам него. И той се попочеса и каза, че не помни. Стана забавно. През една къща имаше магазин. Влязох и попитах касиерката. Тя се етусиазира и каза- ааа, от тук нагоре /на север/ и там на едно площадче. Казах и че не е там. Да, да верно, това е Луканова къща-каза. Излязох. Това всъщност е Пушкаровата къща, а Лукановата е музеят в противоположна посока. Обаче, ако бях питал за "Шушана" сигурно я знаят наизуст. След това ходих в Средна гора, между Копревщица и Стрелча, близо до Тракийската резиденция. Гората е осеяна с каменни гиганти, извънградски светилища. И около тях бунища. Няма кметове, няма пари....Но някога ще се промени. Това е земята на дедите. И тя е красива.
    Цв. Петров

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Цв. Петров
      Отвратен и отчаян са различни състояния г-н Петров. Ако бях отчаян щях да спра да пиша, а аз продължавам.

      Изтриване
    2. Така е. Различни неща са. Продължавайте да радвате хората.

      Изтриване
    3. До Анонимен17 август 2022 г., 13:54 ч.

      Ще продължавам докато мога!

      Изтриване
  8. " Анонимен16 август 2022 г., 23:11 ч.
    ... дай имената де, защо не ги кажеш ..."
    И ако ти ги дадат какво?!?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Анонимен 16 август 2022 г., 23:49 ч.

      Точно, съвсем точно! Индивидите, които тровят народа ни с посланията си трябва да бъдат обречени на забвение.

      Изтриване
    2. " ПАВЕЛ СЕРАФИМОВ - SPAROTOK17 август 2022 г., 13:07 ч.
      До Анонимен 16 август 2022 г., 23:49 ч.
      Точно, съвсем точно! Индивидите, които тровят народа ни с посланията си трябва да бъдат обречени на забвение. "

      Аз бих казал дори, че това е съвсем недостатъчно, а и великия Сервантес още в началото на XVI век го е заявил много точно:
      " — Ако авторът я беше написал иначе — каза Дон Кихот, — писаното вместо истина щеше да бъде лъжа, а историците, които си служат с лъжата, трябва да бъдат изгаряни живи също като фалшификаторите на пари." ( Дон Кихот, част втора, глава трета)
      https://chitanka.info/text/2991/29#textstart

      Изтриване
    3. До Анонимен 19 август 2022 г., 22:18 ч.

      Тези хора може да заслужават и по-ужасна смърт, но нека не забравяме, че само Господ може да съди.

      Изтриване
    4. Съзнавам, че спестих допълнителни пояснения, за да стане по кратко, но не бих искал да връщам днешната цивилизация в началото на XVII век ( съжалявам за допуснатата грешка, като съм писал XVI век, но това не е и най същественото). Такъв вид наказания, в днешно време, не е прието за разумно да се прилагат не само у нас и аз лично споделям тази позиция. По скоро исках да подчертая сравнението,, което автора прави за равнопоставеност с фалшификаторите на пари. Фалшификацията на информация за нашето минало има същия пагубен ефект върху общественото съзнание, като фалшивите пари в икономиката. Реално фалшификацията на историята е идеологически тероризъм, а терористите са престъпници в цял свят, независимо от обществения строи в държавата. Срамно и даже трагично е, че в едно съвременно общество такива хора не само, че не подлежат на дори елементарно наказание (примерно порицание), но и на всичко отгоре биват лансирани да формират мирогледа на бъдещите поколения. Радва ме това, че се намират все повече хора, включително и от бранша, които ако все още нямат шанса да отворят поне все повече "открехват правилната вратичка" за нашето минало. Дано не прозвучи като реклама, но много ме радва успешното издаване на учебните помагала "Моята България",които екип от наши професионалисти успяха да издадат.
      Има онлайн достъп до двете от тук
      Поне аз го считам като сериозно разчупване на леда, а дай Боже да няма ретроградни политически сътресения за да успеят и други. .

