Все още ми е трудно да си обясня “любовта” на определени “учени” към нашата история. Чудя се и как сме
вярвали дълго време на невъобразими дивотии? Дали ще да е било от уважение към титлите на академиците? Или може би причината се крие в това, че необоснованите твърдения на неколцина
“авторитети” се повтаряха упорито и в
миналото нямаше много алтернативна информация? Както и да е, нека хвърлим
поглед на това - какво са ни внушавали години наред.
Според официалните теории,
по време на Неолита и Халколита земята ни е обитавана от
забележителни хора. Те изграждат високо развито общество, на тях се приписва издигането на най-ранните градове в Европа, тези край Провадия и Юнаците. Древните балканци са и тези, които са създали невероятно красивите златни артефакти от Варненския некропол, Хотница и др. места.
http://bulgarianheritage.bulgariana.eu/jspui/retrieve/891/P2115965.jpg.preview.jpg
http://e-vestnik.bg/imgs/zlato_varna/Grivni-2-01.jpg
http://www.archaeo.museumvarna.com/uploads/subcategory/real/1f1aa97598005114e3df58205415c384b15da742.jpg
Тези прометеевци създават също невероятна за времето си керамика. Тя е украсена със сложни спирали и др.
фигури. Дори стените на домовете на най-древните обитатели на земите ни са били богато украсени с
различни орнаменти. Появява се особен тип жилище, доста обширно и добре
посторено, хората и добитъка са под един покрив. Битът на старите балканци
спокойно може да се нарече рай.
Според повечето учени обаче, през Бронзовата епоха от север дошли траките, подложили всичко на опожаряване и разруха и наложили своята власт.
До тук добре, няма нищо неестествено в едно нашествие. В
нашите земи са идвали много народи, това не може да се отрече. При всяко идване
на чужденци обаче се наблюдава рязка промяна в материална култура и названия на
селища, реки, местности. Така е при идването на римляните, така е по време на
турското владичество.
Тук идва проблема за официалните теории, защото според
проф. Владимир Георгиев, на територията на България
най-старите топоними и хидроними са тези на траките. Няма по-стар слой, няма и дори легенда за идването на
траките на Балканите.
Тези факти обаче не притесняват изследователите, които
твърдят, че траките са нашественици в земите на юг от Дунава. Самозабравилите
се учени не се наемат да оборят проф. Георгиев по отношение на твърдението му, че тракийския (трако - пеласгийския) език е говорен в земята
ни поне от VІІ хилядолетие преди Христа (К.Порожанов цит. Георгиев).
Не се представят
никакви убедителни доказателства за идване на нов народ. Тракийската керамика
от Бронзовата епоха има същите красиви орнаменти както и тази на народа, на
когото принадлежи Варненския некропол. Същите тези орнаменти красят и традиционната
българска носия, по този въпрос обаче се мълчи.
Сравнения на орнаменти от Медно-каменната и
Бронзовата Епоха на Тракия и орнаменти от традиционната българска носия
Носия от Бронзовата епоха на Тракия, приликата с
българската женска носия е смайваща.
Мълчи се и по отношение на това, че особения тип жилище, при който хора и животни са под един покрив не изчезва през Бронзовата епоха. Проф. Я. Бест споменава в своя работа за смайващата прилика, която показват някои от жилищата на българските животновъди с жилищата от Неолита. Този тип дом е бил типичен за България до преди около 60 години.
Мълчи се и по отношение на това, че особения тип жилище, при който хора и животни са под един покрив не изчезва през Бронзовата епоха. Проф. Я. Бест споменава в своя работа за смайващата прилика, която показват някои от жилищата на българските животновъди с жилищата от Неолита. Този тип дом е бил типичен за България до преди около 60 години.
Най-важното, което не ни се казва е това, че в
Черноморските степи се срещат същата керамика, същата архитектура, идоли и др.
като тези от земите на юг от река Дунав. А нали точно от Черноморските степи би трябвало да са
нахлули траките през Бронзовата епоха?
Фактите показват, че материалната култура в двата региона е почти идентична, а това означава, че принадлежи на един и същ народ. За какво нашествие да говорим тогава? Kак може някой да нахлуе в собствената си земя? Река Дунав не е разделяла два различни етноса.
Фактите показват, че материалната култура в двата региона е почти идентична, а това означава, че принадлежи на един и същ народ. За какво нашествие да говорим тогава? Kак може някой да нахлуе в собствената си земя? Река Дунав не е разделяла два различни етноса.
Керамика от
Черноморските степи (Украйна)-V-то хил.пр. Христа
Керамика от Черноморските степи (Румъния) - V-то хил.пр. Христа
Тракийска керамика от Черноморските степи ( по Мелюкова)
http://historylib.org/historybooks/A-I-Melyukova_Skifiya-i-frakiyskiy-mir/1347824682_ae7c.jpg
През Бронзовата епоха действително настъпват известни промени. Те обаче не са причинени от идване на нов народ, а са резултат на местно развитие. Това е нещо напълно нормално, всяко общество се развива и по този начин навлизат промени в бита, културата и т.н.
