В скоро време
възнамерявам да представя статия за троянската писменост. Тя е доста интересна,
а връзката й със старобългарските руни изяснява доста неща. Приликите между
азбуката ползвана от народа на цар Приам и дедите ни са доста. Става дума за
около тридесет и три успоредици. Това количество е сериозно и изключва напълно
възможността да се касае за случайност.
No. 296. Inscription
on a Trojan Whetstone
Понеже за доста
хора определени неща не са известни, реших предварително да дам няколко
разяснения. Доста от нас знаят за това, че мирмидоните водени от Ахил Пелеев
срещу Троя са отъждествени с българите. Това прави старият летописец Йоан
Малала. Подобно сравнение
между българи и мирмидони срещаме и при Михаил Аталиат - Д. Ангелов, “Образуване на българската
народност”, с. 373.
От друга страна старите българи са наречени мизи и пеони - Д. Ангелов, “Образуване
на българската народност”, с. 340. Според сведенията на Херодот пеоните
са колонисти от Троя -They declared to him
that they had come to give themselves up to him, and that Paionia was a country
situated upon the river Strymon, and that the Strymon was not far from the
Hellespont, and finally that they were colonists
from the Teucrians of Troy – Her. V. 13.
На пръв поглед тук има противоречие –
как е възможно предците ни да са от един род с трояните и същевременно да се
сражават против тях? Мизи и пеони са на страната на цар Приам, а мирмидоните са негови
врагове.
За тези, които са запознати добре с
историческите извори няма никакво противоречие. Троянската война не е сблъсък
на различни по произход народи, а на хора делящи една кръв, език и погребални
обреди. В Илиада думата варвари, т.е. чужденци не е употребена нито веднъж, а това
показва, че става дума за вътрешен, а не междуетнически конфликт.
Срещу
Троя се сражават не само мирмидоните на Ахил, но и абантите, а те са тракийски народ
- Hesiod related that the name of Abantis was changed into Euboea from the cow Io, who was even said
to have given birth to Epaphus in the island. (Hes. ap.Steph.
B. sub voce Ἀβαντίς;; Strab l.c.)
It would be idle to inquire into the origin of these Abantes. According to Aristotle, they were
Thracians who passed over to Euboea from the Thracian town of Abae; while others, in accordance with the common practice,
derived their name from an eponymous hero.
Самите
ахейци са фригийски преселници. Страбон казва
от ясно по-ясно, че Пелопс е довел своите хора от Фригия и, че полуостров Пелопонес е получил името си от тракийския герой – “Pelops brought over peoples
from Phrygia to the Peloponnesus that received its name from him”.
Атреидите
Менелай и Агамемнон – водачите на коалицията против Троя, са потомци на фригиеца
Пелопс:
- Ἀτρεύς, a son of Pelops and
Hippodameia, a grandson of Tantalus, and a brother of Thyestes and Nicippe.
-Ἀτρείδης, a
patronymic from Atreus, to designate his sons and descendants. When used in the
singular, it commonly designates Agamemnon, but in the plural it signifies the
two brothers, Agamemnon and Menelaus - William
Smith. A Dictionary of Greek and Roman biography and mythology.
Тези важни сведения намираме и в работата на гръцкият
автор Софокъл – Не знаеш ли, че този, който е бил баща на твоя баща, древния Пелопс е варварин фригиец... Д.Попов,
Гръцките интелектуалци и тракийският свят, Лик, София, 2010.
Пред стените на Троя са се сблъскали близки роднини. Дали причината за тази братоубийствена
война се крие в заговори и манипулации на чужденци, или пък се касае за борба
за власт, на този момент е трудно да се каже.
Важното в случая е да се разбере, че няма
никакво противоречие в това старите българи да бъдат отъждествявани както с
мирмидони, така също с мизи и пеони.
Всички тези хора
спадат към една и съща общност – палеобалканската. Тя е доста голяма, към не
спадат още много племена като пеласги, дардани, гети, одриси, а дори и скитите.
Разликата между тези хора е същата както разликата между добруджани,
странджалии, родопчани и пиринци. Може да съществуват отклонения в диалектите,
а и в народните носии, но като цяло се касае за хора, които са представители на
един и същ народ – българския.
Немците също не
са потомци на едно единствено племе. Жителите на днешна Германия са наследници
на алемани, свеви, херуски, хамави,
ингвеони, иствеони, хати, фризи, тенктери, тунгри, ангривари и др. Никой не
намира това за странно. В такъв случай не би трябвало да се учудваме на
твърдението, че българите са потомци на мизи, пеони, мирмидони и още много
други древни балканци.
Жалко е, че тези
неща не се поясняват добре на учиници и студенти. Жалко е, че българския
читател не е запознат с тези важни подробности. Жалко е, че вместо истината,
ние бяхме, а и все още сме принудеди да слушаме срамни лъжи за историята и
произхода си.
Тези лъжи ни
убиват защото не ни позволяват да живеем своя живот. Не ни позволяват да се
докоснем до истинската си същност. Без самочувствие един народ е обречен да
загине, а ние заслужаваме не просто самочувствие, но и гордост. Не сме
поробвали никого, не сме изгаряли ничия писменост, нито осакатявали хиляди
военопленници. Напротив,
българите винаги са се държали като благородници и са показвали дух, за който
мнозина могат само да си мечтаят.
Дадохме
писменост, религия и култура на милиони хора. По този начин им дадохме и живот,
защото ги спасихме от хаос и асимилация. Българите пазеха границата на Европа и
с това гарантираха не само свободата, но и бъдещето на западноевропейците.
С цената на скъпи
жертви княз Тервел спря арабското нашествие в началото на VIII век. По-късно,
пред XIV век дедите ни забавихе сериозно турците и така дадоха време на
останалите европейци да се организират. Дори в решителната битка пред стените
на Виена, за свободата на Европа се бият българи. Павел Бакич се сражава смело
със своите хора и не позволява на озверелите азиатци да настъпят...
Европа забрави
тези неща, но днес ние имаме възможността да й напомним и да изискаме не само
нужното признание, но благодарност. Без българите светът щеше да е тъмно място.
ne tryabva da dopuskame nikoi ot sega6nite natsii da ni unigavat i da vzemat zemzata ni ,za6toto nie im dadohme ot na6eta zemia da si postroyat tehnite durgavi!Te vsi4ki iskat da presvozat na6eta istoria ezika i kulturata!Kakva NAGLOST!
ОтговорИзтриванеЖалко, че на политиците не им пука...
ИзтриванеАз, едно не мога да разбера! След като европейците знаят каква е истината за Пелопс, Ахил, Агамемнон, Менелай и другите участници в Троянската война, (т.е. те са траки или потомци на такива) защо навсякъде продължава да се пише "Гръцка митология". Която и търсачка да отвориш, ако напишеш някои от тези герои, веднага излиза гръцка митология. За другите не знам, но поне Уикипедия можем да поправим. Нали тя се пише от българи. Много ме дразни това с гръцката митология, още повече че Омир никъде не пише за елини!!!
ОтговорИзтриванеИстината се знае само от шепа специалисти, които в никакъв случай не могат да се мерят с гръцкото лоби...ето за това.
ИзтриванеОмир пише за елини, но елини е само гърцицираното предаване на пеласгийския етноним сели, селени.
В Уикипедия пишат повече българомразци отколкото българи...
Ако към тези бойни успехи на българите от Балканите прибавим и тези на другите българи край Волга - "Овнешката битка" през 1223 г., то приносът на българите към Европа едва ли има конкуренция!
ОтговорИзтриванеСъс сигурност няма...
Изтриване