      Изтриване
    5. Съзнавам, че с желанието си да стане по кратко не бях достатъчно ясен и по тази причина сега ми се налага да досаждам отново. В по голямата част от цивилизованите страни на съвременния свят такива наказания са недопустими за прилагане и аз също споделям тази позиция. Акцента по скоро беше заради съпоставянето на тежестта на наказанието с този на фалшификаторите на пари. Реално фалшивата информация за нашето минало има същия пагубен ефект върху общественото съзнание, като фалшивите пари в икономиката. И двете имат един и същ ретрограден ефект за нацията. Според мен фалшифицирането на историята е идеологически тероризъм, а терористите са заклеймени за престъпници в цял свят, независимо от режима и обществения строй в държавата. Не само е неразбираемо, а е и трагично в днешно време да се пренебрегват истините, за да не накърним нечие самочувствие на "велик" чужденец или негов наш клакьор.
      Първия учебник по история (препоръчан , а не наложен) е издаден през 1872 г. (доста преди войната) и поради липса на друга систематизирана информация от Драган (Димитър) Манчов от Батак. Неговото изрично завещание е:
      " Аз ще бъда рад на работицата си, ако видя, че тая книжка послужи за предаване в нашите училища, докле се сдобием с по-добро ръководство за българската история.”
      http://macedonia.kroraina.com/dr2/dr2_11.html
      Жалко, че за век и половина, благодарение на "компетентни" личности, не успяхме да се "сдобием с по добро ръководство за българската история".
      Големия проблем е, че повече от век в страната ни се разпространява история, писана от политици, а не от историци. Другия голям проблем е, че тези политици, а не историци пишат съвременните учебници и формират съзнанието на бъдещото поколение. Аз дори не бих им искал наказание, защото съм живял в това време и знам как протичаха нещата. Достатъчно беше само да одобрят материала и да им изплащат дивидентите за "положения труд".Това ще го преживееме защото компромисно са производни на бивша компроментирана система, но и те имат нужда от доходи, а не са във възраст за ново начало, но да продължаваме да "маршируваме на място" е просто безумие. Поне за мен!

      Изтриване
  9. Благодаря г-н Серафимов за споделените мисли! Тези майцепродавци, уплашено следят публикациите ви и ги коментират негативно. В настоящия случай това отново се забелязва. Няма по-благороден народ от българския и в това се убеждавам всеки ден, потребността му от общуване, от споделяне и търсене на приятелства е впечатляваща и всичките тези духовни търсения, са залегнали в традициите и обичаите ни! Желая ви много сили, вдъхновение и спокойствие!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Ангел 17 август 2022 г., 9:24 ч.
      Зная, че въпросните господа следят блога ми, зная и, че злословят по мой адрес, но това не ме притеснява. Лошото е, че се изказват негативно за целия български народ, че вливат отрова в душата на доверчивите хора.

      Изтриване
    2. Нешева, г-н Серафимов,гледахме по БНТ едни филми за българите-уж започнаха добре колко сме древен народ,но изведнъж започнаха такива глупости да се говорят,че побесняхме у нас.Идвали сме от Азия,богът ни е Тангра,траките не сме ние и са нямали писменост,а са били пияници,веселяци,срам да сме им потомци...ханове разни,славяни,които ни дали езика си..дошли сме от Азия и веднага сме се слели със славяни и траки...и още безброй глупости и измислици,и това по БНТ....НЕ знаем кой ги поръчва тези пропаганди,но е страшно.

      Изтриване
    3. До Анонимен 19 август 2022 г., 20:12 ч.

      Да, пропагандата е страшна, защото изкривява съзнанието на младите хора и на лековерните сънародници, но кой поръчва тези ужаси не зная, не вярвам да е българин.

      Изтриване
    4. Нали знаете: "който плаща, той поръчва музиката"! Този филм е създаден от екипа, който потроши десетки, а може би дори стотици хиляди левове, за да пропътува цяла Азия и да търси корените ни. А парите, макар и официално български, мисля, че са дадени от някои фондации с нищожно българско участие.

      Изтриване
  10. Веселин Станев17 август 2022 г. в 9:41

    Много хубав труд! Благодаря! И обезбългаряването освен от споменатите начини по-горе върви по толкова други направления че е необходимо място за цяла книга. Една малка забележка. 1848 година държава с името "Турция" няма. Така че "Славяните в Турция" се явява превод на старо заглавие. Но този "незначителен" елемент е част от "пандемия" заразила дори четящи и знаещи хора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Веселин Станев 17 август 2022 г., 9:41 ч.
      Един мой познат заяви, че е започнал книга със заглавие ТЕ ПРЕДАДОХА БЪЛГАРИЯ...Не зная кого е включил в списъка си, но зная, че публикува ли работата си ще има големи писъци.