През Бронзовата епоха действително настъпват известни промени. Те обаче не са причинени от идване на нов народ, а са резултат на местно развитие. Това е нещо напълно нормално, всяко общество се развива и по този начин навлизат промени в бита, културата и т.н.
Знаете ли какви са аргуменитте на учените пледиращи за
идването на траките на Балканите? Веселин Бешевлиев посочва топоними като Вис-дина,
Амлаи-дина и др. съдържащи елемент –дина и тълкува това като езикова особеност
на нетракийски народ.
Бешевлиев смята, че топоними от този тип принадлежат на
населението, което е обитавало земята ни преди траките. Нашият учен не уточнява изобщо, че без изключение топоними съдържащи частица –дина, не са от най-древните, напротив, те са споменати едва през новата ера,
между IV и VI век. Те не са познати нито на
Омир, нито на Херодот, нито пък на Тукидид, Павзаний, Плиний, Страбон, Мела,
Ливий. Не е ли странно точно най-новите
топоними да бъдат изкарвани най-стари?
Други учени наблягат на така наречения хиатус,
т.е. прекъсването на развитието на определена култура. Този феномен е обяснен от
Алексадър Фол и Иван Маразов с това, че проучванията на археолозите са
били недостатъчни и неадекватни (Thrace & the
Thracians), реално хиатус причинен от идване на нова народ няма.
Траките не са идвали от никъде през Бронзовата епоха.
Дедите ни са обитавали Балканите, Черноморските степи и части от Мала Азия поне
от Каменната епоха. Това е причината през пето хилядолетие преди Христа да се
наблюдават идентични погребални ритуали на в Тракия и Анатолия (К.Бъчваров).
Най-важното доказатество за това, че дедите ни са народ, който се е оформил на Балканите представят Петър Боев и Славчо Чолаков. Тези учени изследват скелетни останки от различни периоди, като се започне от Каменната епоха и се стигне до Желязната. Въз основа на проучванията си, антрополозите заключават, че като цяло траките са местен народ, чиито корени се крият още в Каменната епоха на Балканите.
Най-важното доказатество за това, че дедите ни са народ, който се е оформил на Балканите представят Петър Боев и Славчо Чолаков. Тези учени изследват скелетни останки от различни периоди, като се започне от Каменната епоха и се стигне до Желязната. Въз основа на проучванията си, антрополозите заключават, че като цяло траките са местен народ, чиито корени се крият още в Каменната епоха на Балканите.
Когато блесва искрата на човешката
цивилизация дедите ни са вече в земите, в които след време ги поставят гръцки и
римски летописци.
Карта показваща земи със сходна материална култура
през V-то хил.пр. Христа.
Не мога да си обясня кому бе нужна заблудата, че траките
не са местни хора, а нашественици? Защо бяха сметени под килима важните изследвания на Петър Боев и Славчо Чолаков? Нима е научен метод това да се игнорира ценна информация? Работата на Боев и Чолаков е важна и поради това, че допълва едно по-ранно антропологично изследване - това на д-р Методи Попов.
Според това изследване изобщо не може да има съмнения относно принадлежността на българите към европейските раси. Д-р Попов спомена и това, че повечето от нас принадлежат на така наречения понтийски тип. Касае се за разновидност на средиземноморската раса, към която принадлежат и траките.
Неотдавна генетиката потвърди виждането на Попов, с оповестяването, че болшинството от българите носят гените на хора, живели по земите ни още през Каменната епоха. Това бе поредния шамар в лицето на псевдонауката, чиито поддръжници твърдят, че траките са нашественици на Балканите, а и унищожители на създателите на халколитната цивилизация. Същите тези индивиди, които внушават, че старите българи са азиатци, макар нито антропология, нито генетика могат да отвърдят това.
Поставяйки друг народ в земята ни преди траките, изследователите най-безотговорно дават възможност на спекуланти да твърдят, че някой друг народ е обитавал земите на юг от Дунава и наследниците на този народ притежават изконните права върху Родината ни.
Според това изследване изобщо не може да има съмнения относно принадлежността на българите към европейските раси. Д-р Попов спомена и това, че повечето от нас принадлежат на така наречения понтийски тип. Касае се за разновидност на средиземноморската раса, към която принадлежат и траките.
Неотдавна генетиката потвърди виждането на Попов, с оповестяването, че болшинството от българите носят гените на хора, живели по земите ни още през Каменната епоха. Това бе поредния шамар в лицето на псевдонауката, чиито поддръжници твърдят, че траките са нашественици на Балканите, а и унищожители на създателите на халколитната цивилизация. Същите тези индивиди, които внушават, че старите българи са азиатци, макар нито антропология, нито генетика могат да отвърдят това.
Поставяйки друг народ в земята ни преди траките, изследователите най-безотговорно дават възможност на спекуланти да твърдят, че някой друг народ е обитавал земите на юг от Дунава и наследниците на този народ притежават изконните права върху Родината ни.
Въпрос на време е някой да изяви претенции върху
територията ни. Смахнати теории се пръкват доста бързо, стига да има кой да ги
финансира. И ако тези теории пасват на политическите интереси на силните на
деня, не ми се мисли за последствията. Да пази Господ! Не бива да ламтим за
чуждото, но както казваше Левски - и своето не бива да даваме никому.