      Изтриване
  11. Тези които са анонимни защо не си приберат версиите и вън от Отечеството.Страхливци

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защото там техните събратя са толкова многобройни, че повече място за други няма.

      Изтриване
    2. До Анонимен 17 август 2022 г., 10:04 ч.
      А кого ще унижават, на кого ще се присмиват в чужбина...кой ще ги издържа?

      Изтриване
  12. Истината е, че в момента човечеството можеше да изживява най-добрите си времена, а изживява най-лошите - от алчност... Потребление, потребление, потребление, което виждаме докъде води - до борба за все нови и нови ресурси, плюс тези на съседите, по-близки и по-далечни.
    Идва тежка икономическа криза, няма какво да се лъжем. Но това е и шанс да се осъзнаем и отново да се обединим, за да преминем през нея... Тя няма да подмине никоя държава и никой човек, само единствено може да се надяваме че ние българите ще я прекараме по-леко. Къде поради географското положение, къде поради това, че не сме вкарани така плътно в матрицата, както повечето западни и изобщо цивилизовани страни. Само че всеки ще бъде тряснат с един мокър парцал през лицето в следващите няколко години, но дано поне това помогне да се осъзнаем...
    Поздрави -

    Андрей К.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Окуражителни мисли за обединение сте изложили, г-н Киряков. Но не сте дефинирали стойностите, около които трябва да се обедини нашият разпъртушинен народ. Как около кои, ще възразите, естествено около ценностната система на евроатлантическите ни партньори от „цивилизованите“ нации. Е, още не сме „вкарани така плътно в тяхната матрица“, но все повече с всеки изминат ден. Нали самите те ни научиха на преклонението пред Мамона и ламтежа за чужди територии. Добре би било „тряскането с мокрия парцал“ да се извърши, докато още не сме плътно в матрицата!

      Изтриване
    2. До Блогът на д-р Иванов17 август 2022 г., 18:24 ч.

      Андрей, кризите понякога наистина помагат на хората да погледнат трезво на нещата, а и да придобият решителност, с която да променят статуквото. Да не надяваме, че това ще се случи!

      Изтриване
  13. Какви родолюбци в тази наша Родина пълна с продажна измет? Онзи ден, онзи Овчаров намерил някакъв камък в Перперикон с някакви букви отгоре му и веднага ги е обявил за гръцки, без да вземе под внимание всички анатолийски азбуки, плюс линеен А и Б.

    Скоро този ще обяви, че Перперикон е строен от гречи! От български данъци си копа на воля и злепоставя Родината в ущърб на гърчолята. Всъщност, защо с българите винаги има един гречо прикачен при разкопки? Как не ги е срам тези продажници? Докога ще продават светинята БЛЪГАРЬСКА, завещана от нашите предци?

    Толкова ли не намериха от 500 хил. българи робували в Греция - един, който да им превежда, че ще се влачат с гърчолята по нашите земи да копат и лъжат българския народ?

    Прекрасна статия, и бой по безродниците със слова докато са живи! Патриотите да си заминават в Греция в Патридата, в България има Род Дуло, родолюбци и Родина.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До БлъгАрин17 август 2022 г., 21:50 ч.

      Често "учени и интелектуалци" избират не страната на истината, а това, което им носи добри доходи и престиж. Тъжно е това, грешно е, но при липсата на съвест интелекта е проклятие.

      Изтриване
    2. Колко си бил прав за всичко, приятелю и сънароднико!

      Сега ще споделя Азъ какво открих от твоите напътствия и лъчи - светлина!

      Открих, че нашите предци в ръкописите си до 17-ти век, никъде не споменават за БЪЛГАРИ, а за БЛГАРЬ, БЛЪГАРЬ, БЛЬГАР, БЛЪГАРЬСКА/О, БЛЪГАРωМЪ. Това е навсякъде в десетки стари ръкописи от 9/10-ти век, чак до 17/18-ти, от различни автори като Черноризец Храбър и Климент Охридски.

      Богари, Болгари е руско предаване, а Вулгари и Булгари (бЪлгари) - гръцко-ромейско.

      Открих, че Флегий (Блегий) е убит с цар Кизик от приятелите си аргонавти - Язон, Херкулес, Пелей и т.н. в злощастната нощ напакостени от Кибела, заради лъва ѝ. В списъка на убитите долиони е записан и Флегий, от Херкулес! Че, долионите мизийци (дуло, доуло от Именникът записани) са наричани също пеласги. Споменати от Ephorus of Cyme. Няколко века след това (к)арийците основават град Кизик в Мизия (Masa - masa-geates, двойните съгласни не се пишат и четат от старогръцки в блъгарския). Разбрах че, долиони, аргонавти (60бр.), Бойотои (boiotoi, както се наричали сами) - Беотинци, лапитите, мирмидоните и ахейците (акеите) са братя от Тесалия, но...

      ...разбрах че, ахеите идват от Ахиява (Акиява - Arzawa), Милаванда (Милет) и Мира - (К)Ария. А карийци (лелеги - ле-леки, цар Лелекс - Спарта) са братя на мизийците, споменати от Херодот.

      Разбрах също, че пеласги и пелещи(ни) - Палес-тина, са сЪ значение - палещи (дали искра и знания). Че лелеги (ле-леки), означават - лея лек, тоест са лечители, лея куршум! Дават и името на линеАР А и Б. Смятани са за сродни на палесгите - братя, а затова в Милет (КАрия) са окрити най-много плочици с линеен А и Б. Съответно карийците (ахияви - аки-воЍ) са братя на Луки (Lukka - Ликийци - Пеласги), а там откриваме множество имена сродни на блъгарите -, дори пеласгийското Кубер-ниску (Kybernis-Kubernis-KUB на монетите), тоест име прототип 5 века преди Христа на Кубрат и син Кубер. Името АРгос пък се тълкува като (АР)-ГОСподАР. МИР-МИД-ОНИ са често срещани имена в Анатолия - МИР и МИД(ас). Азбуките пък на КАрия и Лука са най-близки до блъгарските руни. Пеласги (палещите) пък идеално пасват на Атина „Палада“. И да, имената, Ария, Пеласги (палещи), КАрия, ЛеЛеки, Флеги - пламък (Блеги), са се запазили в народностното ни име - БЛЪГ-АРИ.

      На пръстените на Кубрат има буква от линеАР А! Х с Л-то отгоре му, v което в руните отговаря на буквичката О, също и в глаголицата на - О(н).

      Ти си велик ве, майна! Без теб, никога нямаше да стигна до тук. А колко още планини от факти има, бедна им е фантазията на нашите - МЪДРЕЦИ ИСТОРИЦИ?

      Гръцкия ЗАМЪК - КА-СТРО, идва от нашето КАмък СТРОЯ, за-мъкна - ка-мъка.

      Сполай и дерзай - РОДОЛЮБЕЦО!

      Изтриване
    3. Извинявам се!
      Искам да кажа и нещо друго, тъй като споменах Кибела и аргонавтите, покрай бог Пан.
      Дори нашата прекрасна думичка за ПасТир (па-с-ене) отгороворя чудно на бог Пан (бог на пасища) и тракиския Тир(с) (жезъл -
      тръскалка - тояга). Паса и тиря (до-битъ-кът).

      Изтриване
  14. Здравейте, г-н Серафимов!

    Имам въпрос, който е страничен от темата на постинга:

    Какво мислите за "Джагфар Тарихи"? Според вас, това автентичен документ ли е? Чел съм
    го, но не мисля, че е достоверен. И ако не, откъде може да се намери повече информация за българското влияние над Киевска Рус и изобщо за българските държави на север от Дунав?

    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Анонимен17 август 2022 г., 23:27 ч.

      Моето лично мнение е, че Джафгар Тарихи е фалшификат от ново време, или по-скоро съчинение от ново време.

      Изтриване
  15. Еленко Пиецушекк18 август 2022 г. в 22:16

    Господ здраве да ви дава!
    Напред и нагоре 🇧🇬

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Еленко Пиецушекк 18 август 2022 г., 22:16 ч.

      Благодаря Ви за подкрепата!!!

      Изтриване
  16. Нужна статия и дори закъсняла.Предателите и негодниците се множат ежедневно/дори и тук коментиращи го доказват/, не е решение в това че трябва нормалните и смирени хора да станат като тях за да им се противопоставят. Проблема е ,че ги няма добрягите дето понякога гледат лошо и раздават плесници когато се налага.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До Анонимен 18 август 2022 г., 22:46 ч.

      Проблемът е, че могъщи съюзници на чуждопоклониците са притежаваните или контролирани от чужденци медии.

      Изтриване
    2. Напълно съм съгласен с диагнозата за корена на злото, която давате като средство за манипулиранране на масите, Г-н Серафимов. Но в настоящия решителен момент за това дали България ще я бъде или не констатациите не са достатъчни, а е нужна една национална революция за измъкване на страната от блатото, в което чуждите агенти я вкараха. Всеки един от нас трябва да се замисли дали дава достатъчно от себе си в тази решитлна битка за национална независимост!

      Изтриване
    3. До Анонимен23 август 2022 г., 9:09 ч.

      За да има революция и промяна, първо трябва да има просвещение, осъзнатост и решителност да се промени статуквото. Аз правя каквото мога, но са нужни повече хора, защото една птичка пролет не прави.

      Изтриване
    4. Уважаеми Г-н Серафимов,

      Безсъмнено Вие дадохте една неоспорима, здрава основа за националната революция, както направи това навремето Паисий! Но Вие не сте сам с многобройните Ви последователи. Всеки един от нас трябва да се превърне в истинска национална медия и да просвещава слушателите си в духа на истината. Нашите съграждани вече разбират, че няма политически субект, достоен за тяхното доверие. Нека тогава да поемем риска и да гласуваме за революцията. Нашата пасивност би натикала страната ни още по-дълбоко в блатото!
      И в момента соросоидите подновяват протестите си пред президентството...

      Изтриване
    5. Бих се очудил много, ако соросоидите се откажат да диктуват на служебното правителство техните собствени мераци, но останах стъписан пред масовото участие на украинските „братя“ и тяхната особена „загриженост“ за разрешаване на енергийния хаос в държавата на гостолюбивите им благодетели. Как беше поговорката... „Няма ненаказано добро!“

      Изтриване
  17. Здравейте.
    Искам да ви споделя едно изключително интересно видео, което се явява точно диагонално противоположно като становище на уважаваният от мен гн. Серафимов!
    Излиза, че в Казахстан съществува аналог на Sparotok, но с обратен знак (поне привидно).

    Все пак интересно е да се чуе!

    https://youtu.be/kzJnLkV5ELY

    Това видео ми беше представено от приятел, който почти изцяло се съгласява с версията на историята, която се дискутира тук. Той все пак има "известна" критика... Според него нашите предци са участници в една по-голяма конструкция, която той нарича "ЦЯЛО". Нещо като империя, в която е включен по-голямата част от познатия тогава свят (по пътя на коприната) и управлявана предимно от българските владетели от рода Дуло (Дулати).

    Естествено теорията е доста голяма и няма да се спирам подробно, но смятам, че е важно поне да се има предвид съществуването ѝ!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всъщност, много разчитам на коментар от гн. Серафимов върху тезите, изтъкнати във видеото, абстрахирайки се от това каква титла се използва за нашите владетели!

      Изглежда се пази "спомен" за нашите владетели дори в Казахстан, като в други видеа дори се твърди, че преди 30-ина години е починал последният наследник на Дулатите (рода Дуло)!

      Според мен би било добре да се обърне сериозно внимание на такива твърдения! Независимо дали са верни или не.

      Предварително благодаря!

      Изтриване
    2. До Ники Орлов 23 август 2022 г., 19:13 ч.

      Клипчето е нескопосана, долнопробна неоосманистка пропаганда.

      Изтриване
    3. Кратък, но категоричен отговор на честен човек, без вякакви овъртания. Един пример по какъв начин трябва да се реагира на многобройните агресии срещу българщината!

      Изтриване